#15M, imagens e sentimentos políticos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Simbiótica |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811 |
Resumo: | The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education. |
id |
UFES-9_502a1cb63fac92f00cf2dd03d9e1a578 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufes.br:article/39811 |
network_acronym_str |
UFES-9 |
network_name_str |
Simbiótica |
repository_id_str |
|
spelling |
#15M, imagens e sentimentos políticos#15, images and political sentiments#15, Imágenes y sentimientos políticos15M#15MBolsonaroEducaçãoThe photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education.El ensayo fotográfico que aquí se presenta es el resultado de una incursión en el primer gran acto, en mayo de 2019 y en la ciudad de Río de Janeiro, contra los recortes en educación anunciados por el gobierno de Jair Messias Bolsonaro, conocido como 15M o #15M. Presento aquí algunas imágenes, en particular, de las acciones directas manifestadas en esa ocasión, llevándolas desde las múltiples afectaciones allí vividas. Palavras clave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educación.O ensaio fotográfico aqui apresentado é fruto de uma incursão no primeiro grande ato, em maio de 2019 e na cidade do Rio de Janeiro, contra os cortes na educação anunciados pelo governo de Jair Messias Bolsonaro, conhecido como 15M ou #15M. Apresento aqui algumas imagens, em especial, das ações diretas manifestas naquela ocasião, conduzindo-as a partir das múltiplas afetações ali vividas. Palavras-chave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educação. Presentation The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education. Presentación El ensayo fotográfico que aquí se presenta es el resultado de una incursión en el primer gran acto, en mayo de 2019 y en la ciudad de Río de Janeiro, contra los recortes en educación anunciados por el gobierno de Jair Messias Bolsonaro, conocido como 15M o #15M. Presento aquí algunas imágenes, en particular, de las acciones directas manifestadas en esa ocasión, llevándolas desde las múltiples afectaciones allí vividas. Palavras clave: 15M; #15M; Bolsonaro; Educación.Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais2022-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/3981110.47456/simbitica.v9i3.39811Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 9 n. 3 (2022): Simbiótica; 232-2442316-162010.47456/simbitica.v9i3reponame:Simbióticainstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811/26282Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceiçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessConceição, Thayla Fernandes da2022-12-26T22:07:04Zoai:periodicos.ufes.br:article/39811Revistahttps://periodicos.ufes.br/index.php/simbiotica/indexPUBhttps://periodicos.ufes.br/simbiotica/oairevistasimbiotica@gmail.com||2316-16202316-1620opendoar:2022-12-26T22:07:04Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
#15M, imagens e sentimentos políticos #15, images and political sentiments #15, Imágenes y sentimientos políticos |
title |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
spellingShingle |
#15M, imagens e sentimentos políticos Conceição, Thayla Fernandes da 15M #15M Bolsonaro Educação |
title_short |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
title_full |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
title_fullStr |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
title_full_unstemmed |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
title_sort |
#15M, imagens e sentimentos políticos |
author |
Conceição, Thayla Fernandes da |
author_facet |
Conceição, Thayla Fernandes da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Conceição, Thayla Fernandes da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
15M #15M Bolsonaro Educação |
topic |
15M #15M Bolsonaro Educação |
description |
The photo essay presented here is the result of an incursion in the first major act, in May 2019 and in the city of Rio de Janeiro, against the damage to education public policies caused by the government of Jair Messias Bolsonaro, known as 15M or #15M. I present here some images, in particular, of the direct actions manifested on that occasion, leading them from the multiple affectations experienced there. Keywords: 15M; #15M; Bolsonaro; Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811 10.47456/simbitica.v9i3.39811 |
url |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811 |
identifier_str_mv |
10.47456/simbitica.v9i3.39811 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/simbiotica/article/view/39811/26282 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceição https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Thayla Fernandes da Conceição https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Simbiótica. Revista Eletrônica; v. 9 n. 3 (2022): Simbiótica; 232-244 2316-1620 10.47456/simbitica.v9i3 reponame:Simbiótica instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) instacron:UFES |
instname_str |
Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
instacron_str |
UFES |
institution |
UFES |
reponame_str |
Simbiótica |
collection |
Simbiótica |
repository.name.fl_str_mv |
Simbiótica - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistasimbiotica@gmail.com|| |
_version_ |
1809730836577124352 |