Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mídia.e.Cotidiano |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390 |
Resumo: | Advertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation. |
id |
UFF-19_a3098099b94f0e83d7880c1cb1500801 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53390 |
network_acronym_str |
UFF-19 |
network_name_str |
Mídia.e.Cotidiano |
repository_id_str |
|
spelling |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertisingIniciativas Colectivas Pro-diversidad y el potencial de transformación en las identidades representadas por la publicidad brasileñaIniciativas Coletivas Pró-diversidade e o potencial de transformação nas identidades representadas pela publicidade brasileiraPublicidad y propagandacampo publicitarioprácticas de contestaciónprácticas de producción publicitariaidentidadAdvertisingadvertising fieldcontestation practicesadvertising production practicesidentityPublicidade e propagandacampo publicitáriopráticas de contestaçãopráticas de produção publicitáriaidentidadeAdvertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation.La publicidad, articulada con fuerzas económicas, políticas y culturales, puede reforzar y transformar La identidad brasileña a través de representaciones mediáticas y diálogo con los actores de la sociedad. El objetivo del artículo es discutir el potencial de las Iniciativas Colectivas Pro-Diversidad para estimular transformaciones em las formas en que el complejo sistema del campo publicitário brasileño se articula con las demandas de grupos sociales minoritarios para aumentar el valor y la visibilidad de sus identidades. Con base en el análisis documental y la discusión teórica sobre las Iniciativas, esta investigación discute formas de cambiar el campo publicitario como un sistema complejo e identifica la crítica del público y el papel de los productores publicitarios como agentes potenciales de transformación publicitaria.Em articulação com as forças econômicas, políticas e culturais, a publicidade pode reforçar e transformar a identidade brasileira por meio de representações midiáticas e do diálogo com atores do mundo social. O artigo tem objetivo de discutir o potencial de Iniciativas Coletivas Pró-Diversidade em estimular transformações nos modos como o sistema complexo formado pelo campo publicitário brasileiro se articula com requisições de grupos sociais minoritários pelo aumento da valorização e visibilidade das suas identidades. A partir de análise documental e discussão teórica sobre as Iniciativas, a pesquisa discute caminhos para mudanças do campo publicitário como um sistema complexo e identifica a crítica do público e a atuação dos produtores publicitários como potenciais agentes de transformação da publicidade.ABEC2022-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/5339010.22409/rmc.v16i2.53390Revista Mídia e Cotidiano; v. 16 n. 2 (2022): Imaginários e Políticas de Identidade no Bicentenário da Independência do Brasil; 87-1072178-602X10.22409/rmc.v16i3reponame:Mídia.e.Cotidianoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390/32177Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidianoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMafacioli Carvalho, CristianeBrum, Enéias2022-05-27T15:55:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53390Revistahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/indexPUBhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/oaimidiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com2178-602X2178-602Xopendoar:2022-05-27T15:55:05Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising Iniciativas Colectivas Pro-diversidad y el potencial de transformación en las identidades representadas por la publicidad brasileña Iniciativas Coletivas Pró-diversidade e o potencial de transformação nas identidades representadas pela publicidade brasileira |
title |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
spellingShingle |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising Mafacioli Carvalho, Cristiane Publicidad y propaganda campo publicitario prácticas de contestación prácticas de producción publicitaria identidad Advertising advertising field contestation practices advertising production practices identity Publicidade e propaganda campo publicitário práticas de contestação práticas de produção publicitária identidade |
title_short |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
title_full |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
title_fullStr |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
title_full_unstemmed |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
title_sort |
Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising |
author |
Mafacioli Carvalho, Cristiane |
author_facet |
Mafacioli Carvalho, Cristiane Brum, Enéias |
author_role |
author |
author2 |
Brum, Enéias |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mafacioli Carvalho, Cristiane Brum, Enéias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicidad y propaganda campo publicitario prácticas de contestación prácticas de producción publicitaria identidad Advertising advertising field contestation practices advertising production practices identity Publicidade e propaganda campo publicitário práticas de contestação práticas de produção publicitária identidade |
topic |
Publicidad y propaganda campo publicitario prácticas de contestación prácticas de producción publicitaria identidad Advertising advertising field contestation practices advertising production practices identity Publicidade e propaganda campo publicitário práticas de contestação práticas de produção publicitária identidade |
description |
Advertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390 10.22409/rmc.v16i2.53390 |
url |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390 |
identifier_str_mv |
10.22409/rmc.v16i2.53390 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390/32177 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Mídia e Cotidiano; v. 16 n. 2 (2022): Imaginários e Políticas de Identidade no Bicentenário da Independência do Brasil; 87-107 2178-602X 10.22409/rmc.v16i3 reponame:Mídia.e.Cotidiano instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Mídia.e.Cotidiano |
collection |
Mídia.e.Cotidiano |
repository.name.fl_str_mv |
Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
midiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com |
_version_ |
1797053446689390592 |