Instrumentos tradicionais de marketing direto como estímulo ao uso do chat online no marketing de relacionamento
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26009 |
Resumo: | This research aims to investigar what estimulates or underestimulates clients of a credit card manager company to adhere or not to online chatting as a tool for comunicating with the company. This research is bibliographic, documental and is also a case study, as it is based on previously released materials and it deals with information from a real company. As secondary goals, this research sought to investigate the influence of e-mail marketing as an estimulator for clients to adhere to this tool and evaluate the variations of the use of online chatting on different client groups (people and companies as clients). For such checking, two banners were released to advertise the tool within the client base which have registered e-mail addresses and, after that, the tool access results were measured and the adherence was compared to other communication tools available for clients. Also, the number of accesses from the previous month was put together with the numbers from after the e-mail marketing advertisement. The results obtained from the variations of access and adherence to the tool after the sending of the e-mail marketing with the banners have indicated that the tradicional direct marketing tool (email marketing) influence on the adherence of clients on the usage of online chatting. |
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Instrumentos tradicionais de marketing direto como estímulo ao uso do chat online no marketing de relacionamentoMarketing de relacionamentoMarketing diretoInstituições financeirasThis research aims to investigar what estimulates or underestimulates clients of a credit card manager company to adhere or not to online chatting as a tool for comunicating with the company. This research is bibliographic, documental and is also a case study, as it is based on previously released materials and it deals with information from a real company. As secondary goals, this research sought to investigate the influence of e-mail marketing as an estimulator for clients to adhere to this tool and evaluate the variations of the use of online chatting on different client groups (people and companies as clients). For such checking, two banners were released to advertise the tool within the client base which have registered e-mail addresses and, after that, the tool access results were measured and the adherence was compared to other communication tools available for clients. Also, the number of accesses from the previous month was put together with the numbers from after the e-mail marketing advertisement. The results obtained from the variations of access and adherence to the tool after the sending of the e-mail marketing with the banners have indicated that the tradicional direct marketing tool (email marketing) influence on the adherence of clients on the usage of online chatting.O presente estudo tem como objetivo investigar as variáveis que estimulam ou desestimulam clientes os de baixa renda a utilizar o chat online ao invés da utilização do telemarketing. A referida pesquisa é bibliográfica, documental e também um estudo de caso, já que faz uso de materiais já publicados e versa sobre as informações de uma organização real. Como objetivos secundários, este estudo buscou investigar a influência do e-mail marketing como estimulador a aderência a essa ferramenta de relacionamento e avaliar as variações de uso do chat online por grupos diferentes de clientes (os clientes pessoa física e pessoa jurídica). Para tal verificação foram disparados dois banners de divulgação da ferramenta para a base de clientes que possuem e-mail cadastrado e após o disparo foi medido os resultados de acesso a ferramenta e a aderência comparada com as outras soluções de relacionamento disponibilizadas pela empresa. Também foram cruzados os acessos dos meses anteriores ao disparo com os acessos após o envio da comunicação. Os resultados obtidos nas variações de acesso e na aderência a ferramenta após o envio dos dois banners, indicam que a ferramenta tradicional de marketing direto (e-mail marketing) influencia na adesão dos clientes ao uso da ferramenta de chat online, tendo em vista que os dois grupos de cliente apresentaram uma maior adesão a solução de atendimento após o recebimento da comunicação.Araújo, Carlos Manta Pinto deCavalcante, Benício Domingos Dantas Marques2017-09-22T15:37:26Z2017-09-22T15:37:26Z2015info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCAVALCANTE, Benício Domingos Dantas Marques. Instrumentos tradicionais de marketing direto como estímulo ao uso do chat online no marketing de relacionamento. 2015. 51 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2015.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26009porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-10-04T18:04:44Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26009Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:54:07.187957Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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