A posição do narrador no romance Ao farol, de Virgínia Woolf
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/55427 |
Resumo: | When it appeared, the novel occupied the space of a literature that no longer fit the human at that moment, the epic. From the moment that man becomes disenchanted with life, he begins to look for an art that fits his new way of feeling the world. After a brief history of the genre, presenting the author and the work, this article focuses on analyzing the narrator's position in the novel To the lighthouse (1927), by writer Virginia Woolf, according to the essay "The position of the narrator in the novel contemporary "written by the philosopher Theodor W. Adorno. It is public knowledge that Woolf's work was considered innovative by critics. In this perspective, we sought to investigate which features make the novel To the lighthouse so considered, and if such points align it to what Adorno calls contemporary romance. |
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A posição do narrador no romance Ao farol, de Virgínia WoolfThe narrator's position in Virginia Woolf's novel to the lighthouseNarradorRomanceWoolf, Adeline Virgínia, 1882-1941When it appeared, the novel occupied the space of a literature that no longer fit the human at that moment, the epic. From the moment that man becomes disenchanted with life, he begins to look for an art that fits his new way of feeling the world. After a brief history of the genre, presenting the author and the work, this article focuses on analyzing the narrator's position in the novel To the lighthouse (1927), by writer Virginia Woolf, according to the essay "The position of the narrator in the novel contemporary "written by the philosopher Theodor W. Adorno. It is public knowledge that Woolf's work was considered innovative by critics. In this perspective, we sought to investigate which features make the novel To the lighthouse so considered, and if such points align it to what Adorno calls contemporary romance.Quando surgiu, o romance ocupou o espaço de uma literatura que não cabia mais ao humano, naquele momento, a epopeia. A partir do momento que o homem se desencanta com a vida, ele passa a procurar por uma arte que se adeque ao seu novo modo de sentir o mundo. Após percorrer um breve caminho pela história do gênero, apresentar a autora e a obra, este artigo se debruça em analisar a posição do narrador no romance Ao Farol (1927), da escritora Virgínia Woolf. A proposta de análise se dá a partir da luz do ensaio “A posição do narrador no romance contemporâneo”, escrito pelo filósofo Theodor W. Adorno. É de conhecimento público que o trabalho de Woolf foi considerado inovador pela crítica. Nesta perspectiva, buscou-se investigar quais características fazem com que o romance Ao Farol seja considerado, de fato, uma obra literária romanesca inovadora, e se tais pontos o alinham ao que Adorno denomina romance contemporâneo.Revista Entrelaces2020-11-21T01:36:59Z2020-11-21T01:36:59Z2020info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCHERPINSKI, Adriane; LIBANORI, Evely Vânia; ANDRADE, Adriana Gomes Cardozo de. A posição do narrador no romance Ao farol, de Virgínia Woolf. Revista Entrelaces, Fortaleza, v. 9, n. 21, p. 63-74, ago./out. 2020.2596-2817http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/55427Cherpinski, AdrianeLibanori, Evely VâniaAndrade, Adriana Gomes Cardozo deinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFC2023-11-17T14:21:36Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/55427Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:51:11.963992Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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