Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cantalice, Flávio Leandro Batista de Moura
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29621
Resumo: This study has as objective to analyze the market entry and communication strategies of the PlayStation 4 console, in the context of its launch. The importance of this study is due the fact that it analyses a landmark of a market that moved more than 63,4 billions of dollars in 2012, which is the launch of a new generation. To obtain the data it was used the exploratory method, with secondary data. Two main sources of data were used, the official North American site of the PlayStation brand and the renowned entertainment website IGN. In the former, a detailed description was elaborated, aiming to observe the characteristics of the the direct communication of the company Sony with its consumers. In the latter, a list with 286 articles related to the PlayStation 4 console was made, from the date which he was presented (06/10/2013) to the date of its launch (11/15/2013). As a result, the theoretical framework concerning the subject of the study was crossed with the situation researched, allowing an accurate view of the application of theory in practice which listed the key attributes of the strategies for market entry and communication concerning the console. It was concluded that the initially set objectives were achieved, configuring as a relevant contribution of this study a consistent verification of the theory-practice relation, plus a teaser for future work with similar themes.
id UFC-7_80fca127450d5f14bffa86d5701f2f38
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/29621
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consolesProdutos novosComunicação nas organizaçõesJogos eletrônicosVídeogamesThis study has as objective to analyze the market entry and communication strategies of the PlayStation 4 console, in the context of its launch. The importance of this study is due the fact that it analyses a landmark of a market that moved more than 63,4 billions of dollars in 2012, which is the launch of a new generation. To obtain the data it was used the exploratory method, with secondary data. Two main sources of data were used, the official North American site of the PlayStation brand and the renowned entertainment website IGN. In the former, a detailed description was elaborated, aiming to observe the characteristics of the the direct communication of the company Sony with its consumers. In the latter, a list with 286 articles related to the PlayStation 4 console was made, from the date which he was presented (06/10/2013) to the date of its launch (11/15/2013). As a result, the theoretical framework concerning the subject of the study was crossed with the situation researched, allowing an accurate view of the application of theory in practice which listed the key attributes of the strategies for market entry and communication concerning the console. It was concluded that the initially set objectives were achieved, configuring as a relevant contribution of this study a consistent verification of the theory-practice relation, plus a teaser for future work with similar themes.Este trabalho tem como objetivo analisar as estratégias de entrada de mercado e de comunicação do console PlayStation 4, no contexto do lançamento do mesmo. A importância deste trabalho se deve ao fato que ele analisa um marco histórico em um mercado que movimentou mais de 63,4 bilhões de dólares em 2012, que é o lançamento de uma nova geração. Para a obtenção das informações, foi utilizado o método exploratório, com dados secundários. Duas fontes principais de informações foram utilizados, o sítio oficial norte americano da marca PlayStation e o conceituado sítio de entretenimento IGN. No primeiro, foi elaborada uma descrição minuciosa do sítio objetivando observar as características da comunicação direta da empresa Sony com o consumidor. No segundo, foi feita uma lista com 218 artigos referentes ao console PlayStation 4, da data na qual que ele foi apresentado (10/06/2013) até a sua data de lançamento (15/11/2013). Como resultado, foi feito um cruzamento do referencial teórico referente à temática do trabalho com a situação abordada, permitindo uma visão acurada da aplicação da teoria na prática, que elencou os principais atributos das estratégias de entrada de mercado e comunicação do console. Concluiu-se que os objetivos definidos inicialmente foram alcançados, configurando-se como contribuição relevante deste trabalho uma verificação coerente da relação teoria-prática, além de uma provocação para trabalhos futuros com temáticas similares.Murakami, Luiz CarlosCantalice, Flávio Leandro Batista de Moura2018-02-09T17:28:37Z2018-02-09T17:28:37Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCANTALICE, Flávio Leandro Batista de Moura. Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles. 2013. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29621porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-24T19:34:49Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/29621Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:48:02.576516Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
title Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
spellingShingle Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
Cantalice, Flávio Leandro Batista de Moura
Produtos novos
Comunicação nas organizações
Jogos eletrônicos
Vídeogames
title_short Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
title_full Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
title_fullStr Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
title_full_unstemmed Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
title_sort Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles
author Cantalice, Flávio Leandro Batista de Moura
author_facet Cantalice, Flávio Leandro Batista de Moura
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Murakami, Luiz Carlos
dc.contributor.author.fl_str_mv Cantalice, Flávio Leandro Batista de Moura
dc.subject.por.fl_str_mv Produtos novos
Comunicação nas organizações
Jogos eletrônicos
Vídeogames
topic Produtos novos
Comunicação nas organizações
Jogos eletrônicos
Vídeogames
description This study has as objective to analyze the market entry and communication strategies of the PlayStation 4 console, in the context of its launch. The importance of this study is due the fact that it analyses a landmark of a market that moved more than 63,4 billions of dollars in 2012, which is the launch of a new generation. To obtain the data it was used the exploratory method, with secondary data. Two main sources of data were used, the official North American site of the PlayStation brand and the renowned entertainment website IGN. In the former, a detailed description was elaborated, aiming to observe the characteristics of the the direct communication of the company Sony with its consumers. In the latter, a list with 286 articles related to the PlayStation 4 console was made, from the date which he was presented (06/10/2013) to the date of its launch (11/15/2013). As a result, the theoretical framework concerning the subject of the study was crossed with the situation researched, allowing an accurate view of the application of theory in practice which listed the key attributes of the strategies for market entry and communication concerning the console. It was concluded that the initially set objectives were achieved, configuring as a relevant contribution of this study a consistent verification of the theory-practice relation, plus a teaser for future work with similar themes.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013
2018-02-09T17:28:37Z
2018-02-09T17:28:37Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CANTALICE, Flávio Leandro Batista de Moura. Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles. 2013. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29621
identifier_str_mv CANTALICE, Flávio Leandro Batista de Moura. Análise das estratégias de entrada de mercado de uma nova geração de consoles. 2013. 77 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29621
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028951374692352