DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
Texto Completo: https://app.uff.br/riuff/handle/1/20270
Resumo: Since the beginning of the Internet and its popularity during the 90s, the world has witnessed changes in patterns of communication and behavioral revolutions that with time passer increasingly gained speed. Currently an avalanche of social networks is accessible to different user profiles. These networks have become key channels for companies to approach, meet and interact with your customers and potential customers. This study presents the behavior of companies within this new paradigm. With social networks, communities with no expression before gained voice and power. Today, it is not enough just to allocate investments to adapt to new communication format, companies must develop an integrated communication strategy and have speed. The objective of the research is to provide guidance on successful strategies of companies present specifically on Facebook. Strategies to maintain the competitiveness of enterprises invariably become obsolete in the long run. However, the latest changes in business and technology available to relate to customers, brought the urgent need for adaptation. The work includes analysis of behavioral aspects of the Brazilian population and related companies, including the case study of Shell and its entry strategy on Facebook. As a main contribution this research recommends an effective business strategy for social midia presenting its benefits and competitive advantage to business.
id UFF-2_755f62113e1ad6af592dfa5ca43457c7
oai_identifier_str oai:app.uff.br:1/20270
network_acronym_str UFF-2
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository_id_str 2120
spelling DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELLGUIDELINES FOR A CORPORATE COMMUNICATIONS STRATEGY IN SOCIAL NETWORKS:SHELL CASE STUDYMidias SociaisEstratégiaComunicaçãoRedesFacebookSocial mediaStrategyCommunicationsNetworksFacebookCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOSince the beginning of the Internet and its popularity during the 90s, the world has witnessed changes in patterns of communication and behavioral revolutions that with time passer increasingly gained speed. Currently an avalanche of social networks is accessible to different user profiles. These networks have become key channels for companies to approach, meet and interact with your customers and potential customers. This study presents the behavior of companies within this new paradigm. With social networks, communities with no expression before gained voice and power. Today, it is not enough just to allocate investments to adapt to new communication format, companies must develop an integrated communication strategy and have speed. The objective of the research is to provide guidance on successful strategies of companies present specifically on Facebook. Strategies to maintain the competitiveness of enterprises invariably become obsolete in the long run. However, the latest changes in business and technology available to relate to customers, brought the urgent need for adaptation. The work includes analysis of behavioral aspects of the Brazilian population and related companies, including the case study of Shell and its entry strategy on Facebook. As a main contribution this research recommends an effective business strategy for social midia presenting its benefits and competitive advantage to business.Universidade Federal FluminenseDesde o início da internet e a sua popularização durante a década de 90, o mundo presenciou mudanças nos padrões de comunicação e revoluções comportamentais que com o passar do tempo ganharam cada vez mais velocidade. Atualmente uma avalanche de redes sociais estão acessíveis para diferentes perfis de usuários. Estas redes se tornaram canais fundamentais para que as empresas possam se aproximar, conhecer e interagir com seus clientes e potenciais clientes. Este trabalho mostra um levantamento do comportamento das empresas diante deste novo paradigma. Com as redes sociais, comunidades antes sem expressão ganharam voz ativa. Hoje, não basta apenas destinar investimentos para se adaptar ao novo formato de comunicação, é necessário ser acertivo ao desenvolver uma estratégia de comunicação integrada e veloz. O objetivo da pesquisa é apresentar diretrizes sobre estratégias bem sucedidas de empresas presentes especificamente no Facebook. Estratégias para manter a competitividade das empresas se tornam invariavelmente obsoletas no longo prazo, porém, as mais recentes mudanças no mundo dos negócios e das tecnologias disponíveis para se relacionar com os clientes, trouxeram a necessidade urgente de adaptação. O trabalho inclui análise sobre aspectos comportamentais da população brasileira e a relação com as empresas, incluindo o estudo de caso da Shell e a sua estratégia de entrada no Facebook. Como principal contribuição, esta pesquisa recomenda uma estratégia empresarial efetiva para redes sociais, seus benefícios e vantagem competitiva para a empresa.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalMainier, Fernando BenedictoCPF:11112311122http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707002D6Zotes, Luis PerezCPF:65524873122Nichioka, JulioCPF:35735735722http://lattes.cnpq.br/4307002770052164Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz2021-03-10T20:49:46Z2013-09-272021-03-10T20:49:46Z2013-03-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/20270porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:49:46Zoai:app.uff.br:1/20270Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:58:21.799185Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
GUIDELINES FOR A CORPORATE COMMUNICATIONS STRATEGY IN SOCIAL NETWORKS:SHELL CASE STUDY
title DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
spellingShingle DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz
Midias Sociais
Estratégia
Comunicação
Redes
Facebook
Social media
Strategy
Communications
Networks
Facebook
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
title_full DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
title_fullStr DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
title_full_unstemmed DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
title_sort DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
author Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz
author_facet Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mainier, Fernando Benedicto
CPF:11112311122
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707002D6
Zotes, Luis Perez
CPF:65524873122
Nichioka, Julio
CPF:35735735722
http://lattes.cnpq.br/4307002770052164
dc.contributor.author.fl_str_mv Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz
dc.subject.por.fl_str_mv Midias Sociais
Estratégia
Comunicação
Redes
Facebook
Social media
Strategy
Communications
Networks
Facebook
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Midias Sociais
Estratégia
Comunicação
Redes
Facebook
Social media
Strategy
Communications
Networks
Facebook
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description Since the beginning of the Internet and its popularity during the 90s, the world has witnessed changes in patterns of communication and behavioral revolutions that with time passer increasingly gained speed. Currently an avalanche of social networks is accessible to different user profiles. These networks have become key channels for companies to approach, meet and interact with your customers and potential customers. This study presents the behavior of companies within this new paradigm. With social networks, communities with no expression before gained voice and power. Today, it is not enough just to allocate investments to adapt to new communication format, companies must develop an integrated communication strategy and have speed. The objective of the research is to provide guidance on successful strategies of companies present specifically on Facebook. Strategies to maintain the competitiveness of enterprises invariably become obsolete in the long run. However, the latest changes in business and technology available to relate to customers, brought the urgent need for adaptation. The work includes analysis of behavioral aspects of the Brazilian population and related companies, including the case study of Shell and its entry strategy on Facebook. As a main contribution this research recommends an effective business strategy for social midia presenting its benefits and competitive advantage to business.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-27
2013-03-13
2021-03-10T20:49:46Z
2021-03-10T20:49:46Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://app.uff.br/riuff/handle/1/20270
url https://app.uff.br/riuff/handle/1/20270
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv CC-BY-SA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv riuff@id.uff.br
_version_ 1811823623247233024