DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/20270 |
Resumo: | Since the beginning of the Internet and its popularity during the 90s, the world has witnessed changes in patterns of communication and behavioral revolutions that with time passer increasingly gained speed. Currently an avalanche of social networks is accessible to different user profiles. These networks have become key channels for companies to approach, meet and interact with your customers and potential customers. This study presents the behavior of companies within this new paradigm. With social networks, communities with no expression before gained voice and power. Today, it is not enough just to allocate investments to adapt to new communication format, companies must develop an integrated communication strategy and have speed. The objective of the research is to provide guidance on successful strategies of companies present specifically on Facebook. Strategies to maintain the competitiveness of enterprises invariably become obsolete in the long run. However, the latest changes in business and technology available to relate to customers, brought the urgent need for adaptation. The work includes analysis of behavioral aspects of the Brazilian population and related companies, including the case study of Shell and its entry strategy on Facebook. As a main contribution this research recommends an effective business strategy for social midia presenting its benefits and competitive advantage to business. |
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DIRETRIZES PARA A ELABORAÇÃO DE UMA ESTRATÉGIA DE COMUNICAÇÃO CORPORATIVA NAS REDES SOCIAIS: O CASO SHELLGUIDELINES FOR A CORPORATE COMMUNICATIONS STRATEGY IN SOCIAL NETWORKS:SHELL CASE STUDYMidias SociaisEstratégiaComunicaçãoRedesFacebookSocial mediaStrategyCommunicationsNetworksFacebookCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOSince the beginning of the Internet and its popularity during the 90s, the world has witnessed changes in patterns of communication and behavioral revolutions that with time passer increasingly gained speed. Currently an avalanche of social networks is accessible to different user profiles. These networks have become key channels for companies to approach, meet and interact with your customers and potential customers. This study presents the behavior of companies within this new paradigm. With social networks, communities with no expression before gained voice and power. Today, it is not enough just to allocate investments to adapt to new communication format, companies must develop an integrated communication strategy and have speed. The objective of the research is to provide guidance on successful strategies of companies present specifically on Facebook. Strategies to maintain the competitiveness of enterprises invariably become obsolete in the long run. However, the latest changes in business and technology available to relate to customers, brought the urgent need for adaptation. The work includes analysis of behavioral aspects of the Brazilian population and related companies, including the case study of Shell and its entry strategy on Facebook. As a main contribution this research recommends an effective business strategy for social midia presenting its benefits and competitive advantage to business.Universidade Federal FluminenseDesde o início da internet e a sua popularização durante a década de 90, o mundo presenciou mudanças nos padrões de comunicação e revoluções comportamentais que com o passar do tempo ganharam cada vez mais velocidade. Atualmente uma avalanche de redes sociais estão acessíveis para diferentes perfis de usuários. Estas redes se tornaram canais fundamentais para que as empresas possam se aproximar, conhecer e interagir com seus clientes e potenciais clientes. Este trabalho mostra um levantamento do comportamento das empresas diante deste novo paradigma. Com as redes sociais, comunidades antes sem expressão ganharam voz ativa. Hoje, não basta apenas destinar investimentos para se adaptar ao novo formato de comunicação, é necessário ser acertivo ao desenvolver uma estratégia de comunicação integrada e veloz. O objetivo da pesquisa é apresentar diretrizes sobre estratégias bem sucedidas de empresas presentes especificamente no Facebook. Estratégias para manter a competitividade das empresas se tornam invariavelmente obsoletas no longo prazo, porém, as mais recentes mudanças no mundo dos negócios e das tecnologias disponíveis para se relacionar com os clientes, trouxeram a necessidade urgente de adaptação. O trabalho inclui análise sobre aspectos comportamentais da população brasileira e a relação com as empresas, incluindo o estudo de caso da Shell e a sua estratégia de entrada no Facebook. Como principal contribuição, esta pesquisa recomenda uma estratégia empresarial efetiva para redes sociais, seus benefícios e vantagem competitiva para a empresa.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalMainier, Fernando BenedictoCPF:11112311122http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4707002D6Zotes, Luis PerezCPF:65524873122Nichioka, JulioCPF:35735735722http://lattes.cnpq.br/4307002770052164Chaves, Maria Claudia de Souza Beiriz2021-03-10T20:49:46Z2013-09-272021-03-10T20:49:46Z2013-03-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/20270porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:49:46Zoai:app.uff.br:1/20270Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:58:21.799185Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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