UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guedes-Granzotti, Raphaela Barroso
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Dornelas, Rodrigo, da Silva, Kelly, Figueiredo Souza, Priscilla Daiana, Guimarães Santos, José Humberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Gênero
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957
Resumo: Quantitative-qualitative, exploratory, cross-sectional research to analyze the knowledge about transsexuality among students and professors of health courses at a federal university. Participated of research, 144 students and 23 professors answered a questionnaire with sociodemographic data, understanding, and knowledge about transsexuality and health. There was a gap regarding the knowledge about transsexuality between teachers and students. Students take ownership of more concepts, but they feel insecure about attending to a trans person because it is not addressed in the curriculum. Although they think the theme is essential, professors do not approach students and know some concepts.
id UFF-8_7c85ad03e76b0dded90174346c206ac2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/49957
network_acronym_str UFF-8
network_name_str Gênero
repository_id_str
spelling UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITYUNIVERSIDAD Y FORMACIÓN DE PROFESIONALES DE LA SALUD: CONOCIMIENTO DEL DISCENTE Y PROFESORES SOBRE LA TRANSEXUALIDADA UNIVERSIDADE E A FORMAÇÃO DE PROFISSIONAIS DA SAÚDE: CONHECIMENTO DE DISCENTES E DOCENTES SOBRE A TRANSEXUALIDADEQuantitative-qualitative, exploratory, cross-sectional research to analyze the knowledge about transsexuality among students and professors of health courses at a federal university. Participated of research, 144 students and 23 professors answered a questionnaire with sociodemographic data, understanding, and knowledge about transsexuality and health. There was a gap regarding the knowledge about transsexuality between teachers and students. Students take ownership of more concepts, but they feel insecure about attending to a trans person because it is not addressed in the curriculum. Although they think the theme is essential, professors do not approach students and know some concepts.Investigación cuantitativa-cualitativa, exploratoria, transversal, con el objetivo de analizar el conocimiento sobre la transexualidad entre estudiantes y profesores de cursos de salud en una universidad federal. Participaron 144 estudiantes y 23 docentes, quienes respondieron un cuestionario con datos sociodemográficos, comprensión y conocimiento sobre la transexualidad y la salud. Hubo una brecha en cuanto al conocimiento sobre la transexualidad entre profesores y alumnos. Los estudiantes se apropian de más conceptos, pero se sienten inseguros de atender a una persona trans porque el tema no se aborda en el plan de estudios. Los profesores, aunque piensan que el tema es importante, no se acercan a los alumnos y tienen poco conocimiento sobre algunos conceptos.Este  artigo  tem  o  objetivo  de  analisar  o  conhecimento  sobre  a transexualidade entre discentes e docentes de cursos da área de saúde de uma universidade federal. Trata-se de uma pesquisa quanti-qualitativa, exploratória e transversal da qual participaram 144 discentes e 23 docentes, que responderam a  um  questionário  com  dados  sociodemográficos  e  sua  compreensão  e conhecimento  sobre  transexualidade  e  saúde.  Observou-se  uma  lacuna referente ao conhecimento sobre transexualidade entre docentes e discentes. Discentes se apropriam de mais conceitos, porém se sentem inseguros para atender pessoas trans, visto que o tema não é abordado na grade curricular. Os docentes, apesar de acharem a temática importante, não abordam com os alunos e têm pouco conhecimento sobre alguns conceitos. Palavras-chave: Transexualidade; Universidades; Profissionais da saúde.METANOIA2021-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957Revista Gênero; v. 22 n. 1 (2021): REVISTA GÊNERO, vOL. 22, N.12316-11081517-969910.22409/rg.v22i1reponame:Gêneroinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957/30726Copyright (c) 2021 Revista Gêneroinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuedes-Granzotti, Raphaela BarrosoDornelas, Rodrigoda Silva, KellyFigueiredo Souza, Priscilla Daiana Guimarães Santos, José Humberto 2024-05-03T02:00:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/49957Revistahttps://periodicos.uff.br/revistageneroPUBhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/oairevistagenero@uol.com.br||pps.ess@id.uff.br2316-11081517-9699opendoar:2024-05-03T02:00:40Gênero - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
UNIVERSIDAD Y FORMACIÓN DE PROFESIONALES DE LA SALUD: CONOCIMIENTO DEL DISCENTE Y PROFESORES SOBRE LA TRANSEXUALIDAD
A UNIVERSIDADE E A FORMAÇÃO DE PROFISSIONAIS DA SAÚDE: CONHECIMENTO DE DISCENTES E DOCENTES SOBRE A TRANSEXUALIDADE
title UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
spellingShingle UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
Guedes-Granzotti, Raphaela Barroso
title_short UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
title_full UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
title_fullStr UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
title_full_unstemmed UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
title_sort UNIVERSITY AND PROFESSIONAL HEALTH EDUCATION: KNOWLEDGE OF STUDENTS AND PROFESSOR ABOUT TRANSSEXUALITY
author Guedes-Granzotti, Raphaela Barroso
author_facet Guedes-Granzotti, Raphaela Barroso
Dornelas, Rodrigo
da Silva, Kelly
Figueiredo Souza, Priscilla Daiana
Guimarães Santos, José Humberto
author_role author
author2 Dornelas, Rodrigo
da Silva, Kelly
Figueiredo Souza, Priscilla Daiana
Guimarães Santos, José Humberto
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guedes-Granzotti, Raphaela Barroso
Dornelas, Rodrigo
da Silva, Kelly
Figueiredo Souza, Priscilla Daiana
Guimarães Santos, José Humberto
description Quantitative-qualitative, exploratory, cross-sectional research to analyze the knowledge about transsexuality among students and professors of health courses at a federal university. Participated of research, 144 students and 23 professors answered a questionnaire with sociodemographic data, understanding, and knowledge about transsexuality and health. There was a gap regarding the knowledge about transsexuality between teachers and students. Students take ownership of more concepts, but they feel insecure about attending to a trans person because it is not addressed in the curriculum. Although they think the theme is essential, professors do not approach students and know some concepts.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957
url https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/49957/30726
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Gênero
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Gênero
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv METANOIA
publisher.none.fl_str_mv METANOIA
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gênero; v. 22 n. 1 (2021): REVISTA GÊNERO, vOL. 22, N.1
2316-1108
1517-9699
10.22409/rg.v22i1
reponame:Gênero
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Gênero
collection Gênero
repository.name.fl_str_mv Gênero - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv revistagenero@uol.com.br||pps.ess@id.uff.br
_version_ 1799319676530982912