Grammatical teaching in the lower class of grammar of Ratio Studiorum (1599)
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Confluência |
Texto Completo: | https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/438 |
Resumo: | This work aims to discuss linguistic thinking in the lower grammar class of Ratio Studiorum (1599). The theoretical-methodological analysis is carried out on the principles of Linguistic Historiography, based on the assumptions made by Pierre Swiggers (2014) and Konrad Koerner (2014). The discussion takes place in the context of the Catholic Reformation and the Portuguese maritime expansion, linking linguistic thinking to the Latin tradition. Thus, the paper seeks to insert the analysis in the political cultural contexto of the time and to verify the linguistic thinking spread by it. |
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Grammatical teaching in the lower class of grammar of Ratio Studiorum (1599)Ensino gramatical na classe inferior de gramática da Ratio Studiorum (1599)Grammar. Teaching. Linguistic Historiography.Gramática. Ensino. Historiografia Linguística.This work aims to discuss linguistic thinking in the lower grammar class of Ratio Studiorum (1599). The theoretical-methodological analysis is carried out on the principles of Linguistic Historiography, based on the assumptions made by Pierre Swiggers (2014) and Konrad Koerner (2014). The discussion takes place in the context of the Catholic Reformation and the Portuguese maritime expansion, linking linguistic thinking to the Latin tradition. Thus, the paper seeks to insert the analysis in the political cultural contexto of the time and to verify the linguistic thinking spread by it.Este trabalho tem por objetivo discorrer acerca do pensamento linguístico na classe inferior de gramática da Ratio Studiorum (1599). A análise teórico-metodológica se fundamenta nos princípios da Historiografia Linguística, a partir dos pressupostos de Pierre Swiggers (2014) e Konrad Koerner (2014). A discussão se dá no contexto da Reforma Católica e da expansão marítima portuguesa, vinculando o pensamento linguístico à tradição latina. Busca-se, assim, inserir a análise no contexto político-cultural da época e verificar o pensamento linguístico por ela propagado.Liceu Literário Português2021-09-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/43810.18364/rc.2021n61.438Confluência; 2021: ISSUE 61; 392-413Confluência; 2021: Número 61; 392-413Confluência; 2021: Número 61; 392-413Confluência; 2021: Número 61; 392-413Confluência; 2021: Número 61; 392-4132317-41531415-740310.18364/rc.2021n61reponame:Confluênciainstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/438/318Copyright (c) 2021 Janaina Fernanda de Oliveira Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Janaina Fernanda de Oliveira2022-02-01T17:58:38Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/438Revistahttps://revistaconfluencia.org.br/rcPUBhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/oairevistaconfluencias.psd@id.uff.br||2318-45581678-7145opendoar:2022-02-01T17:58:38Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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