Origem, evolução e segredo dos números
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35752 |
Resumo: | Our study aimed to show the origin of numbers and its secrets as well as presenting their behaviour. We chose this theme because we see immense difficulty in elementary school students in distinguish integer numbers and digits. Leaving no doubt as to the appearance of the zero and one, regardless of which one is the most important to our decimal system. We developed study of prime numbers, followed by applications made up of tables and illustrations, which comes to facilitate the teaching-learning transmitted by the teacher generating better student achievement. We use a search and a quiz with solutions-problems at EEFM professor Edmilson Pinheiro School located in AV.XII Jereissati II s/n Maracanaú- Ceará based in the Didactic Engineering methodology. As a result of work we realized the need to improve the proposed issues related to the content displayed here. Getting here this work to help teachers to seek new ways of teaching content. |
id |
UFC-7_eaea51038a5946db0362a6ccf2e07df1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/35752 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Origem, evolução e segredo dos númerosNúmeros primosNúmeros inteirosAlgarismosNúmeros naturaisSistemas de numeraçãoOur study aimed to show the origin of numbers and its secrets as well as presenting their behaviour. We chose this theme because we see immense difficulty in elementary school students in distinguish integer numbers and digits. Leaving no doubt as to the appearance of the zero and one, regardless of which one is the most important to our decimal system. We developed study of prime numbers, followed by applications made up of tables and illustrations, which comes to facilitate the teaching-learning transmitted by the teacher generating better student achievement. We use a search and a quiz with solutions-problems at EEFM professor Edmilson Pinheiro School located in AV.XII Jereissati II s/n Maracanaú- Ceará based in the Didactic Engineering methodology. As a result of work we realized the need to improve the proposed issues related to the content displayed here. Getting here this work to help teachers to seek new ways of teaching content.Nosso trabalho teve por objetivo mostrar a origem dos números e seus segredos, bem como apresentar o seu comportamento. Escolhemos esse tema uma vez que observamos imensa dificuldade nos alunos do Ensino Fundamental em diferenciar números inteiros de algarismos. Deixando dúvidas quanto ao surgimento do algarismo zero e um, sem levar em conta qual deles é o mais importante para nosso sistema decimal. Desenvolvemos assim estudo sobre os números primos, seguido de aplicações composta de tabelas e ilustrações, aonde vem a facilitar o ensino-aprendizagem transmitido pelo docente gerando melhor aproveitamento dos alunos. Utilizamos uma pesquisa e questionário com soluções-problemas na Escola de E.E.F.M Professor Edmilson Pinheiro localizada na AV.XII Jereissati II s/n Maracanaú-Ceará baseada na metodologia Engenharia Didática. Como resultado do trabalho chegamos à conclusão da necessidade de aperfeiçoamento nos problemas propostos referente ao conteúdo aqui exposto. Ficando aqui este trabalho para ajudar os professores à buscar novos rumos de lecionar o conteúdo.Rodrigues, Diego de SousaFerreira, Francisco Carlos2018-09-18T14:22:21Z2018-09-18T14:22:21Z2015info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFERREIRA, Francisco Carlos. Origem, evolução e segredo dos números. 2015. 31 f. Monografia (Graduação em Matemática) – Instituto UFC VIrtual, Universidade Federal do Ceará, Maranguape, 2015.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35752porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-10-04T17:43:32Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/35752Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:51:15.623982Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Origem, evolução e segredo dos números |
title |
Origem, evolução e segredo dos números |
spellingShingle |
Origem, evolução e segredo dos números Ferreira, Francisco Carlos Números primos Números inteiros Algarismos Números naturais Sistemas de numeração |
title_short |
Origem, evolução e segredo dos números |
title_full |
Origem, evolução e segredo dos números |
title_fullStr |
Origem, evolução e segredo dos números |
title_full_unstemmed |
Origem, evolução e segredo dos números |
title_sort |
Origem, evolução e segredo dos números |
author |
Ferreira, Francisco Carlos |
author_facet |
Ferreira, Francisco Carlos |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Rodrigues, Diego de Sousa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Francisco Carlos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Números primos Números inteiros Algarismos Números naturais Sistemas de numeração |
topic |
Números primos Números inteiros Algarismos Números naturais Sistemas de numeração |
description |
Our study aimed to show the origin of numbers and its secrets as well as presenting their behaviour. We chose this theme because we see immense difficulty in elementary school students in distinguish integer numbers and digits. Leaving no doubt as to the appearance of the zero and one, regardless of which one is the most important to our decimal system. We developed study of prime numbers, followed by applications made up of tables and illustrations, which comes to facilitate the teaching-learning transmitted by the teacher generating better student achievement. We use a search and a quiz with solutions-problems at EEFM professor Edmilson Pinheiro School located in AV.XII Jereissati II s/n Maracanaú- Ceará based in the Didactic Engineering methodology. As a result of work we realized the need to improve the proposed issues related to the content displayed here. Getting here this work to help teachers to seek new ways of teaching content. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015 2018-09-18T14:22:21Z 2018-09-18T14:22:21Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
FERREIRA, Francisco Carlos. Origem, evolução e segredo dos números. 2015. 31 f. Monografia (Graduação em Matemática) – Instituto UFC VIrtual, Universidade Federal do Ceará, Maranguape, 2015. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35752 |
identifier_str_mv |
FERREIRA, Francisco Carlos. Origem, evolução e segredo dos números. 2015. 31 f. Monografia (Graduação em Matemática) – Instituto UFC VIrtual, Universidade Federal do Ceará, Maranguape, 2015. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35752 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028971511545856 |