CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/18144 |
Resumo: | In the world globalization of today, the perfect interaction between customer and supplier becomes a critical factor for success of the organizations. The Universities, not fleeing the rule, once that occurred a growth in the number of the higher level course in the world, where even the most traditional Universities, try to implement their courses distant from their seat. The preoccupation of the institutions is to provide a quality education, and the most indicated way to evaluate their services is through their customers, or, your student body. The problem is that these evaluations, many times don t correspond to the reality, once that presents distortions due the deficient knowledge and involvement of many appraisers. The use of the Method AHP - Analytic Hierarchy Process create a model that takes into account the criterions necessary to classify in a considered way the students body, so that can select the individuals more prepared to analyze the services and to apply performance indicators more appropriate to Universities. |
id |
UFF-2_31ab2bee94f0f93ebe74957712f0277e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:app.uff.br:1/18144 |
network_acronym_str |
UFF-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository_id_str |
2120 |
spelling |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASOAvaliaçãoIndicadoresTomada de Decisão por Múltiplos CriteriosEvaluationIndicatorsMultiple Criteria Decision MakingCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOIn the world globalization of today, the perfect interaction between customer and supplier becomes a critical factor for success of the organizations. The Universities, not fleeing the rule, once that occurred a growth in the number of the higher level course in the world, where even the most traditional Universities, try to implement their courses distant from their seat. The preoccupation of the institutions is to provide a quality education, and the most indicated way to evaluate their services is through their customers, or, your student body. The problem is that these evaluations, many times don t correspond to the reality, once that presents distortions due the deficient knowledge and involvement of many appraisers. The use of the Method AHP - Analytic Hierarchy Process create a model that takes into account the criterions necessary to classify in a considered way the students body, so that can select the individuals more prepared to analyze the services and to apply performance indicators more appropriate to Universities.Universidade Federal FluminenseNo mundo globalizado de hoje a perfeita interação entre clientes e fornecedores se tornou um fator crítico de sucesso das organizações. As Instituições de Ensino Superior (IES) não fogem a regra, uma vez que ocorre um crescimento do número de cursos de nível superior no país, onde até as mais tradicionais IES procuram levar seus cursos até pontos distantes de suas sedes. Uma preocupação das instituições é de prover educação de qualidade, sendo que a forma mais indicada de avaliar seus serviços é através de seus clientes, ou seja, seu corpo discente. O problema é que tais avaliações muitas das vezes não condizem com a realidade uma vez que apresenta distorções devido à falta de conhecimento e envolvimento de muitos avaliadores. Essas distorções podem levar a IES a procedimentos que não vão agregar valor aos seus serviços. A utilização do Método AHP Analytic Hierarchy Process (Método de Análise Hierárquica) cria um modelo que leva em consideração os critérios necessários a classificar de maneira ponderada os discentes e assim poder selecionar os indivíduos mais preparados para analisar os serviços e aplicar indicadores de desempenho mais adequados a IES.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalGutierrez, Ruben HuamanchumoCPF:87745796322http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4706492A8&dataRevisao=nullCosta, Helder GomesCPF:11133344422http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4782862T9&dataRevisao=nullSouza, Cristina Gomes deCPF:89963142222http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4701728E8&dataRevisao=nullMotta Júnior, Noerbeck2021-03-10T20:43:43Z2008-10-292021-03-10T20:43:43Z2007-07-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18144porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:43:43Zoai:app.uff.br:1/18144Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T11:10:29.379083Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
title |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
spellingShingle |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO Motta Júnior, Noerbeck Avaliação Indicadores Tomada de Decisão por Múltiplos Criterios Evaluation Indicators Multiple Criteria Decision Making CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
title_short |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
title_full |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
title_fullStr |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
title_full_unstemmed |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
title_sort |
CONTRIBUIÇÃO PARA UMA AVALIAÇÃO SEGMENTADA DE TURMAS DE GRADUAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO |
author |
Motta Júnior, Noerbeck |
author_facet |
Motta Júnior, Noerbeck |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Gutierrez, Ruben Huamanchumo CPF:87745796322 http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4706492A8&dataRevisao=null Costa, Helder Gomes CPF:11133344422 http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4782862T9&dataRevisao=null Souza, Cristina Gomes de CPF:89963142222 http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4701728E8&dataRevisao=null |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Motta Júnior, Noerbeck |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Indicadores Tomada de Decisão por Múltiplos Criterios Evaluation Indicators Multiple Criteria Decision Making CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
topic |
Avaliação Indicadores Tomada de Decisão por Múltiplos Criterios Evaluation Indicators Multiple Criteria Decision Making CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
description |
In the world globalization of today, the perfect interaction between customer and supplier becomes a critical factor for success of the organizations. The Universities, not fleeing the rule, once that occurred a growth in the number of the higher level course in the world, where even the most traditional Universities, try to implement their courses distant from their seat. The preoccupation of the institutions is to provide a quality education, and the most indicated way to evaluate their services is through their customers, or, your student body. The problem is that these evaluations, many times don t correspond to the reality, once that presents distortions due the deficient knowledge and involvement of many appraisers. The use of the Method AHP - Analytic Hierarchy Process create a model that takes into account the criterions necessary to classify in a considered way the students body, so that can select the individuals more prepared to analyze the services and to apply performance indicators more appropriate to Universities. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-12 2008-10-29 2021-03-10T20:43:43Z 2021-03-10T20:43:43Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/18144 |
url |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/18144 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
CC-BY-SA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
CC-BY-SA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
riuff@id.uff.br |
_version_ |
1811823680303398912 |