O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721
Resumo: Among the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization.
id UFC-7_2d4eac17b51c8a304bc1ea3706da24b5
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/9721
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinenseConcorrenciaPequenas e médias empresasAmong the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization.Entre os inúmeros fatores e variáveis que compõem o ambiente externo, os concorrentes figuram como força relevante para a compreensão da situação competitiva das empresas. Os pequenos negócios, embora tenham menor disponibilidade de recursos financeiros, humanos e tecnológicos em relação às grandes empresas, precisam empreender a atividade de monitoramento dos concorrentes e encontrar alternativas que viabilizem sua realização. Nesse contexto, o presente estudo tem por objetivo analisar o processo de monitoramento de concorrentes em uma empresa de pequeno porte, e, para isso, lançou-se mão do método de estudo de caso. Os resultados corroboram outros estudos na área e indicaram que a pequena empresa investigada monitora os concorrentes com pouca ênfase e o faz por meio de fontes pessoais externas à organização.Marcelle Colares Oliveira2014-11-11T16:47:16Z2014-11-11T16:47:16Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013.2178-92581678-2089http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenziporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-17T13:17:37Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/9721Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:01:21.508834Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
title O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
spellingShingle O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi
Concorrencia
Pequenas e médias empresas
title_short O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
title_full O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
title_fullStr O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
title_full_unstemmed O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
title_sort O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
author Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi
author_facet Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi
dc.subject.por.fl_str_mv Concorrencia
Pequenas e médias empresas
topic Concorrencia
Pequenas e médias empresas
description Among the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013
2014-11-11T16:47:16Z
2014-11-11T16:47:16Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013.
2178-9258
1678-2089
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721
identifier_str_mv CANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013.
2178-9258
1678-2089
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Marcelle Colares Oliveira
publisher.none.fl_str_mv Marcelle Colares Oliveira
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028722081529856