#15M, imagens e sentimentos políticos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Conceição, Thayla Fernandes da
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Simbiótica
Texto Completo: https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811
Resumo: The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education.
id UFES-9_502a1cb63fac92f00cf2dd03d9e1a578
oai_identifier_str oai:periodicos.ufes.br:article/39811
network_acronym_str UFES-9
network_name_str Simbiótica
repository_id_str
spelling #15M, imagens e sentimentos políticos#15, images and political sentiments#15, Imágenes y sentimientos políticos15M#15MBolsonaroEducaçãoThe photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education.El ensayo fotográfico que aquí se presenta es el resultado de una incursión en el primer gran acto, en mayo de 2019 y en la ciudad de Río de Janeiro, contra los recortes en educación anunciados por el gobierno de Jair Messias Bolsonaro, conocido como 15M o #15M. Presento aquí algunas imágenes, en particular, de las acciones directas manifestadas en esa ocasión, llevándolas desde las múltiples afectaciones allí vividas. Palavras clave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educación.O ensaio fotográfico aqui apresentado é fruto de uma incursão no primeiro grande ato, em maio de 2019 e na cidade do Rio de Janeiro, contra os cortes na educação anunciados pelo governo de Jair Messias Bolsonaro, conhecido como 15M ou #15M. Apresento aqui algumas imagens, em especial, das ações diretas manifestas naquela ocasião, conduzindo-as a partir das múltiplas afetações ali vividas. Palavras-chave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educação. Presentation The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education.   Presentación El ensayo fotográfico que aquí se presenta es el resultado de una incursión en el primer gran acto, en mayo de 2019 y en la ciudad de Río de Janeiro, contra los recortes en educación anunciados por el gobierno de Jair Messias Bolsonaro, conocido como 15M o #15M. Presento aquí algunas imágenes, en particular, de las acciones directas manifestadas en esa ocasión, llevándolas desde las múltiples afectaciones allí vividas. Palavras clave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educación.Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais2022-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/3981110.47456/simbitica.v9i3.39811Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 9 n. 3 (2022): Simbiótica; 232-2442316-162010.47456/simbitica.v9i3reponame:Simbióticainstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811/26282Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceiçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessConceição, Thayla Fernandes da2022-12-26T22:07:04Zoai:periodicos.ufes.br:article/39811Revistahttps://periodicos.ufes.br/index.php/simbiotica/indexPUBhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/oairevistasimbiotica@gmail.com||2316-16202316-1620opendoar:2022-12-26T22:07:04Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false
dc.title.none.fl_str_mv #15M, imagens e sentimentos políticos
#15, images and political sentiments
#15, Imágenes y sentimientos políticos
title #15M, imagens e sentimentos políticos
spellingShingle #15M, imagens e sentimentos políticos
Conceição, Thayla Fernandes da
15M
#15M
Bolsonaro
Educação
title_short #15M, imagens e sentimentos políticos
title_full #15M, imagens e sentimentos políticos
title_fullStr #15M, imagens e sentimentos políticos
title_full_unstemmed #15M, imagens e sentimentos políticos
title_sort #15M, imagens e sentimentos políticos
author Conceição, Thayla Fernandes da
author_facet Conceição, Thayla Fernandes da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Conceição, Thayla Fernandes da
dc.subject.por.fl_str_mv 15M
#15M
Bolsonaro
Educação
topic 15M
#15M
Bolsonaro
Educação
description The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811
10.47456/simbitica.v9i3.39811
url https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811
identifier_str_mv 10.47456/simbitica.v9i3.39811
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811/26282
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceição
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceição
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais
dc.source.none.fl_str_mv Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 9 n. 3 (2022): Simbiótica; 232-244
2316-1620
10.47456/simbitica.v9i3
reponame:Simbiótica
instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
instacron:UFES
instname_str Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
instacron_str UFES
institution UFES
reponame_str Simbiótica
collection Simbiótica
repository.name.fl_str_mv Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
repository.mail.fl_str_mv revistasimbiotica@gmail.com||
_version_ 1809730836577124352