AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho necessário |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528 |
Resumo: | This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital. |
id |
UFF-20_aa45fd102d7e8e4664a12dbebe0027bd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53528 |
network_acronym_str |
UFF-20 |
network_name_str |
Trabalho necessário |
repository_id_str |
|
spelling |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOSANÁLISIS DE LA AGENDA 2030: : EDUCATION AS STRATEGY FOR CAPTURING THE PUBLIC FUND ANÁLISE DA AGENDA 2030: A EDUCAÇÃO COMO ESTRATÉGIA NA CAPTURA DO FUNDO PÚBLICO: This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital.Este artículo analiza la Agenda 2030, discutiendo los intereses y la creciente injerencia de las organizaciones privadas en la educación pública. Destaca la centralidad de las contrarreformas para que el capital logre sus fines trabajando junto al Estado educador. La investigación, de carácter documental, aborda la reconfiguración del Estado en la conducción de las políticas sociales en el contexto de crisis del capital. En este proceso, el fondo público asume un papel estratégico para la acumulación capitalista como mecanismo para contrarrestar la caída de la tasa de ganancia. Palabra clave: Política educativa; fondo público; Estado; Agenda 2030; capital.Este artigo analisa a Agenda 2030, discutindo os interesses e a crescente ingerência de organizações privadas na educação pública. Destaca a centralidade das contrarreformas para que o capital atinja seus objetivos atuando junto ao Estado educador. A pesquisa, de natureza documental, aborda a reconfiguração do Estado na condução das políticas sociais no contexto de crise do capital. Nesse processo, o fundo público assume um papel estratégico para a acumulação capitalista como mecanismo para contra-arrestar a queda da taxa de lucro. Palavra-chave: Política educacional; Fundo público; Estado; Agenda 2030; capital.ABEC2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/5352810.22409/tn.v20i42.53528Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-261808-799X10.22409/tn.v20i42reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32442https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32443Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, PatríciaOto Shiroma, Eneida2022-07-22T00:01:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53528Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2022-07-22T00:01:51Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS ANÁLISIS DE LA AGENDA 2030: : EDUCATION AS STRATEGY FOR CAPTURING THE PUBLIC FUND ANÁLISE DA AGENDA 2030: A EDUCAÇÃO COMO ESTRATÉGIA NA CAPTURA DO FUNDO PÚBLICO: |
title |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
spellingShingle |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS de Souza, Patrícia |
title_short |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
title_full |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
title_fullStr |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
title_full_unstemmed |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
title_sort |
AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS |
author |
de Souza, Patrícia |
author_facet |
de Souza, Patrícia Oto Shiroma, Eneida |
author_role |
author |
author2 |
Oto Shiroma, Eneida |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Souza, Patrícia Oto Shiroma, Eneida |
description |
This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528 10.22409/tn.v20i42.53528 |
url |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528 |
identifier_str_mv |
10.22409/tn.v20i42.53528 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32442 https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32443 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-26 1808-799X 10.22409/tn.v20i42 reponame:Trabalho necessário instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Trabalho necessário |
collection |
Trabalho necessário |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistatrabalhonecessario@gmail.com |
_version_ |
1797066991913140224 |