Modelos de Churn de clientes em plano de saúde
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/18317 |
Resumo: | Nowadays, the drives on the market show that is more profitable for the companies to invest in relationships with customers, decreasing retention rates than choose to add new features to their portfolio. By knowing the risk associated with shutdown, the companies can direct marketing strategies to retain customers in areas of higher probability of evasion. Bringing up practices of relationship, they can ptimize the results of their marketing efforts by focusing on correct solutions. The purpose of this study is to develop a statistical model to link transactional and demographic information with the probability of unsubscribing. Additionally, we will determine the profile of customers with greater risk of unsubscribing in health plans. On this basis, the marketing managers become able to cener efforts on the retention of the most valuable customers, maximizing the results for the corporation and the satisfaction of the customers. Besides, intending to establish strategic profiles of customers, it will be offered an analysis using PSM, to compare customers with similar probabilities. Finally, some suggestions of directed actions to the company health plan administrator and of future researches are presented. |
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Modelos de Churn de clientes em plano de saúdeChurn models to customers of health planSistemas de apoio à decisãoCRMPSMMarketing de relacionamentoLogísticaPlano de saúdeSistema de apoio à decisãoRegressão logísticaRetenção de clientesChurnRelationship marketingCustomer retentionLogistic regressionCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAONowadays, the drives on the market show that is more profitable for the companies to invest in relationships with customers, decreasing retention rates than choose to add new features to their portfolio. By knowing the risk associated with shutdown, the companies can direct marketing strategies to retain customers in areas of higher probability of evasion. Bringing up practices of relationship, they can ptimize the results of their marketing efforts by focusing on correct solutions. The purpose of this study is to develop a statistical model to link transactional and demographic information with the probability of unsubscribing. Additionally, we will determine the profile of customers with greater risk of unsubscribing in health plans. On this basis, the marketing managers become able to cener efforts on the retention of the most valuable customers, maximizing the results for the corporation and the satisfaction of the customers. Besides, intending to establish strategic profiles of customers, it will be offered an analysis using PSM, to compare customers with similar probabilities. Finally, some suggestions of directed actions to the company health plan administrator and of future researches are presented.Atualmente, as movimentações no mercado mostram que é mais lucrativo para a empresa o investimento no relacionamento com o cliente, com foco na retenção, do que optar por incrementos na carteira dos mesmos. Conhecendo-se os riscos associados ao desligamento, empresas podem direcionar estratégias de marketing na retenção de clientes com maiores chances de evasão. Adotando-se práticas de relacionamento, é possível otimizar os resultados de marketing, pois é possível focar em ações mais assertivas. O objetivo deste estudo será o de desenvolver um modelo estatístico, que relacione variáveis transacionais, demográficas e dados sobre o histórico de eventos, com a probabilidade de cancelamento dos clientes assinantes; e definir o perfil dos clientes com maior risco de cancelamento em planos de saúde. Para que seja possível focar os recursos na retenção dos clientes mais valiosos, maximizando os resultados da corporação e a satisfação do assinante. Em um segundo momento, com o objetivo de definir perfis estratégicos de clientes, será proposta uma análise, através do PSM (Propensity Score Matching), no intuito de comparar clientes com probabilidades semelhantes de evasão. Por fim, serão propostas algumas sugestões de ações voltadas para a empresa administradora do plano de saúde, e pesquisas futuras.Programa de Pós-graduação em Engenharia de ProduçãoEstratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e TrabalhoSant'anna, Annibal ParrachoCPF:09746420704ttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4787123Z3Caldas, Marco Antonio FarahCPF:67895543322Magalhaes, Ismenia Blavatsky deCPF:02514649463http://lattes.cnpq.br/7041359168937281Mendes, Vinícius de Paula2021-03-10T20:44:14Z2009-06-152021-03-10T20:44:14Z2008-08-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18317porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:44:14Zoai:app.uff.br:1/18317Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:45:18.801690Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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