O ensino da matemática aos deficientes auditivos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Higor Maciel [UNESP]
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/122973
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-04-29/000806141.pdf
Resumo: The theme of this research is mathematics education for the deaf. It is hoped that this work will enable more thorough understanding of the subject matter, since, to be inclusion of people with hearing disabilities in society is necessary to establish measures ranging acceptance and family participation to break prejudices and demystification related learning ability of these individuals. This research also aims to provide grants for teaching mathematics to deaf , so that the teacher can build a current pedagogical practice that will not only meet their expectations as a teacher , but above that encourages the development of skills essential to the competence of the student with special educational needs . An educational practice based in the communication and interaction between teacher and students, with the intention of providing an effective meaning of mathematical knowledge, you can add new possibilities in an educational context marked by scarcity of communicative opportunities
id UNSP_7234d3016b4a0b39b6fa9967c297276a
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/122973
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling O ensino da matemática aos deficientes auditivosMatemática - Estudo e ensinoDeficientes auditivosEducação inclusivaMathematics Study and teachingThe theme of this research is mathematics education for the deaf. It is hoped that this work will enable more thorough understanding of the subject matter, since, to be inclusion of people with hearing disabilities in society is necessary to establish measures ranging acceptance and family participation to break prejudices and demystification related learning ability of these individuals. This research also aims to provide grants for teaching mathematics to deaf , so that the teacher can build a current pedagogical practice that will not only meet their expectations as a teacher , but above that encourages the development of skills essential to the competence of the student with special educational needs . An educational practice based in the communication and interaction between teacher and students, with the intention of providing an effective meaning of mathematical knowledge, you can add new possibilities in an educational context marked by scarcity of communicative opportunitiesO tema desta pesquisa é o ensino de matemática para deficientes auditivos. Espera-se que o trabalho desenvolvido possibilite a compreensão mais aprofundada do assunto em questão, uma vez que, para haver inclusão de pessoas com deficiência auditiva na sociedade é preciso estabelecer medidas que vão desde aceitação e participação familiar à quebra de prejulgamentos e desmistificação relacionados à capacidade de aprendizagem desses indivíduos. Esta pesquisa objetiva também, fornecer subsídios para o ensino de matemática aos deficientes auditivos, a fim de que o professor possa construir uma prática pedagógica atual, que venha a satisfazer não só aos seus anseios como professor, mas, sobretudo que favoreça o desenvolvimento de habilidades imprescindíveis à competência do aluno com necessidades educacionais especiais. Uma prática educativa pautada na comunicação e na interação entre professor e alunos, com a intenção de possibilitar uma efetiva significação do conhecimento matemático, pode acrescentar novas possibilidades em um contexto educativo marcado pela escassez de oportunidades comunicativasUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Nogueira, Maria Tereza de Lima C. [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Martins, Higor Maciel [UNESP]2015-05-14T16:52:18Z2015-05-14T16:52:18Z2013-11-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis44 f.application/pdfMARTINS, Higor Maciel. O ensino da matemática aos deficientes auditivos. 2013. 44 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013.http://hdl.handle.net/11449/122973000806141http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-04-29/000806141.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-02T19:09:35Zoai:repositorio.unesp.br:11449/122973Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:19:10.583442Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv O ensino da matemática aos deficientes auditivos
title O ensino da matemática aos deficientes auditivos
spellingShingle O ensino da matemática aos deficientes auditivos
Martins, Higor Maciel [UNESP]
Matemática - Estudo e ensino
Deficientes auditivos
Educação inclusiva
Mathematics Study and teaching
title_short O ensino da matemática aos deficientes auditivos
title_full O ensino da matemática aos deficientes auditivos
title_fullStr O ensino da matemática aos deficientes auditivos
title_full_unstemmed O ensino da matemática aos deficientes auditivos
title_sort O ensino da matemática aos deficientes auditivos
author Martins, Higor Maciel [UNESP]
author_facet Martins, Higor Maciel [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Nogueira, Maria Tereza de Lima C. [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Higor Maciel [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Matemática - Estudo e ensino
Deficientes auditivos
Educação inclusiva
Mathematics Study and teaching
topic Matemática - Estudo e ensino
Deficientes auditivos
Educação inclusiva
Mathematics Study and teaching
description The theme of this research is mathematics education for the deaf. It is hoped that this work will enable more thorough understanding of the subject matter, since, to be inclusion of people with hearing disabilities in society is necessary to establish measures ranging acceptance and family participation to break prejudices and demystification related learning ability of these individuals. This research also aims to provide grants for teaching mathematics to deaf , so that the teacher can build a current pedagogical practice that will not only meet their expectations as a teacher , but above that encourages the development of skills essential to the competence of the student with special educational needs . An educational practice based in the communication and interaction between teacher and students, with the intention of providing an effective meaning of mathematical knowledge, you can add new possibilities in an educational context marked by scarcity of communicative opportunities
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-11-13
2015-05-14T16:52:18Z
2015-05-14T16:52:18Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv MARTINS, Higor Maciel. O ensino da matemática aos deficientes auditivos. 2013. 44 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013.
http://hdl.handle.net/11449/122973
000806141
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-04-29/000806141.pdf
identifier_str_mv MARTINS, Higor Maciel. O ensino da matemática aos deficientes auditivos. 2013. 44 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2013.
000806141
url http://hdl.handle.net/11449/122973
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-04-29/000806141.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 44 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129507393011712