Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32421 |
Resumo: | The present work had as objective the development of the AKM192 trademark and its first collection entitled "Dream Catchers", with justification in the methodology of the Design Thinking, which uses the researcher within the problematic for the development of a solution within the permit. We also used the concept of Marketing Compound developed by Philip Kotler. The mark is a play on words with the name of the designer and founder, Andressa Camille, and his date of birth, February 19. She went created from the monographic Course Completion Work (TCC) presented in 2016 for the Design-Fashion course of the Federal University of Ceará (UFC). The social group selected for the brand were the Geeks, within a current context of the movies, series, games, music, etc., to bring fun to the dreams of the through the development of sleepwear with illustrated pictures exclusively by the company and appropriate modeling. |
id |
UFC-7_638edf70ce532beb7255e406a849ced9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/32421 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192Developing dreams in GEEK / POP culture: AKM192Cultura Geek.Design Thinking.Desenvolvimento de Produto.The present work had as objective the development of the AKM192 trademark and its first collection entitled "Dream Catchers", with justification in the methodology of the Design Thinking, which uses the researcher within the problematic for the development of a solution within the permit. We also used the concept of Marketing Compound developed by Philip Kotler. The mark is a play on words with the name of the designer and founder, Andressa Camille, and his date of birth, February 19. She went created from the monographic Course Completion Work (TCC) presented in 2016 for the Design-Fashion course of the Federal University of Ceará (UFC). The social group selected for the brand were the Geeks, within a current context of the movies, series, games, music, etc., to bring fun to the dreams of the through the development of sleepwear with illustrated pictures exclusively by the company and appropriate modeling.O presente trabalho teve como objetivo o desenvolvimento da marca autoral AKM192 e sua primeira coleção intitulada “Apanhadores de Sonhos”, com justificativa na metodologia do Design Thinking, que utiliza o pesquisador dentro da problemática para desenvolvimento de uma solução dentro da permissa. Foi também utilizado o conceito de Composto de Marketing desenvolvido por Philip Kotler. A marca é uma brincadeira de palavras com o nome da designer e fundadora, Andressa Camille, e sua data de nascimento, 19 de fevereiro. Ela foi criada a partir do Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) monográfico apresentado em 2016 para o curso de Design-Moda da Universidade Federal do Ceará (UFC). O grupo social selecionado para a marca foram os Geeks, dentro de um contexto atual do calendário de entretenimento de filmes, séries, jogos, músicas, etc., visando trazer diversão aos sonhos do público-alvo através do desenvolvimento de roupas para dormir, com estampas ilustradas exclusivamente pela empresa e modelagens apropriadas.Silveira, Eveline Maria de AzevedoFerreira, Andressa Camile Sousa2018-05-30T14:17:15Z2018-05-30T14:17:15Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFERREIRA, Andressa Camile Sousa. Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192. 2017. 113 f. Projeto (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32421porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-13T14:11:09Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/32421Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:30:02.581995Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 Developing dreams in GEEK / POP culture: AKM192 |
title |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
spellingShingle |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 Ferreira, Andressa Camile Sousa Cultura Geek. Design Thinking. Desenvolvimento de Produto. |
title_short |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
title_full |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
title_fullStr |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
title_full_unstemmed |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
title_sort |
Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192 |
author |
Ferreira, Andressa Camile Sousa |
author_facet |
Ferreira, Andressa Camile Sousa |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silveira, Eveline Maria de Azevedo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Andressa Camile Sousa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultura Geek. Design Thinking. Desenvolvimento de Produto. |
topic |
Cultura Geek. Design Thinking. Desenvolvimento de Produto. |
description |
The present work had as objective the development of the AKM192 trademark and its first collection entitled "Dream Catchers", with justification in the methodology of the Design Thinking, which uses the researcher within the problematic for the development of a solution within the permit. We also used the concept of Marketing Compound developed by Philip Kotler. The mark is a play on words with the name of the designer and founder, Andressa Camille, and his date of birth, February 19. She went created from the monographic Course Completion Work (TCC) presented in 2016 for the Design-Fashion course of the Federal University of Ceará (UFC). The social group selected for the brand were the Geeks, within a current context of the movies, series, games, music, etc., to bring fun to the dreams of the through the development of sleepwear with illustrated pictures exclusively by the company and appropriate modeling. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2018-05-30T14:17:15Z 2018-05-30T14:17:15Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
FERREIRA, Andressa Camile Sousa. Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192. 2017. 113 f. Projeto (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32421 |
identifier_str_mv |
FERREIRA, Andressa Camile Sousa. Desenvolvendo sonhos na cultura GEEK/POP: AKM192. 2017. 113 f. Projeto (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32421 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028829718904832 |