PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
Texto Completo: https://app.uff.br/riuff/handle/1/18192
Resumo: Considering all the sectors of the economy, the sector of services is responsible for a great parcel of the Brazilian s national PIB (IBGE, 2002). Organizations of this sector has looked for to get prominence in the market, through the search of management methods, aligned with search for excellence and quality, what can be confirmed by the increasing number of small organizations in Rio de Janeiro applying to the TOP Empresarial Award. This research was developed based on the Criteria for Excellence of the PNQ Quality Award, by evaluating the services organizations that had received the TOP Empresarial award in the Rio de Janeiro in 2001, 2002 and 2003, having been investigated the periods from the applying process and awarding. The research also covered the results of the organizations from the sector of services that had participated of the prize in 2003 and 2004. The study showed that small service organizations in Rio de Janeiro are looking for differentiation in the market, through the search of quality, showing good results in the winning organizations. The study also indicated that there is a gap between management models of the services organizations and the model suggested by the PNQ.
id UFF-2_4df584f910d438fc12e5f0b85660f579
oai_identifier_str oai:app.uff.br:1/18192
network_acronym_str UFF-2
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository_id_str 2120
spelling PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.QualidadeQualidade em ServiçosQualidade TotalCritérios de ExcelênciaQualityService QualityTotal QualityCriteria for ExcellenceCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOConsidering all the sectors of the economy, the sector of services is responsible for a great parcel of the Brazilian s national PIB (IBGE, 2002). Organizations of this sector has looked for to get prominence in the market, through the search of management methods, aligned with search for excellence and quality, what can be confirmed by the increasing number of small organizations in Rio de Janeiro applying to the TOP Empresarial Award. This research was developed based on the Criteria for Excellence of the PNQ Quality Award, by evaluating the services organizations that had received the TOP Empresarial award in the Rio de Janeiro in 2001, 2002 and 2003, having been investigated the periods from the applying process and awarding. The research also covered the results of the organizations from the sector of services that had participated of the prize in 2003 and 2004. The study showed that small service organizations in Rio de Janeiro are looking for differentiation in the market, through the search of quality, showing good results in the winning organizations. The study also indicated that there is a gap between management models of the services organizations and the model suggested by the PNQ.Universidade Federal FluminenseEntre os diversos setores da economia, o setor de serviços é responsável por uma grande parcela do PIB nacional (IBGE, 2002). As empresas deste setor têm procurado obter destaque no mercado, através da busca de métodos de gestão, alinhados com busca da excelência e da qualidade, o que se consolida pela crescente participação das micro e pequenas empresas do estado do Rio de Janeiro no Prêmio TOP Empresarial. A pesquisa foi desenvolvida tomandose como referencial os critérios de excelência do Prêmio Nacional da Qualidade, através de um trabalho exploratório junto às empresas de serviços que foram merecedoras do Prêmio TOP Empresarial no estado do Rio de Janeiro nos anos de 2001, 2002 e 2003, tendo sido analisados os períodos do processo de preparação, avaliação e de premiação. A pesquisa envolveu também os resultados das empresas do setor de serviços que participaram do prêmio nos anos de 2003 e 2004.O estudo mostrou que as micro e pequenas empresas de serviços no estado do Rio de Janeiro estão procurando a diferenciação no mercado, através da busca da qualidade, havendo um bom resultado nas empresas vencedoras do prêmio. E identificou, também, que há uma grande lacuna entre o modelo de gestão das empresas de serviços e modelo sugerido através dos critérios de excelência.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalSalles, Mara TellesCPF:74484745704Costa, Stella Regina Reis daCPF:71231412704Qassim, Raad YahyaCPF:56969336222http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/controladorbuscacvOliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário2021-03-10T20:43:51Z2008-12-042021-03-10T20:43:51Z2004-09-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18192porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:43:51Zoai:app.uff.br:1/18192Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T11:17:59.990187Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
title PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
spellingShingle PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
Oliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário
Qualidade
Qualidade em Serviços
Qualidade Total
Critérios de Excelência
Quality
Service Quality
Total Quality
Criteria for Excellence
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
title_full PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
title_fullStr PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
title_full_unstemmed PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
title_sort PRÊMIO TOP EMPRESARIAL: UM ESTUDO DE CASO SOBRE AS EMPRESAS DE SERVIÇOS VENCEDORAS DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO.
author Oliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário
author_facet Oliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Salles, Mara Telles
CPF:74484745704
Costa, Stella Regina Reis da
CPF:71231412704
Qassim, Raad Yahya
CPF:56969336222
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/controladorbuscacv
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Carlos Henriques Ventura do Rosário
dc.subject.por.fl_str_mv Qualidade
Qualidade em Serviços
Qualidade Total
Critérios de Excelência
Quality
Service Quality
Total Quality
Criteria for Excellence
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Qualidade
Qualidade em Serviços
Qualidade Total
Critérios de Excelência
Quality
Service Quality
Total Quality
Criteria for Excellence
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description Considering all the sectors of the economy, the sector of services is responsible for a great parcel of the Brazilian s national PIB (IBGE, 2002). Organizations of this sector has looked for to get prominence in the market, through the search of management methods, aligned with search for excellence and quality, what can be confirmed by the increasing number of small organizations in Rio de Janeiro applying to the TOP Empresarial Award. This research was developed based on the Criteria for Excellence of the PNQ Quality Award, by evaluating the services organizations that had received the TOP Empresarial award in the Rio de Janeiro in 2001, 2002 and 2003, having been investigated the periods from the applying process and awarding. The research also covered the results of the organizations from the sector of services that had participated of the prize in 2003 and 2004. The study showed that small service organizations in Rio de Janeiro are looking for differentiation in the market, through the search of quality, showing good results in the winning organizations. The study also indicated that there is a gap between management models of the services organizations and the model suggested by the PNQ.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-09-13
2008-12-04
2021-03-10T20:43:51Z
2021-03-10T20:43:51Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://app.uff.br/riuff/handle/1/18192
url https://app.uff.br/riuff/handle/1/18192
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv CC-BY-SA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv riuff@id.uff.br
_version_ 1811823716621877248