WebQuest e o ensino da química analítica: possibilidades de aprendizagens

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques Ferreira, Karolynne
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Gomes, Fabiana, Braga, Laudelina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Insignare Scientia
Texto Completo: https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/13002
Resumo: In this article, the use of a WebQuest in teaching Analytical Chemistry is presented with the aim of discussing the contributions related to learning and the formation of concepts. The WebQuest proposed here arose in the Stage III subject of the Chemistry Degree course at the Federal Institute of Goiás, IFG, Uruaçu campus and was applied with students from the Technical Course in Chemistry, exceptionally offered in a remote system. The information obtained through the data indicates that WebQuest contributed to the understanding of the contents of analytical chemistry, especially the analytical marches, based on the development of critical thinking and a more cooperative, participative and autonomous formation. 
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spelling WebQuest e o ensino da química analítica: possibilidades de aprendizagensIn this article, the use of a WebQuest in teaching Analytical Chemistry is presented with the aim of discussing the contributions related to learning and the formation of concepts. The WebQuest proposed here arose in the Stage III subject of the Chemistry Degree course at the Federal Institute of Goiás, IFG, Uruaçu campus and was applied with students from the Technical Course in Chemistry, exceptionally offered in a remote system. The information obtained through the data indicates that WebQuest contributed to the understanding of the contents of analytical chemistry, especially the analytical marches, based on the development of critical thinking and a more cooperative, participative and autonomous formation. Neste artigo é apresentada a utilização de uma WebQuest no ensino da Química Analítica com o objetivo de discutir as contribuições relacionadas às aprendizagens e a formação de conceitos. A WebQuest ora proposta, surgiu na disciplina de Estágio III do curso de Licenciatura em Química do Instituto Federal de Goiás, IFG, campus Uruaçu e foi aplicada com alunos do Curso Técnico em Química, excepcionalmente ofertada em sistema remoto. As informações obtidas por meio dos dados apontam que a WebQuest contribuiu para a compreensão dos conteúdos de química analítica, em especial às marchas analíticas, a partir do desenvolvimento do pensamento crítico e de uma formação mais cooperativa, participativa e autônoma.En este artículo se presenta el uso de una WebQuest en la enseñanza de Química Analítica con el objetivo de discutir las contribuciones relacionadas con el aprendizaje y la formación de conceptos. La WebQuest aquí propuesta surgió en la asignatura Etapa III de la Licenciatura en Química en el Instituto Federal de Goiás, IFG, campus Uruaçu y se aplicó con estudiantes del Curso Técnico en Química, excepcionalmente ofrecido en un sistema remoto. La información obtenida a través de los datos indica que WebQuest contribuyó a la comprensión de los contenidos de la química analítica, especialmente las marchas analíticas, a partir del desarrollo del pensamiento crítico y una formación más cooperativa, participativa y autónoma. Universidade Federal da Fronteira Sul2022-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/1300210.36661/2595-4520.2022v5n2.13002Revista Insignare Scientia - RIS; v. 5 n. 2 (2022): Edição Especial: 40º EDEQ; 268-2832595-4520reponame:Revista Insignare Scientiainstname:Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)instacron:UFFSporhttps://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/13002/8498Copyright (c) 2022 Karolynne Marques Ferreira, Fabiana Gomes, Laudelina Bragahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarques Ferreira, KarolynneGomes, FabianaBraga, Laudelina2022-07-25T11:48:30Zoai:ojs.192.168.253.137:article/13002Revistahttps://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RISPUBhttps://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/oairoquegullich@uffs.edu.br||2595-45202595-4520opendoar:2022-07-25T11:48:30Revista Insignare Scientia - Universidade Federal da Fronteira Sul (UFFS)false
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