O Instagram como instrumento de marketing digital: estudo de caso na Vanool Confecções
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26965 |
Resumo: | The huge growth of online social media in recent years, companies have realized them as a great opportunity for direct contact with customers and at a lower cost, compared to traditional television and print media. Currently, social media is an integral part of life and participation in society, both on a personal level, as a professional. One of the great phenomena of the internet in recent years, Instagram consists of a medium which companies are appropriating to also be a point of contact with your end consumer. Through a case study, together with a qualitative exploratory study, based on observations and interviews, this monograph examines the theme of social networks and their application in business circles as a confection of style. The focus is the social network Instagram, virtual platform for sending pictures, and its use as a tool for digital marketing Vanool Clothes, beyond the identification of opportunities for improvement in their use, aimed at the achievement of organizational success. In general ways, this monograph has obtained results that demonstrate the importance of using Instagram as a marketing tool where businesses have an opportunity to get closer to customers. In the particular case of the analyzed company, it proved to be aligned with the best practices of use of such virtual platform. This study does not, among other limitations, the generalizability of the results, because it is a case study. With the analysis, it indicates that the subject is thorough with other research methodologies. |
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O Instagram como instrumento de marketing digital: estudo de caso na Vanool ConfecçõesMarketing na InternetRedes sociais on-line - MarketingThe huge growth of online social media in recent years, companies have realized them as a great opportunity for direct contact with customers and at a lower cost, compared to traditional television and print media. Currently, social media is an integral part of life and participation in society, both on a personal level, as a professional. One of the great phenomena of the internet in recent years, Instagram consists of a medium which companies are appropriating to also be a point of contact with your end consumer. Through a case study, together with a qualitative exploratory study, based on observations and interviews, this monograph examines the theme of social networks and their application in business circles as a confection of style. The focus is the social network Instagram, virtual platform for sending pictures, and its use as a tool for digital marketing Vanool Clothes, beyond the identification of opportunities for improvement in their use, aimed at the achievement of organizational success. In general ways, this monograph has obtained results that demonstrate the importance of using Instagram as a marketing tool where businesses have an opportunity to get closer to customers. In the particular case of the analyzed company, it proved to be aligned with the best practices of use of such virtual platform. This study does not, among other limitations, the generalizability of the results, because it is a case study. With the analysis, it indicates that the subject is thorough with other research methodologies.Com o crescimento das mídias sociais digitais nos últimos anos, as empresas perceberam-nas como uma grande oportunidade de contato direto com os clientes e a um custo mais baixo, frente às tradicionais mídias televisivas e impressas. Atualmente, a mídia social é parte integrante da vida em sociedade, tanto em âmbito pessoal, como profissional. Um dos grandes fenômenos da Internet nos últimos anos, o Instagram consiste em um meio do qual as empresas estão se apropriando para também ser mais um ponto de contato com o seu consumidor final. Através de um estudo de caso, aliado a uma pesquisa qualitativa e exploratória, embasada por observações e entrevista, a presente monografia analisa a temática das redes sociais e a sua aplicação como meio empresarial em uma confecção de moda. O objeto da pesquisa é a rede social Instagram, plataforma virtual para envio de imagens, e a sua utilização como uma ferramenta de marketing digital na Vanool Confecções, além da identificação de oportunidades de melhoria na sua utilização, visando o aprimoramento da comunicação organizacional. Em termos gerais, esta monografia obteve resultados que demonstram a importância da utilização do Instagram como uma ferramenta de marketing, onde as empresas possuem uma boa oportunidade de aproximação com os clientes. No caso específico da empresa analisada, a mesma demonstrou estar alinhada com as boas práticas de uso da referida plataforma virtual. Este estudo não possui, dentre outras limitações, a capacidade de generalização dos resultados obtidos, por se tratar de um estudo de caso. Com as análises realizadas, indica-se que o assunto seja aprofundado com outras metodologias de pesquisa.Leopoldino, Cláudio BezerraCastelo Branco, Érico Augusto Zanon2017-10-30T16:43:51Z2017-10-30T16:43:51Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCASTELO BRANCO, Érico Augusto Zanon. O Instagram como instrumento de marketing digital: estudo de caso na Vanool Confecções. 2014. 70 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26965porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T13:52:33Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26965Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:51:19.009695Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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