Criação de ilustrações baseadas em modelos de composição de jogos de cartas colecionáveis para o jogo eletrônico Hearthstone
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/69061 |
Resumo: | The general objective of this final paper is to describe, in the form of a technical report, the development of digital illustrations following the visual style of the game Hearthstone using character and scenery design methodologies present in collectible card games. The process not only involves listing and investigating all the visual aspects of the game in question, but also seeks to investigate the composition and construction motives that permeate the creation of collectible card game art as a whole in a fundamental way. The case study addresses areas of interest that are helpful in creating visual illustrations for the virtual collectible card game Hearthstone, plot aspects, game rules, and reference suggestions. The product development was done as a way to apply the aforementioned case study and for this, creation methodologies based on design thinking were used that allow a systematic way of creating. It is then reported the development of the illustration from its abstract conception, which steps were part of the workflow, the results obtained and which areas can be expanded. |
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Criação de ilustrações baseadas em modelos de composição de jogos de cartas colecionáveis para o jogo eletrônico HearthstoneCreation of illustrations based on collectible card game composition models for the electronic game HearthstoneCartas de jogar colecionáveisIlustraçõesJogos eletrônicosThe general objective of this final paper is to describe, in the form of a technical report, the development of digital illustrations following the visual style of the game Hearthstone using character and scenery design methodologies present in collectible card games. The process not only involves listing and investigating all the visual aspects of the game in question, but also seeks to investigate the composition and construction motives that permeate the creation of collectible card game art as a whole in a fundamental way. The case study addresses areas of interest that are helpful in creating visual illustrations for the virtual collectible card game Hearthstone, plot aspects, game rules, and reference suggestions. The product development was done as a way to apply the aforementioned case study and for this, creation methodologies based on design thinking were used that allow a systematic way of creating. It is then reported the development of the illustration from its abstract conception, which steps were part of the workflow, the results obtained and which areas can be expanded.O objetivo geral deste trabalho é descrever, na forma de um relatório técnico, o desenvolvimento de ilustrações digitais seguindo o estilo visual do jogo Hearthstone utilizando metodologias de design de personagens e cenários presentes em jogos de cartas colecionáveis. O processo não só envolve a listagem e investigação de todos os aspectos que envolvem o visual do jogo em questão, mas busca também investigar os aspectos de composição e construção que permeiam a criação de ilustrações de cartas colecionáveis como um todo de uma maneira fundamental. O estudo de caso aborda as áreas de interesse que são de auxílio na criação visual de ilustração para o jogo de cartas colecionáveis virtual Hearthstone, aspectos de enredo, de regras do jogo e sugestões de referência. Já o desenvolvimento do produto foi feito como uma maneira de aplicar o estudo de caso já mencionado e para isto foram utilizadas metodologias de criação baseadas em design thinking que possibilitam uma forma sistemática de se criar. É então relatado o desenvolvimento da ilustração desde sua concepção abstrata, quais etapas fizeram parte do fluxo de trabalho, os resultados obtidos e quais áreas podem ser expandidas.Chicca Junior, Natal AnacletoFreitas, Caio Ramon Gomes de2022-11-03T12:47:59Z2022-11-03T12:47:59Z2022info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFREITAS, Caio Ramon Gomes de. Criação de ilustrações baseadas em modelos de composição de jogos de cartas colecionáveis para o jogo eletrônico Hearthstone. 2022. 70 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Sistemas e Mídias Digitais) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2022.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/69061porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-03T12:48:26Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/69061Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:21:59.267100Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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