O ensino da matemática para deficientes visuais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/68709 |
Resumo: | Or present a work item by objective, discussion or teaching process of mathematics for the visually impaired, show directly that the visually impaired are guaranteed and how inclusive education is being worked on in schools. Enable that, through their work, teachers are able to refine the teaching methods for these students, they are really being applied and do not demonstrate means for inclusion in the classroom. To know the progress of the page conquered, to a story of two visually impaired people a long two years ago, given the country's visual impairment. Present some existing teaching methods, mainly used due to the lack of teacher training, showing that it is possible or learned from some students, it is deficient or not through bad conceptions. |
id |
UFC-7_c2c592961b4ee336599f652a66beec23 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/68709 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
O ensino da matemática para deficientes visuaisTeaching mathematics to the visually impairedEnsino de matemáticaEducação inclusivaDeficiência visualOr present a work item by objective, discussion or teaching process of mathematics for the visually impaired, show directly that the visually impaired are guaranteed and how inclusive education is being worked on in schools. Enable that, through their work, teachers are able to refine the teaching methods for these students, they are really being applied and do not demonstrate means for inclusion in the classroom. To know the progress of the page conquered, to a story of two visually impaired people a long two years ago, given the country's visual impairment. Present some existing teaching methods, mainly used due to the lack of teacher training, showing that it is possible or learned from some students, it is deficient or not through bad conceptions.O presente trabalho tem por objetivo, discutir o processo de ensino da matemática para deficientes visuais, mostrar os direitos que são assegurados os portadores de deficiência visual e como se esta sendo trabalhada a educação inclusiva nas escolas. Possibilitar que através desse trabalho os professores possam refletir os métodos de ensino para esses alunos, se realmente estão sendo aplicados e se não mostrar meios para incluir em sala de aula. Conhecer os avanços até hoje conquistado, a história dos deficientes visuais ao longo dos anos, dados da deficiência visual no país. E apresentar alguns métodos de ensino já existente, porém pouco usados por falta de capacitação aos professores, mostrando que é possível o aprendizado desses alunos, seja deficientes ou não através desses conceitos manuseáveis.Queiroz, Plácido Anthony Lima MartinsBrandão, Jorge CarvalhoCosta, Maria José Araújo da2022-10-07T17:32:58Z2022-10-07T17:32:58Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Maria José Araújo da. O ensino da matemática para deficientes visuais. 2020. 30 f. TCC (Graduação em Matemática - Licenciatura) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Sobral, 2020.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/68709porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-10-07T17:32:58Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/68709Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:51:51.969752Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ensino da matemática para deficientes visuais Teaching mathematics to the visually impaired |
title |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
spellingShingle |
O ensino da matemática para deficientes visuais Costa, Maria José Araújo da Ensino de matemática Educação inclusiva Deficiência visual |
title_short |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
title_full |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
title_fullStr |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
title_full_unstemmed |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
title_sort |
O ensino da matemática para deficientes visuais |
author |
Costa, Maria José Araújo da |
author_facet |
Costa, Maria José Araújo da |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Queiroz, Plácido Anthony Lima Martins Brandão, Jorge Carvalho |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Maria José Araújo da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de matemática Educação inclusiva Deficiência visual |
topic |
Ensino de matemática Educação inclusiva Deficiência visual |
description |
Or present a work item by objective, discussion or teaching process of mathematics for the visually impaired, show directly that the visually impaired are guaranteed and how inclusive education is being worked on in schools. Enable that, through their work, teachers are able to refine the teaching methods for these students, they are really being applied and do not demonstrate means for inclusion in the classroom. To know the progress of the page conquered, to a story of two visually impaired people a long two years ago, given the country's visual impairment. Present some existing teaching methods, mainly used due to the lack of teacher training, showing that it is possible or learned from some students, it is deficient or not through bad conceptions. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020 2022-10-07T17:32:58Z 2022-10-07T17:32:58Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
COSTA, Maria José Araújo da. O ensino da matemática para deficientes visuais. 2020. 30 f. TCC (Graduação em Matemática - Licenciatura) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Sobral, 2020. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/68709 |
identifier_str_mv |
COSTA, Maria José Araújo da. O ensino da matemática para deficientes visuais. 2020. 30 f. TCC (Graduação em Matemática - Licenciatura) - Instituto UFC Virtual, Universidade Federal do Ceará, Sobral, 2020. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/68709 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028975347236864 |