Iracema, uma transa amazônica: subversão na adaptação cinematográfica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reinaldo, Gabriela Frota
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Soares, Aline Rebouças Azevedo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/51094
Resumo: While the character Iracema José de Alencar is considered mythical mother of Brazil, appears a worldly Iracema on cinema, with traits that the virgin honey lips would not have. Iracema, uma transa amazônica (1974), by Jorge Bodansky and Orlando Senna seems to deny the myth alencarino foundation. We are interested in discussing aspects of intersemiotic translation in the film adaptation with the aid of thought Thaís Flores Diniz, Julio Plaza and Marcel Vieira. Relate the film and the concept of "image-firefly" of Georges Didi-Huberman approach and also the conflicting relations between man and nature from the paradise of myth and Sérgio Buarque de Holanda studies and Flusser.
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