Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Argumentum (Vitória) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/36523 |
Resumo: | This text deals with entrepreneurial training in Brazilian higher education. The study builds an overview of academic output on entrepreneurial training in Brazilian higher education for the period 2010-2020. The methodology is a Systematic Literature review, in which relevant evidence on the subject was located, selected, evaluated, analyzed, and synthesized to categorize its objectives and results, and it discusses the main findings of the matrix of final categories. Content Analysis technique was employed for interpretation of the data. In the results, the five most frequent final categories in the works stand out: Entrepreneurial Characteristics (f = 96); Teaching-Learning Methodology (f = 86); Entrepreneurial Training (f = 56); Encouraging Entrepreneurship (f = 44) and Higher Education Institution (f = 30). |
id |
UFES-5_40d8516391b71d401adf5fae0eb03b63 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufes.br:article/36523 |
network_acronym_str |
UFES-5 |
network_name_str |
Argumentum (Vitória) |
repository_id_str |
|
spelling |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020)Formação empreendedora: uma revisão sistemática da literatura (2010-2020)This text deals with entrepreneurial training in Brazilian higher education. The study builds an overview of academic output on entrepreneurial training in Brazilian higher education for the period 2010-2020. The methodology is a Systematic Literature review, in which relevant evidence on the subject was located, selected, evaluated, analyzed, and synthesized to categorize its objectives and results, and it discusses the main findings of the matrix of final categories. Content Analysis technique was employed for interpretation of the data. In the results, the five most frequent final categories in the works stand out: Entrepreneurial Characteristics (f = 96); Teaching-Learning Methodology (f = 86); Entrepreneurial Training (f = 56); Encouraging Entrepreneurship (f = 44) and Higher Education Institution (f = 30). Este texto trata da formação empreendedora no ensino superior brasileiro. O estudo visa construir um panorama das produções acadêmicas sobre formação empreendedora no ensino superior brasileiro, no período de 2010-2020. A metodologia considerou a Revisão Sistemática da Literatura, na qual se pretendeu localizar, selecionar, avaliar, analisar e sintetizar as evidências relevantes sobre a temática, categorizar seus objetivos e resultados, e discutir os principais achados da matriz de categorias finais. Para a interpretação dos dados foi utilizada a técnica de Análise de Conteúdo. Destacam-se nos resultados as cinco categorias finais mais frequentes nos trabalhos: Características Empreendedoras (f= 96); Metodologia de Ensino-Aprendizagem (f=86); Educação Empreendedora (f=56); Incentivo ao Empreendedorismo (f=44) e Instituição de Ensino Superior (f=30).Programa de Pós-Graduação em Política Social da UFES2022-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/3652310.47456/argumentum.v14i1.36523Argumentum; v. 14 n. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil; 63-84Argumentum; Vol. 14 No. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil; 63-842176-957510.47456/argumentum.v14i1reponame:Argumentum (Vitória)instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/36523/25042Copyright (c) 2022 Argumentuminfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Evanilde Silva daRibeiro, Maria Edilene da Silva Guimarães, André Rodrigues 2022-05-02T17:21:26Zoai:periodicos.ufes.br:article/36523Revistahttp://periodicos.ufes.br/argumentumPUBhttps://periodicos.ufes.br/argumentum/oairevistaargumentum@ufes.br2176-95752176-9575opendoar:2022-05-02T17:21:26Argumentum (Vitória) - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) Formação empreendedora: uma revisão sistemática da literatura (2010-2020) |
title |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
spellingShingle |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) Costa, Evanilde Silva da |
title_short |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
title_full |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
title_fullStr |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
title_full_unstemmed |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
title_sort |
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020) |
author |
Costa, Evanilde Silva da |
author_facet |
Costa, Evanilde Silva da Ribeiro, Maria Edilene da Silva Guimarães, André Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Ribeiro, Maria Edilene da Silva Guimarães, André Rodrigues |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Evanilde Silva da Ribeiro, Maria Edilene da Silva Guimarães, André Rodrigues |
description |
This text deals with entrepreneurial training in Brazilian higher education. The study builds an overview of academic output on entrepreneurial training in Brazilian higher education for the period 2010-2020. The methodology is a Systematic Literature review, in which relevant evidence on the subject was located, selected, evaluated, analyzed, and synthesized to categorize its objectives and results, and it discusses the main findings of the matrix of final categories. Content Analysis technique was employed for interpretation of the data. In the results, the five most frequent final categories in the works stand out: Entrepreneurial Characteristics (f = 96); Teaching-Learning Methodology (f = 86); Entrepreneurial Training (f = 56); Encouraging Entrepreneurship (f = 44) and Higher Education Institution (f = 30). |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/36523 10.47456/argumentum.v14i1.36523 |
url |
https://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/36523 |
identifier_str_mv |
10.47456/argumentum.v14i1.36523 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/argumentum/article/view/36523/25042 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Argumentum info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Argumentum |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Política Social da UFES |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Política Social da UFES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Argumentum; v. 14 n. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil; 63-84 Argumentum; Vol. 14 No. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil; 63-84 2176-9575 10.47456/argumentum.v14i1 reponame:Argumentum (Vitória) instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) instacron:UFES |
instname_str |
Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
instacron_str |
UFES |
institution |
UFES |
reponame_str |
Argumentum (Vitória) |
collection |
Argumentum (Vitória) |
repository.name.fl_str_mv |
Argumentum (Vitória) - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaargumentum@ufes.br |
_version_ |
1799319762405163008 |