Eficiência de portos e terminais privativos brasileiros com características distintas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/19348 |
Resumo: | The cargo type influences directly the characteristics of ships and port infrastructure needed to move this load. Thus, some ports are seeking the expertise of its activities or diversification depending on the loads that are moved into their installations. This study analyzes, through Data Envelopment Analysis (DEA), efficiency of public ports and terminals for exclusive use with different characteristics, ie not homogeneous DMUs (Decision Making Units), in the period 2007 to 2009. Different ports are classified into four distinct clusters and after the homogenization of DMUs a new DEA model is run with all ports and then the compensated efficiencies are obtained. |
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Eficiência de portos e terminais privativos brasileiros com características distintasEfficiency of brazilian ports and private terminals with different characteristicsAnálise Envoltória de Dados (DEA)Porto marítimoEficiência portuáriaPortos brasileirosDEAPort efficiencyBrazilian portsCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThe cargo type influences directly the characteristics of ships and port infrastructure needed to move this load. Thus, some ports are seeking the expertise of its activities or diversification depending on the loads that are moved into their installations. This study analyzes, through Data Envelopment Analysis (DEA), efficiency of public ports and terminals for exclusive use with different characteristics, ie not homogeneous DMUs (Decision Making Units), in the period 2007 to 2009. Different ports are classified into four distinct clusters and after the homogenization of DMUs a new DEA model is run with all ports and then the compensated efficiencies are obtained.O tipo de carga influencia diretamente nas características dos navios e na infraestrutura portuária necessária para movimentar esta carga. Nesse sentido, alguns portos buscam a especialização de suas atividades ou a diversificação, dependendo das cargas que são movimentadas em suas instalações. Este trabalho analisa, através de Análise Envoltória de Dados (DEA), a eficiência de portos públicos e terminais de uso privativo com características distintas, ou seja, DMUs (do inglês Decision Making Units ) não homogêneas, no período de 2007 a 2009. Os diferentes portos são classificados em quatro clusters distintos e após a homogeneização das DMUs um novo modelo DEA é rodado com todos os portos para então obter as eficiências compensadas.Programa de Pós-graduação em Engenharia de ProduçãoEstratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e TrabalhoMello, João Carlos Correia Baptista Soares deCPF:00230909822http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4701354D3Meza, Lidia AnguloCPF:05363175770http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4768562P1Cruz, Marta Monteiro da CostaCPF:03060145725http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707540J5Bertoloto, Rodrigo Ferreira2021-03-10T20:47:11Z2011-09-022021-03-10T20:47:11Z2010-10-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/19348porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:47:11Zoai:app.uff.br:1/19348Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:57:48.732888Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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