O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721 |
Resumo: | Among the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization. |
id |
UFC-7_2d4eac17b51c8a304bc1ea3706da24b5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/9721 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinenseConcorrenciaPequenas e médias empresasAmong the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization.Entre os inúmeros fatores e variáveis que compõem o ambiente externo, os concorrentes figuram como força relevante para a compreensão da situação competitiva das empresas. Os pequenos negócios, embora tenham menor disponibilidade de recursos financeiros, humanos e tecnológicos em relação às grandes empresas, precisam empreender a atividade de monitoramento dos concorrentes e encontrar alternativas que viabilizem sua realização. Nesse contexto, o presente estudo tem por objetivo analisar o processo de monitoramento de concorrentes em uma empresa de pequeno porte, e, para isso, lançou-se mão do método de estudo de caso. Os resultados corroboram outros estudos na área e indicaram que a pequena empresa investigada monitora os concorrentes com pouca ênfase e o faz por meio de fontes pessoais externas à organização.Marcelle Colares Oliveira2014-11-11T16:47:16Z2014-11-11T16:47:16Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013.2178-92581678-2089http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenziporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-17T13:17:37Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/9721Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:01:21.508834Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
title |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
spellingShingle |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi Concorrencia Pequenas e médias empresas |
title_short |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
title_full |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
title_fullStr |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
title_full_unstemmed |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
title_sort |
O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense |
author |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi |
author_facet |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Concorrencia Pequenas e médias empresas |
topic |
Concorrencia Pequenas e médias empresas |
description |
Among the number of factors and variables that compose the external environment, the competitors appear as relevant power for the understanding of the competitive situation of the companies. Although having less availability of financial, human and technological resources concerning the big companies, the small businesses need to undertake the competitors’ monitoring activity and find alternatives to enable achievement. In this context, the present study aims at analyzing the competitors’ monitoring process in a small company, and for its achievement the method of case study was used. The results have corroborated other investigations in the area and have indicated that the company investigated monitors the competitors with little emphasis and it does so through personal external sources to the organization. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013 2014-11-11T16:47:16Z 2014-11-11T16:47:16Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013. 2178-9258 1678-2089 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721 |
identifier_str_mv |
CANCELLIER, E. L. P. L. O monitoramento de concorrentes na pequena empresa: um estudo de caso em empresa catarinense. Contextus: Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 11, n. 1, p. 25-38, jan./jun.2013. 2178-9258 1678-2089 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/9721 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Marcelle Colares Oliveira |
publisher.none.fl_str_mv |
Marcelle Colares Oliveira |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028722081529856 |