Estudo dos critérios para o estabelecimento de vendas no varejo
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30135 |
Resumo: | Show the history of sales, where a not too distant past, the sales manager was just a man concerned with managing business, closing sales. Today, the complexity of business and multiproduct, it must be a strategist field while planning and making decisions. From the twenty-first century, the sales professional must be qualified to plan, direct, manage all activities of the sales force in markets unstable and require rapid sales growth. Discuss the Brazilian retail market, because it is a branch that grows in our country. In the first chapter is shown the introduction of work, showing the trend in sales over time. In the second chapter will be shown the history of personal selling, will be shown the importance of the seller and how it should be done your work, we will show how the market should be segmented in general, because there are big differences in each type of market in which firms want to act, and there are different types of customers. In the third chapter will be presented to sales management and how performance should be related to the seller to customers in general as factors that affect the performance of vendors such as remuneration and training. In the fourth chapter will be talking about retail sales and all criteria for establishing sales as well as the structure and changes in the environment, will be shown to the retail store and no retail store. In the fifth chapter we will see the completion of the work, showing the main points visas. |
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Estudo dos critérios para o estabelecimento de vendas no varejoVendas - AdministraçãoComércio varejistaShow the history of sales, where a not too distant past, the sales manager was just a man concerned with managing business, closing sales. Today, the complexity of business and multiproduct, it must be a strategist field while planning and making decisions. From the twenty-first century, the sales professional must be qualified to plan, direct, manage all activities of the sales force in markets unstable and require rapid sales growth. Discuss the Brazilian retail market, because it is a branch that grows in our country. In the first chapter is shown the introduction of work, showing the trend in sales over time. In the second chapter will be shown the history of personal selling, will be shown the importance of the seller and how it should be done your work, we will show how the market should be segmented in general, because there are big differences in each type of market in which firms want to act, and there are different types of customers. In the third chapter will be presented to sales management and how performance should be related to the seller to customers in general as factors that affect the performance of vendors such as remuneration and training. In the fourth chapter will be talking about retail sales and all criteria for establishing sales as well as the structure and changes in the environment, will be shown to the retail store and no retail store. In the fifth chapter we will see the completion of the work, showing the main points visas.Mostrar a história das vendas, onde num passado não muito distante, o gerente de vendas era apenas um homem preocupado em gerenciar negócios, fechando vendas. Hoje, com a complexidade de multinegócios e multiprodutos, ele deve ser um estrategista de campo, ao mesmo tempo planejando e tomando decisões. A partir do século XXI, o profissional de vendas deverá estar qualificado para planejar, dirigir, controlar todas as atividades da força de vendas em mercados instáveis e que exigem rápido crescimento das vendas. Abordei o varejo brasileiro, pois é um ramo que cresce muito em nosso país. No primeiro capítulo será mostrado a introdução do trabalho, mostrando a evolução das vendas ao longo do tempo. No segundo capítulo será mostrado a história da venda pessoal, será mostrado a importância do vendedor e como deve ser feito o seu trabalho, será mostrado como deve ser segmentado o mercado em geral, pois existe diferenças grandes em cada tipo de mercado em que as empresas querem atuar, e existe diferentes tipos de clientes. No terceiro capítulo será apresentado a administração de vendas e como deverá ser relacionado a atuação do vendedor para com os clientes em geral, como fatores que afetam o desempenho dos vendedores, como a remuneração e o treinamento. No quarto capítulo será falado sobre vendas no varejo e todos os critérios para estabelecer vendas, bem como a estrutura e as mudanças do ambiente, será mostrado o varejo com loja e o varejo sem loja. No quinto capítulo será mostrado a conclusão do trabalho, mostrando os principais pontos vistos.Araújo, Carlos Manta Pinto dePereira, José Alexsandro de Oliveira2018-03-07T14:52:11Z2018-03-07T14:52:11Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfPEREIRA, José Alexsandro de Oliveira. Estudo dos critérios para o estabelecimento de vendas no varejo. 2013. 53 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30135porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T12:17:13Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/30135Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:38:14.323338Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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