A lusofonia e uma concepção de política linguística
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Confluência |
Texto Completo: | https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/679 |
Resumo: | This article aims at discussing the linguistic politics accomplished in different periods of time concerning lusophone issues. Therefore, conceptions of Linguitic Politics and Lusophony, as well as the relationship between ideology and cultural imposition are subjects of interest in this study. In this sense, it is responsibility of the State the formation of the individual on the subject of critical minds; it is claimed as mandatory the understanding of the notion that language, communication and culture are intertwined, a truism, when the purpose is the mastery of either the mother or the foreign language and, above all, the implementation of a method of learning and teaching that respects such vision. |
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A lusofonia e uma concepção de política linguísticaLinguistic PoliticsLusophonycultureideologyPolítica LinguísticaLusofoniaculturaideologiaThis article aims at discussing the linguistic politics accomplished in different periods of time concerning lusophone issues. Therefore, conceptions of Linguitic Politics and Lusophony, as well as the relationship between ideology and cultural imposition are subjects of interest in this study. In this sense, it is responsibility of the State the formation of the individual on the subject of critical minds; it is claimed as mandatory the understanding of the notion that language, communication and culture are intertwined, a truism, when the purpose is the mastery of either the mother or the foreign language and, above all, the implementation of a method of learning and teaching that respects such vision.O presente artigo objetiva discutir políticas linguísticas implementadas em diferentes momentos no que tange à questão lusófona. Deste modo, concepções de Política Linguística e de Lusofonia, assim como a relação entre ideologia e imposição cultural, são debatidas. A esse respeito, apresenta-se como responsabilidade do Estado a formação de indivíduos com espírito crítico e defende-se como imperativo o entendimento da noção da intersecção de língua, comunicação e cultura, condição sine qua non para que se alcance o domínio da língua materna e da estrangeira, sobretudo, a implantação de um ensino que contemple tal dimensão.Liceu Literário Português2011-01-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/679Confluência; 2010: Número 39-40; 48-56Confluência; 2010: Número 39-40; 48-56Confluência; 2010: Número 39-40; 48-56Confluência; 2010: Número 39-40; 48-56Confluência; 2010: Número 39-40; 48-562317-41531415-7403reponame:Confluênciainstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/679/446https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCasagrande, Nancy dos SantosBastos, Neusa BarbosaHanna, Vera Lucia2022-02-01T13:21:16Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/679Revistahttps://revistaconfluencia.org.br/rcPUBhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/oairevistaconfluencias.psd@id.uff.br||2318-45581678-7145opendoar:2022-02-01T13:21:16Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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