O ensino de matemática para deficientes auditivos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Ana Paula de Sousa
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/67283
Resumo: Learning process is already a challenge in normal teaching conditions, otherwise, the difficulties faced by people with special needs (blind, deaf, handicapped, Down syndrome and other disabilities ...) to assimilate the knowledge transferred at school. Thus, this work aims to analyze the ways of teaching deaf learning in the discipline of mathematics, to know the inclusion process and to present the main difficulties encountered by this audience, and to know the advances achieved by the deaf community along the time. This work was developed through a bibliographic research where consultations were made in works such as: websites and repositories, (provided by government platforms), articles, blogs, documentaries, dissertations and other sources of authors recognized as knowledgeable in the theme presented, the information acquired was very relevant and served as a foundation in the knowledge of the reality of teaching deaf learning in mathematics.
id UFC-7_74132d20f493427ec40d5b2f9ef75916
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/67283
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling O ensino de matemática para deficientes auditivosTeaching mathematics to the hearing impairedEducação inclusivaDeficientes auditivosEnsino de matemáticaLearning process is already a challenge in normal teaching conditions, otherwise, the difficulties faced by people with special needs (blind, deaf, handicapped, Down syndrome and other disabilities ...) to assimilate the knowledge transferred at school. Thus, this work aims to analyze the ways of teaching deaf learning in the discipline of mathematics, to know the inclusion process and to present the main difficulties encountered by this audience, and to know the advances achieved by the deaf community along the time. This work was developed through a bibliographic research where consultations were made in works such as: websites and repositories, (provided by government platforms), articles, blogs, documentaries, dissertations and other sources of authors recognized as knowledgeable in the theme presented, the information acquired was very relevant and served as a foundation in the knowledge of the reality of teaching deaf learning in mathematics.Aprender já é um desafio em condições normais de ensino, agora imaginemos as dificuldades enfrentadas pelas as pessoas com necessidades especiais (cegos, surdos, deficientes físicos, Síndrome Down e demais deficiências...) para assimilar os conhecimentos repassados na escola. Diante desta questão este trabalho objetiva analisar as formas de ensino aprendizagem dos surdos na disciplina de Matemática, conhecer o processo de inclusão, apresentar as principais dificuldades encontradas por este público e conhecer os avanços conquistados pela comunidade dos surdos ao longo do tempo. Este trabalho foi desenvolvido por meio de uma pesquisa bibliográfica onde foi realizando consultas em trabalhos como: sites; e repositores, (disponibilizados por plataformas do governo), artigos, blogs, documentários, dissertações e outras fontes de autores reconhecidos como conhecedores na temática apresentada. As informações adquiridas foram muito relevantes e serviram de fundamentação no conhecimento da realidade do ensino aprendizagem em matemática dos surdos.Rodrigues, Diego de de SousaFreitas, Ana Paula de Sousa2022-07-20T16:17:28Z2022-07-20T16:17:28Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFREITAS, Ana Paula de Sousa. O ensino de matemática para deficientes auditivos. 2020. 28 f. TCC (Graduação em Matemática) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Aracoiaba, 2020http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/67283porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-22T17:30:05Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/67283Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:56:26.262115Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv O ensino de matemática para deficientes auditivos
Teaching mathematics to the hearing impaired
title O ensino de matemática para deficientes auditivos
spellingShingle O ensino de matemática para deficientes auditivos
Freitas, Ana Paula de Sousa
Educação inclusiva
Deficientes auditivos
Ensino de matemática
title_short O ensino de matemática para deficientes auditivos
title_full O ensino de matemática para deficientes auditivos
title_fullStr O ensino de matemática para deficientes auditivos
title_full_unstemmed O ensino de matemática para deficientes auditivos
title_sort O ensino de matemática para deficientes auditivos
author Freitas, Ana Paula de Sousa
author_facet Freitas, Ana Paula de Sousa
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rodrigues, Diego de de Sousa
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Ana Paula de Sousa
dc.subject.por.fl_str_mv Educação inclusiva
Deficientes auditivos
Ensino de matemática
topic Educação inclusiva
Deficientes auditivos
Ensino de matemática
description Learning process is already a challenge in normal teaching conditions, otherwise, the difficulties faced by people with special needs (blind, deaf, handicapped, Down syndrome and other disabilities ...) to assimilate the knowledge transferred at school. Thus, this work aims to analyze the ways of teaching deaf learning in the discipline of mathematics, to know the inclusion process and to present the main difficulties encountered by this audience, and to know the advances achieved by the deaf community along the time. This work was developed through a bibliographic research where consultations were made in works such as: websites and repositories, (provided by government platforms), articles, blogs, documentaries, dissertations and other sources of authors recognized as knowledgeable in the theme presented, the information acquired was very relevant and served as a foundation in the knowledge of the reality of teaching deaf learning in mathematics.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020
2022-07-20T16:17:28Z
2022-07-20T16:17:28Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv FREITAS, Ana Paula de Sousa. O ensino de matemática para deficientes auditivos. 2020. 28 f. TCC (Graduação em Matemática) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Aracoiaba, 2020
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/67283
identifier_str_mv FREITAS, Ana Paula de Sousa. O ensino de matemática para deficientes auditivos. 2020. 28 f. TCC (Graduação em Matemática) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Aracoiaba, 2020
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/67283
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029005139378176