AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Souza, Patrícia
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Oto Shiroma, Eneida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho necessário
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528
Resumo: This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital.
id UFF-20_aa45fd102d7e8e4664a12dbebe0027bd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53528
network_acronym_str UFF-20
network_name_str Trabalho necessário
repository_id_str
spelling AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOSANÁLISIS DE LA AGENDA 2030: : EDUCATION AS STRATEGY FOR CAPTURING THE PUBLIC FUND ANÁLISE DA AGENDA 2030: A EDUCAÇÃO COMO ESTRATÉGIA NA CAPTURA DO FUNDO PÚBLICO: This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital.Este artículo analiza la Agenda 2030, discutiendo los intereses y la creciente injerencia de las organizaciones privadas en la educación pública. Destaca la centralidad de las contrarreformas para que el capital logre sus fines trabajando junto al Estado educador. La investigación, de carácter documental, aborda la reconfiguración del Estado en la conducción de las políticas sociales en el contexto de crisis del capital. En este proceso, el fondo público asume un papel estratégico para la acumulación capitalista como mecanismo para contrarrestar la caída de la tasa de ganancia. Palabra clave: Política educativa; fondo público; Estado; Agenda 2030; capital.Este artigo analisa a Agenda 2030, discutindo os interesses e a crescente ingerência de organizações privadas na educação pública. Destaca a centralidade das contrarreformas para que o capital atinja seus objetivos atuando junto ao Estado educador. A pesquisa, de natureza documental, aborda a reconfiguração do Estado na condução das políticas sociais no contexto de crise do capital. Nesse processo, o fundo público assume um papel estratégico para a acumulação capitalista como mecanismo para contra-arrestar a queda da taxa de lucro. Palavra-chave: Política educacional; Fundo público; Estado; Agenda 2030; capital.ABEC2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/5352810.22409/tn.v20i42.53528Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-261808-799X10.22409/tn.v20i42reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32442https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32443Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, PatríciaOto Shiroma, Eneida2022-07-22T00:01:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/53528Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2022-07-22T00:01:51Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
ANÁLISIS DE LA AGENDA 2030: : EDUCATION AS STRATEGY FOR CAPTURING THE PUBLIC FUND
ANÁLISE DA AGENDA 2030: A EDUCAÇÃO COMO ESTRATÉGIA NA CAPTURA DO FUNDO PÚBLICO:
title AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
spellingShingle AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
de Souza, Patrícia
title_short AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
title_full AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
title_fullStr AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
title_full_unstemmed AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
title_sort AGENDA 2030 ANALYSIS:: LA EDUCACIÓN COMO ESTRATEGIA PARA LA CAPTACIÓN DE FONDOS PÚBLICOS
author de Souza, Patrícia
author_facet de Souza, Patrícia
Oto Shiroma, Eneida
author_role author
author2 Oto Shiroma, Eneida
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Souza, Patrícia
Oto Shiroma, Eneida
description This article analyzes the 2030 Agenda, discussing the interests and the increasing interference of private organizations in public education. It highlights the centrality of the counter-reforms for capital achieves its goals working aside the educator State. The documentary research addresses the reconfiguration of the State in the conduction of social policies in the context of capital crisis. In this process, the public fund assumes a strategic role for capitalist accumulation as a mechanism to counteract the decrease of profit rate. Keyword: education policy, public fund, State, Agenda 2030, capital.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528
10.22409/tn.v20i42.53528
url https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528
identifier_str_mv 10.22409/tn.v20i42.53528
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32442
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/53528/32443
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-26
1808-799X
10.22409/tn.v20i42
reponame:Trabalho necessário
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Trabalho necessário
collection Trabalho necessário
repository.name.fl_str_mv Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv revistatrabalhonecessario@gmail.com
_version_ 1797066991913140224