O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ricardo Rifane da
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325
Resumo: This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions.
id UFC-7_ac15a962dffb9f5cfbb3a1bca3c37959
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/6325
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula PresidenteThe double aspect of the emotions in the broadcast campaign “Lula for President”Free timetable for electoral propagandaElectoral strategiesCampanha eleitoral - Brasil - 2002Televisão na política - 2002Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-Presidentes - Brasil - Eleições - 2002This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions.Interpreta a campanha televisiva Lula Presidente, veiculada no Horário Gratuito de Propaganda Eleitoral (HGPE) em 2002, delimitando a análise sobre os momentos fortemente marcados pela presença de emoções. Descreve alguns programas inteiros, assim como fragmentos de outros, buscando apreender os mecanismos de expressão de sentimentos. Confronta o corpus com o contexto histórico, relacionando as emoções presentes nos programas a estratégias eleitorais. Define dois modos estratégicos básicos, que abrangem o material apreciado. Utiliza fundamentos teórico-metodológicos da Antropologia da Performance, assim como noções de Semiótica.www.teses.ufc.brRodrigues, Lea CarvalhoSilva, Ricardo Rifane da2013-10-23T13:11:56Z2013-10-23T13:11:56Z2007info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfSILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-15T18:43:43Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/6325Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:45:08.776956Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
The double aspect of the emotions in the broadcast campaign “Lula for President”
title O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
spellingShingle O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
Silva, Ricardo Rifane da
Free timetable for electoral propaganda
Electoral strategies
Campanha eleitoral - Brasil - 2002
Televisão na política - 2002
Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-
Presidentes - Brasil - Eleições - 2002
title_short O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
title_full O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
title_fullStr O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
title_full_unstemmed O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
title_sort O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente
author Silva, Ricardo Rifane da
author_facet Silva, Ricardo Rifane da
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rodrigues, Lea Carvalho
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ricardo Rifane da
dc.subject.por.fl_str_mv Free timetable for electoral propaganda
Electoral strategies
Campanha eleitoral - Brasil - 2002
Televisão na política - 2002
Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-
Presidentes - Brasil - Eleições - 2002
topic Free timetable for electoral propaganda
Electoral strategies
Campanha eleitoral - Brasil - 2002
Televisão na política - 2002
Silva,Luiz Inácio Lula da,1945-
Presidentes - Brasil - Eleições - 2002
description This study interprets the broadcast campaign “Lula for President”, as shown on the Free Timetable for Electoral Propaganda in the year 2002, delimiting the analysis on the moments strongly marked by the presence of emotional contents. It describes some full programs as well some fragments of others, intending to seize the mechanisms of the expression of variable feelings. It compares the corpus with the historical context, relating the emotions inside the programs and electoral strategies. It defines two basic modes in strategy that comprehend the collected material. Utilizes theory and methodological resources of the Anthropology of Performances as well Semiotic notions.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007
2013-10-23T13:11:56Z
2013-10-23T13:11:56Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325
identifier_str_mv SILVA, Ricardo Rifane da. O duplo aspecto das emoções na Campanha Televisiva Lula Presidente. 2007. 142f. – Dissertação (Mestrado) – Universidade Federal do Ceará, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Fortaleza (CE), 2007.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/6325
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv www.teses.ufc.br
publisher.none.fl_str_mv www.teses.ufc.br
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028931777855488