Satisfação do cliente portador de infarto agudo do miocárdio acerca dos cuidados de enfermagem
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/13891 |
Resumo: | It is a study of qualitative nature which aims to know the level of satisfaction of the client with acute myocardial infarction concerning the given nursing care. Ten clients who were in treatment in a cardiac reference centre in Barbalha-CE were interviewed and observed from April to May, 2005. The collected data were organized and presented in three categories according to the most representative expressions of the subjects of the researches’ content. Then, the reports were treated through discourse analysis. The results showed the attachment and value devoted by the client to a care as a refl ection of the art of caring that was observed in different moments of the research. Such fact demonstrates that relational elements, such as intentionality, humanity and watchfulness are conditioning factors that confer intense satisfaction to such clients. |
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Satisfação do cliente portador de infarto agudo do miocárdio acerca dos cuidados de enfermagemSatisfaction of the client with acute myocardial infarction concerning the given nursing careSatisfação do PacienteInfarto do MiocárdioCuidados de EnfermagemIt is a study of qualitative nature which aims to know the level of satisfaction of the client with acute myocardial infarction concerning the given nursing care. Ten clients who were in treatment in a cardiac reference centre in Barbalha-CE were interviewed and observed from April to May, 2005. The collected data were organized and presented in three categories according to the most representative expressions of the subjects of the researches’ content. Then, the reports were treated through discourse analysis. The results showed the attachment and value devoted by the client to a care as a refl ection of the art of caring that was observed in different moments of the research. Such fact demonstrates that relational elements, such as intentionality, humanity and watchfulness are conditioning factors that confer intense satisfaction to such clients.Trata-se de um estudo de natureza qualitativa que teve como objetivo conhecer o nível de satisfação do cliente portador de infarto agudo do miocárdio acerca dos cuidados de enfermagem prestados. Para tanto, foram entrevistados e observados dez clientes internados em uma unidade de referência cardíaca do município de Barbalha-CE, durante os meses de abril e maio de 2005. Os dados coletados foram organizados e apresentados em três categorias, conforme as expressões mais representativas do conteúdo dos depoimentos dos sujeitos da pesquisa, e tratados por meio da análise do discurso. Os resultados desvelaram o apego e o valor devotados pelo cliente a um cuidado como refl exo da arte de cuidar, o que foi observado em diversos momentos da pesquisa, fato que demonstra que elementos relacionais como a intencionalidade, a humanidade e o desvelo constituem condicionantes que conferem intensa satisfação a essa clientela.Se trata de un estudio de naturaleza cualitativa que tuvo como objetivo conocer el nivel de satisfacción del cliente portador de infarto agudo de miocárdio sobre los cuidados de enfermería prestados. Para ello, fueron entrevistados y observados 10 clientes, internados en una unidad de referencia cardiaca del municipio de Barbalha-CE, durante los meses de abril y mayo de 2005. Los datos fueron organizados y presentados en tres categorías según las expresiones más representativas del contenido de las declaraciones de los sujetos de la investigación y tratados por medio del análisis del discurso. Los resultados desvelaron el apego y el valor dedicado por el cliente a un cuidado como refl ejo del arte de cuidar, lo que fue observado en diferentes momentos de la pesquisa, demostrando que elementos relacionales, como la intencionalidad, la humanidad y el desvelo constituyen condicionantes que confi eren intensa satisfacción a estos clientes.Rev Rene2015-11-04T13:50:10Z2015-11-04T13:50:10Z2009-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfOLIVEIRA, M. A.; ALBUQUERQUE, G. A.; ALENCAR, A. M. P. G. Satisfação do cliente portador de infarto agudo do miocárdio acerca dos cuidados de enfermagem. Rev. Rene, Fortaleza, v.10, n.1, p. 95-103, jan./mar. 2009.2175-6783http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/13891Oliveira, Marcelo Alves deAlbuquerque, Grayce AlencarAlencar, Ana Maria Parente Garciaporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-02-07T11:37:13Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/13891Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:49:42.127142Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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