O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vieira, Ana Luísa de Brito
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33170
Resumo: The present work investigates the change that has been occurring in the perception of society regarding the consumption of clothing articles sold in thrift stores in Fortaleza and seeks to analyse consumer behaviour of consumers of these articles in the city. The present study also sought to locate the most popular thrift stores, in addition to identifying and classifying the characteristics of the consumer of Fortaleza's thrift stores. The research was of a basic nature, with methodological process of qualitative approach and documentary research. The questionnaire method was used and propagated through social networks and online interviews were conducted with consumers of different thrift stores in Fortaleza. The results of this research show the relationships between consumers who have access to social networks and thrift stores that have physical stores and reveal the profile of this consumer and the main motivations for the consumption of second-hand clothes and accessories in Fortaleza.
id UFC-7_6089a1d290ee2834d29da5ca0cccc217
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/33170
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling O comportamento do consumidor de brechós em FortalezaThe consumer behavior of thrift stores in FortalezaConsumobrechósmotivações de consumoThe present work investigates the change that has been occurring in the perception of society regarding the consumption of clothing articles sold in thrift stores in Fortaleza and seeks to analyse consumer behaviour of consumers of these articles in the city. The present study also sought to locate the most popular thrift stores, in addition to identifying and classifying the characteristics of the consumer of Fortaleza's thrift stores. The research was of a basic nature, with methodological process of qualitative approach and documentary research. The questionnaire method was used and propagated through social networks and online interviews were conducted with consumers of different thrift stores in Fortaleza. The results of this research show the relationships between consumers who have access to social networks and thrift stores that have physical stores and reveal the profile of this consumer and the main motivations for the consumption of second-hand clothes and accessories in Fortaleza.O presente trabalho investiga a mudança que vem ocorrendo na percepção da sociedade em relação ao consumo de artigos do vestuário comercializados em brechós em Fortaleza e busca analisar o comportamento de consumo do público consumidor desses artigos na cidade. O presente estudo também buscou localizar os brechós mais populares, além de identificar e classificar as características do consumidor de brechós de Fortaleza. A pesquisa foi de natureza básica, com processo metodológico de abordagem qualitativa e pesquisa documental em jornais e revistas da cidade de Fortaleza. Para a coleta de dados foi utilizado um questionário divulgado por meio de redes sociais e foram realizadas entrevistas online com consumidores de diferentes brechós em Fortaleza. Os resultados dessa pesquisa mostram as relações entre consumidores que tem acesso as redes sociais e os brechós que possuem lojas físicas e revelam o perfil desse consumidor e as principais motivações para o consumo de roupas e acessórios de segunda mão em Fortaleza.Silva, Emanuelle Kelly Ribeiro daVieira, Ana Luísa de Brito2018-06-26T11:32:35Z2018-06-26T11:32:35Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfVIEIRA, Ana Luísa de Brito. O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza. 2018. 49 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33170porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-13T14:11:28Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/33170Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:56:04.709235Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
The consumer behavior of thrift stores in Fortaleza
title O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
spellingShingle O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
Vieira, Ana Luísa de Brito
Consumo
brechós
motivações de consumo
title_short O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
title_full O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
title_fullStr O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
title_full_unstemmed O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
title_sort O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza
author Vieira, Ana Luísa de Brito
author_facet Vieira, Ana Luísa de Brito
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Emanuelle Kelly Ribeiro da
dc.contributor.author.fl_str_mv Vieira, Ana Luísa de Brito
dc.subject.por.fl_str_mv Consumo
brechós
motivações de consumo
topic Consumo
brechós
motivações de consumo
description The present work investigates the change that has been occurring in the perception of society regarding the consumption of clothing articles sold in thrift stores in Fortaleza and seeks to analyse consumer behaviour of consumers of these articles in the city. The present study also sought to locate the most popular thrift stores, in addition to identifying and classifying the characteristics of the consumer of Fortaleza's thrift stores. The research was of a basic nature, with methodological process of qualitative approach and documentary research. The questionnaire method was used and propagated through social networks and online interviews were conducted with consumers of different thrift stores in Fortaleza. The results of this research show the relationships between consumers who have access to social networks and thrift stores that have physical stores and reveal the profile of this consumer and the main motivations for the consumption of second-hand clothes and accessories in Fortaleza.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-26T11:32:35Z
2018-06-26T11:32:35Z
2018
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv VIEIRA, Ana Luísa de Brito. O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza. 2018. 49 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33170
identifier_str_mv VIEIRA, Ana Luísa de Brito. O comportamento do consumidor de brechós em Fortaleza. 2018. 49 f. Monografia (Graduação em Design-Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/33170
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029002872356864