Desenvolvimento de produto da marca Urbanita
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26575 |
Resumo: | This work aims to present the creation and development of the feminine brand Urbanita and its first collection, which were developed along with the portfolio creative. The methodology used for the development of this project was an adaptation between Baxter and Munari methodologies. The brand aims to serve an audience young woman, with clothes, mostly knit, who think of the comfort, the design and the female charm. There is also a commitment to adhere to the most sustainable development. In addition, as a differential, the brand will only produce on demand, which generation of inventory and allows a more personalized service for the client. |
id |
UFC-7_fb69b9c8dcf60b4695c7288a7f8e3072 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/26575 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Desenvolvimento de produto da marca UrbanitaDevelopment of product of the brand UrbanitaModa femininaMalhasProdução sob demandaThis work aims to present the creation and development of the feminine brand Urbanita and its first collection, which were developed along with the portfolio creative. The methodology used for the development of this project was an adaptation between Baxter and Munari methodologies. The brand aims to serve an audience young woman, with clothes, mostly knit, who think of the comfort, the design and the female charm. There is also a commitment to adhere to the most sustainable development. In addition, as a differential, the brand will only produce on demand, which generation of inventory and allows a more personalized service for the client.Este trabalho tem como objetivo apresentar a criação e o desenvolvimento da marca feminina Urbanita e sua primeira coleção, que foram desenvolvidos juntamente com o portfólio criativo. A metodologia utilizada para o desenvolvimento deste projeto foi uma adaptação entre as metodologias de Baxter e Munari. A marca tem como objetivo atender um público feminino jovem, com roupas, em sua maioria de malha, que pensam o conforto, o design e o charme feminino. Há comprometimento também em aderir à processos de produção mais sustentáveis. Além disso, como diferencial, a marca só produzirá sob demanda, o que evita a geração de estoque e permite um serviço mais personalizado para o cliente.Matos, Joelma Damasceno dePessoa, Sabrina Cidade2017-10-10T23:41:15Z2017-10-10T23:41:15Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfPESSOA, Sabrina Cidade. Desenvolvimento de produto da marca Urbanita. 2017. 104 f. TCC (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26575porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-13T14:10:42Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26575Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:29:06.709415Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita Development of product of the brand Urbanita |
title |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
spellingShingle |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita Pessoa, Sabrina Cidade Moda feminina Malhas Produção sob demanda |
title_short |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
title_full |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
title_fullStr |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
title_full_unstemmed |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
title_sort |
Desenvolvimento de produto da marca Urbanita |
author |
Pessoa, Sabrina Cidade |
author_facet |
Pessoa, Sabrina Cidade |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Matos, Joelma Damasceno de |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pessoa, Sabrina Cidade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Moda feminina Malhas Produção sob demanda |
topic |
Moda feminina Malhas Produção sob demanda |
description |
This work aims to present the creation and development of the feminine brand Urbanita and its first collection, which were developed along with the portfolio creative. The methodology used for the development of this project was an adaptation between Baxter and Munari methodologies. The brand aims to serve an audience young woman, with clothes, mostly knit, who think of the comfort, the design and the female charm. There is also a commitment to adhere to the most sustainable development. In addition, as a differential, the brand will only produce on demand, which generation of inventory and allows a more personalized service for the client. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-10T23:41:15Z 2017-10-10T23:41:15Z 2017 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
PESSOA, Sabrina Cidade. Desenvolvimento de produto da marca Urbanita. 2017. 104 f. TCC (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26575 |
identifier_str_mv |
PESSOA, Sabrina Cidade. Desenvolvimento de produto da marca Urbanita. 2017. 104 f. TCC (Graduação em Design-moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2017. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26575 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028823186276352 |