SECONDARY EDUCATION REFORM IN SANTA CATARINA A ROUTE CROSSED BY BUSINESS COMMUNITY INTERESTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gossler Rodrigues da Silva, Filomena Lucia
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Possamai, Tamiris, Martini, Tatiane Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho necessário
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/47398
Resumo: This article aims to systematize and reflect on the implementation path of the Secondary Education Reform in Santa Catarina, within the state public network scope. We observed, based on documentary and bibliographical research, that the actions developed by the Secretary of State for Education to implement this reform are crossed by the interests of the business community. Such interests are materialized in students training through curricular structuring and in teacher training and work.
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spelling SECONDARY EDUCATION REFORM IN SANTA CATARINA A ROUTE CROSSED BY BUSINESS COMMUNITY INTERESTSLA REFORMA DE LA ENSEÑANZA MEDIA EM SANTA CATARINA: UN PERCURSO ATRAVESADO POR LOS INTERESES DE LA COMUNIDAD EMPRESARIALA REFORMA DO ENSINO MÉDIO EM SANTA CATARINA: UM PERCURSO ATRAVESSADO PELOS INTERESSES DO EMPRESARIADOThis article aims to systematize and reflect on the implementation path of the Secondary Education Reform in Santa Catarina, within the state public network scope. We observed, based on documentary and bibliographical research, that the actions developed by the Secretary of State for Education to implement this reform are crossed by the interests of the business community. Such interests are materialized in students training through curricular structuring and in teacher training and work.Este artículo tiene como propósito sistematizar y reflexionar sobre la implementación de la Reforma de la Enseñanza Media brasileña en Santa Catarina, dentro de la red pública estatal. Observamos, a partir de la investigación documental y bibliográfica, que las acciones desarrolladas por la Secretaría de Estado de Educación para la implementación de esta reforma están atravesadas por los intereses de la comunidad empresarial. Tales intereses se materializan en la formación de los estudiantes a través de la estructuración curricular y en la formación y el trabajo de los profesores.Este artigo tem como propósito sistematizar e refletir sobre o percurso de implementação da Reforma do Ensino Médio em Santa Catarina, no âmbito da rede pública estadual. Observamos, a partir de pesquisa documental e bibliográfica, que as ações desenvolvidas pela Secretaria de Estado da Educação para a implementação dessa reforma estão atravessadas pelos interesses do empresariado. Tais interesses se materializam na formação dos estudantes, por meio da estruturação curricular, e na formação e trabalho dos docentes.Palavras-chave: Reforma do Ensino Médio. Rede Estadual de Ensino de Santa Catarina. EmpresariadoABEC2021-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/4739810.22409/tn.v19i39.47398Revista Trabalho Necessário; v. 19 n. 39 (2021): A reforma do Ensino Médio na contramão da democracia. ; 58-811808-799X10.22409/tn.v19i39reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/47398/29243https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/47398/29244Copyright (c) 2021 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGossler Rodrigues da Silva, Filomena LuciaPossamai, Tamiris Martini, Tatiane Aparecida2021-06-17T17:33:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/47398Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2021-06-17T17:33:11Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
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