Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mafacioli Carvalho, Cristiane
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Brum, Enéias
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Mídia.e.Cotidiano
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390
Resumo: Advertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation.
id UFF-19_a3098099b94f0e83d7880c1cb1500801
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53390
network_acronym_str UFF-19
network_name_str Mídia.e.Cotidiano
repository_id_str
spelling Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertisingIniciativas Colectivas Pro-diversidad y el potencial de transformación en las identidades representadas por la publicidad brasileñaIniciativas Coletivas Pró-diversidade e o potencial de transformação nas identidades representadas pela publicidade brasileiraPublicidad y propagandacampo publicitarioprácticas de contestaciónprácticas de producción publicitariaidentidadAdvertisingadvertising fieldcontestation practicesadvertising production practicesidentityPublicidade e propagandacampo publicitáriopráticas de contestaçãopráticas de produção publicitáriaidentidadeAdvertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation.La publicidad, articulada con fuerzas económicas, políticas y culturales, puede reforzar y transformar La identidad brasileña a través de representaciones mediáticas y diálogo con los actores de la sociedad. El objetivo del artículo es discutir el potencial de las Iniciativas Colectivas Pro-Diversidad para estimular transformaciones em las formas en que el complejo sistema del campo publicitário brasileño se articula con las demandas de grupos sociales minoritarios para aumentar el valor y la visibilidad de sus identidades. Con base en el análisis documental y la discusión teórica sobre las Iniciativas, esta investigación discute formas de cambiar el campo publicitario como un sistema complejo e identifica la crítica del público y el papel de los productores publicitarios como agentes potenciales de transformación publicitaria.Em articulação com as forças econômicas, políticas e culturais, a publicidade pode reforçar e transformar a identidade brasileira por meio de representações midiáticas e do diálogo com atores do mundo social. O artigo tem objetivo de discutir o potencial de Iniciativas Coletivas Pró-Diversidade em estimular transformações nos modos como o sistema complexo formado pelo campo publicitário brasileiro se articula com requisições de grupos sociais minoritários pelo aumento da valorização e visibilidade das suas identidades. A partir de análise documental e discussão teórica sobre as Iniciativas, a pesquisa discute caminhos para mudanças do campo publicitário como um sistema complexo e identifica a crítica do público e a atuação dos produtores publicitários como potenciais agentes de transformação da publicidade.ABEC2022-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/5339010.22409/rmc.v16i2.53390Revista Mídia e Cotidiano; v. 16 n. 2 (2022): Imaginários e Políticas de Identidade no Bicentenário da Independência do Brasil; 87-1072178-602X10.22409/rmc.v16i3reponame:Mídia.e.Cotidianoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390/32177Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidianoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMafacioli Carvalho, CristianeBrum, Enéias2022-05-27T15:55:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53390Revistahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/indexPUBhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/oaimidiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com2178-602X2178-602Xopendoar:2022-05-27T15:55:05Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
Iniciativas Colectivas Pro-diversidad y el potencial de transformación en las identidades representadas por la publicidad brasileña
Iniciativas Coletivas Pró-diversidade e o potencial de transformação nas identidades representadas pela publicidade brasileira
title Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
spellingShingle Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
Mafacioli Carvalho, Cristiane
Publicidad y propaganda
campo publicitario
prácticas de contestación
prácticas de producción publicitaria
identidad
Advertising
advertising field
contestation practices
advertising production practices
identity
Publicidade e propaganda
campo publicitário
práticas de contestação
práticas de produção publicitária
identidade
title_short Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
title_full Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
title_fullStr Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
title_full_unstemmed Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
title_sort Collective Pro-diversity Initiatives and the potential to transform the identities represented by Brazilian advertising
author Mafacioli Carvalho, Cristiane
author_facet Mafacioli Carvalho, Cristiane
Brum, Enéias
author_role author
author2 Brum, Enéias
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mafacioli Carvalho, Cristiane
Brum, Enéias
dc.subject.por.fl_str_mv Publicidad y propaganda
campo publicitario
prácticas de contestación
prácticas de producción publicitaria
identidad
Advertising
advertising field
contestation practices
advertising production practices
identity
Publicidade e propaganda
campo publicitário
práticas de contestação
práticas de produção publicitária
identidade
topic Publicidad y propaganda
campo publicitario
prácticas de contestación
prácticas de producción publicitaria
identidad
Advertising
advertising field
contestation practices
advertising production practices
identity
Publicidade e propaganda
campo publicitário
práticas de contestação
práticas de produção publicitária
identidade
description Advertising, articulated with economic, political and cultural forces, can reinforce and transform Brazilian identity through media representations and dialogue with actors in society. The article aims to discuss the potential of Pro-Diversity Collective Initiatives to stimulate transformations in the ways that the complex system formed by the Brazilian advertising field is articulated with requests from minority social groups to increase the value and visibility of their identities. Based on documental analysis and theoretical discussion about the Initiatives, this research discusses ways to change the advertising field as a complex system and identifies public criticism and the performance of advertising producers as potential agents of advertising transformation.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390
10.22409/rmc.v16i2.53390
url https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390
identifier_str_mv 10.22409/rmc.v16i2.53390
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/53390/32177
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Mídia e Cotidiano
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Mídia e Cotidiano; v. 16 n. 2 (2022): Imaginários e Políticas de Identidade no Bicentenário da Independência do Brasil; 87-107
2178-602X
10.22409/rmc.v16i3
reponame:Mídia.e.Cotidiano
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Mídia.e.Cotidiano
collection Mídia.e.Cotidiano
repository.name.fl_str_mv Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv midiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com
_version_ 1797053446689390592