Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Queiroz, Isabelle Oliveira de
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26976
Resumo: The job has as goal study the marketing strategies and the supply chain in a distributor, observing with this, the use of ECR and its elements to connect with your customers and suppliers in order to rationalize resources and increase the company’s competitiveness. For this, a descriptive methodology was used as its purpose. In addition, to this research has been used in literature and analyzes were carried out through a case study. The job, in addition to presents the theory relativity to issue addressed, showed also an analysys of the management of the supply chain of a Ceará distribuitor as well as the concepts seen in theory are applied to the routine of the company, adding value to their operations. Futhermore, the job enabled the understanding of how the elements addressed act on marketing objectives to attract and retain customers, contributing to increased competitiveness in the market.
id UFC-7_cbd3ca35d5b66109d9766f3dbe0e7726
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/26976
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcasMarketingCanais de distribuiçãoCadeia de suprimentosThe job has as goal study the marketing strategies and the supply chain in a distributor, observing with this, the use of ECR and its elements to connect with your customers and suppliers in order to rationalize resources and increase the company’s competitiveness. For this, a descriptive methodology was used as its purpose. In addition, to this research has been used in literature and analyzes were carried out through a case study. The job, in addition to presents the theory relativity to issue addressed, showed also an analysys of the management of the supply chain of a Ceará distribuitor as well as the concepts seen in theory are applied to the routine of the company, adding value to their operations. Futhermore, the job enabled the understanding of how the elements addressed act on marketing objectives to attract and retain customers, contributing to increased competitiveness in the market.Este trabalho objetiva estudar as estratégias de marketing e a cadeia de suprimentos em um distribuidor, observando, com isso, a utilização do ECR e dos seus elementos para estabelecer uma ligação com seus clientes e fornecedores a fim de racionalizar recursos e elevar a competitividade da empresa. Para isso, foi utilizada uma metodologia descritiva quanto aos seus fins. Além disso, para sua investigação foi utilizada de pesquisa bibliográfica e as análises foram realizadas através de um estudo de caso. O trabalho, além de apresentar a teoria relativa ao tema abordado, mostrou também uma análise da gestão da cadeia de suprimentos de uma distribuidora cearense, bem como os conceitos vistos na teoria são aplicados à rotina da empresa, agregando valor às suas operações. Através disso, o trabalho possibilitou a compreensão de como os elementos abordados agem nos objetivos de marketing de atrair e manter clientes, contribuindo para uma maior competitividade no mercado.Avelar Júnior, Odilardo Viana deQueiroz, Isabelle Oliveira de2017-10-30T16:49:55Z2017-10-30T16:49:55Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfQUEIROZ, Isabelle Oliveira de. Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas. 2014. 70 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26976porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T13:03:26Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26976Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:49:46.516086Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
title Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
spellingShingle Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
Queiroz, Isabelle Oliveira de
Marketing
Canais de distribuição
Cadeia de suprimentos
title_short Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
title_full Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
title_fullStr Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
title_full_unstemmed Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
title_sort Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas
author Queiroz, Isabelle Oliveira de
author_facet Queiroz, Isabelle Oliveira de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Avelar Júnior, Odilardo Viana de
dc.contributor.author.fl_str_mv Queiroz, Isabelle Oliveira de
dc.subject.por.fl_str_mv Marketing
Canais de distribuição
Cadeia de suprimentos
topic Marketing
Canais de distribuição
Cadeia de suprimentos
description The job has as goal study the marketing strategies and the supply chain in a distributor, observing with this, the use of ECR and its elements to connect with your customers and suppliers in order to rationalize resources and increase the company’s competitiveness. For this, a descriptive methodology was used as its purpose. In addition, to this research has been used in literature and analyzes were carried out through a case study. The job, in addition to presents the theory relativity to issue addressed, showed also an analysys of the management of the supply chain of a Ceará distribuitor as well as the concepts seen in theory are applied to the routine of the company, adding value to their operations. Futhermore, the job enabled the understanding of how the elements addressed act on marketing objectives to attract and retain customers, contributing to increased competitiveness in the market.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2017-10-30T16:49:55Z
2017-10-30T16:49:55Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv QUEIROZ, Isabelle Oliveira de. Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas. 2014. 70 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26976
identifier_str_mv QUEIROZ, Isabelle Oliveira de. Estratégias de marketing e cadeia de suprimentos em um distribuidor de grandes marcas. 2014. 70 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26976
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028962469675008