O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325 |
Resumo: | This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions. |
id |
UFC-7_ac15a962dffb9f5cfbb3a1bca3c37959 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/6325 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula PresidenteThe double aspect of the emotions in the broadcast campaign “Lula for President”Free timetable for electoral propagandaElectoral strategiesCampanha eleitoral - Brasil - 2002Televisão na política - 2002Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-Presidentes - Brasil - Eleições - 2002This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions.Interpreta a campanha televisiva Lula Presidente, veiculada no Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral (HGPE) em 2002, delimitando a análise sobre os momentos fortemente marcados pela presença de emoções. Descreve alguns programas inteiros, assim como fragmentos de outros, buscando apreender os mecanismos de expressão de sentimentos. Confronta o corpus com o contexto histórico, relacionando as emoções presentes nos programas a estratégias eleitorais. Define dois modos estratégicos básicos, que abrangem o material apreciado. Utiliza fundamentos teórico-metodológicos da Antropologia da Performance, assim como noções de Semiótica.www.teses.ufc.brRodrigues, Lea CarvalhoSilva, Ricardo Rifane da2013-10-23T13:11:56Z2013-10-23T13:11:56Z2007info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfSILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-15T18:43:43Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/6325Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:45:08.776956Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente The double aspect of the emotions in the broadcast campaign “Lula for President” |
title |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
spellingShingle |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente Silva, Ricardo Rifane da Free timetable for electoral propaganda Electoral strategies Campanha eleitoral - Brasil - 2002 Televisão na política - 2002 Silva,Luiz Inácio Lula da,1945- Presidentes - Brasil - Eleições - 2002 |
title_short |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
title_full |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
title_fullStr |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
title_full_unstemmed |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
title_sort |
O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente |
author |
Silva, Ricardo Rifane da |
author_facet |
Silva, Ricardo Rifane da |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Rodrigues, Lea Carvalho |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Ricardo Rifane da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Free timetable for electoral propaganda Electoral strategies Campanha eleitoral - Brasil - 2002 Televisão na política - 2002 Silva,Luiz Inácio Lula da,1945- Presidentes - Brasil - Eleições - 2002 |
topic |
Free timetable for electoral propaganda Electoral strategies Campanha eleitoral - Brasil - 2002 Televisão na política - 2002 Silva,Luiz Inácio Lula da,1945- Presidentes - Brasil - Eleições - 2002 |
description |
This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007 2013-10-23T13:11:56Z 2013-10-23T13:11:56Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325 |
identifier_str_mv |
SILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
www.teses.ufc.br |
publisher.none.fl_str_mv |
www.teses.ufc.br |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028931777855488 |