Seleção dos canais de marketing e a distribuição física de combustíveis: um estudo de caso
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30269 |
Resumo: | This work is the result of a study on the selection of marketing channels and physical distribution of fuels, highlighting the importance of these elements to achieve the objective of verifying the criteria used in selection decisions of intermediaries, as well as studying the concepts linked the above aspects and analyze the structure of the company used in this work. The methodology of the study was the literature search through surveys of information in books, journals (such as magazines, newspapers and articles) and monographs. This monograph is divided into six chapters. At first, we emphasize the concepts of segmentation and positioning, liaising with the marketing channels and physical distribution. The study aimed at supply chain is to analyze all the activities involved in this process of joining the producer to the final customer. We conducted a case study in Petroleo Brasileiro SA – Petrobras, more precisely, in Petrobrás Distribuidora, a benchmark company in the marketing and distribution of petroleum products. There was the importance of choosing the correct channel resellers, as they are in direct contact with the client, and integration of activities for them to keep the customer satisfied and that the company can remain competitive. |
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Seleção dos canais de marketing e a distribuição física de combustíveis: um estudo de casoDistribuição de mercadoriasCadeia de suprimentosCanais de distribuiçãoThis work is the result of a study on the selection of marketing channels and physical distribution of fuels, highlighting the importance of these elements to achieve the objective of verifying the criteria used in selection decisions of intermediaries, as well as studying the concepts linked the above aspects and analyze the structure of the company used in this work. The methodology of the study was the literature search through surveys of information in books, journals (such as magazines, newspapers and articles) and monographs. This monograph is divided into six chapters. At first, we emphasize the concepts of segmentation and positioning, liaising with the marketing channels and physical distribution. The study aimed at supply chain is to analyze all the activities involved in this process of joining the producer to the final customer. We conducted a case study in Petroleo Brasileiro SA – Petrobras, more precisely, in Petrobrás Distribuidora, a benchmark company in the marketing and distribution of petroleum products. There was the importance of choosing the correct channel resellers, as they are in direct contact with the client, and integration of activities for them to keep the customer satisfied and that the company can remain competitive.Este trabalho é resultado de um estudo sobre a seleção dos canais de marketing e a distribuição física de combustíveis, destacando a importância destes elementos para atingir os objetivos de verificar os critérios utilizados nas decisões de escolha dos intermediários, bem como estudar os conceitos atrelados aos aspectos acima e analisar a estrutura da empresa utilizada neste trabalho. A metodologia utilizada no estudo foi de pesquisa bibliográfica através de levantamentos de informações em livros, periódicos (como revistas, jornais e artigos) e monografias. Esta monografia está dividida em seis capítulos. No início, ressaltam-se os conceitos de segmentação e posicionamento, fazendo a ligação com os canais de marketing e a distribuição física. O estudo destinado a cadeia de suprimento tem por objetivo analisar todas as atividades envolvidas neste processo, de unir o produtor ao cliente final. Foi realizado um estudo de caso na Petróleo Brasileiro S.A. – Petrobrás, mais precisamente na Petrobrás Distribuidora, empresa referência na comercialização e distribuição de derivados do petróleo. Verificou-se a importância da correta escolha dos canais revendedores, já que estes estão em contato direto com o cliente, e da integração das atividades desenvolvidas por eles para manter o cliente satisfeito e que a empresa possa continuar competitiva.Avelar Júnior, Odilardo Viana deMoreira, Rodrigo Dantas2018-03-13T16:56:43Z2018-03-13T16:56:43Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMOREIRA, Rodrigo Dantas. Seleção dos canais de marketing e a distribuição física de combustíveis: um estudo de caso. 2012. 68 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30269porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-24T18:41:38Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/30269Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:31:21.554051Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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