Construction and validation of an educational video on foot reflexology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Natiele Favarão da
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Silva, Natália Chantal Magalhães da, Ribeiro, Vanessa dos Santos, Iunes, Denise Hollanda, Carvalho, Emília Campos de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Enfermagem
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324
Resumo: The aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge.
id UFG-13_166b1bafc5db01bdab2d0ebf10275a6e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/44324
network_acronym_str UFG-13
network_name_str Revista Eletrônica de Enfermagem
repository_id_str
spelling Construction and validation of an educational video on foot reflexologyConstrução e validação de um vídeo educativo sobre a reflexologia podalInstructional Films and VideosMassageHealth EducationNursing CareInstructional Films and VideosMassageHealth EducationNursing CareFilmes e Vídeos EducativosMassagemEducação em SaúdeCuidados de EnfermagemFilmes e Vídeos EducativosMassagemEducação em SaúdeCuidados de EnfermagemThe aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge.Este estudo teve como objetivo construir e validar um vídeo educativo sobre a reflexologia podal. Estudo metodológico, desenvolvido em uma Instituição de Ensino Superior do sudeste brasileiro, em que foram percorridas as fases de pré-produção, produção e pós-produção do vídeo, seguidas da avaliação da compreensão e da abrangência do conteúdo abordado. A versão final do vídeo educativo apresenta duração de 12 minutos e sete segundos. Os peritos o avaliaram como um recurso educativo que apresenta a temática de forma clara e objetiva. Os alunos consideraram o material educativo adequado e apontaram boa aceitação do mesmo. As etapas adotadas permitiram construir e validar o vídeo proposto, um material educativo claro, objetivo e adequado. Espera-se, em estudo posterior, avaliar o impacto do vídeo educativo na construção do conhecimento da reflexologia podal.Faculdade de Enfermagem da UFG2017-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/4432410.5216/ree.v19.44324Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 19 (2017); a48Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 19 (2017); a481518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24942https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24943Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Natiele Favarão daSilva, Natália Chantal Magalhães daRibeiro, Vanessa dos SantosIunes, Denise HollandaCarvalho, Emília Campos de2022-05-18T18:35:03Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/44324Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2022-05-18T18:35:03Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv Construction and validation of an educational video on foot reflexology
Construção e validação de um vídeo educativo sobre a reflexologia podal
title Construction and validation of an educational video on foot reflexology
spellingShingle Construction and validation of an educational video on foot reflexology
Silva, Natiele Favarão da
Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
title_short Construction and validation of an educational video on foot reflexology
title_full Construction and validation of an educational video on foot reflexology
title_fullStr Construction and validation of an educational video on foot reflexology
title_full_unstemmed Construction and validation of an educational video on foot reflexology
title_sort Construction and validation of an educational video on foot reflexology
author Silva, Natiele Favarão da
author_facet Silva, Natiele Favarão da
Silva, Natália Chantal Magalhães da
Ribeiro, Vanessa dos Santos
Iunes, Denise Hollanda
Carvalho, Emília Campos de
author_role author
author2 Silva, Natália Chantal Magalhães da
Ribeiro, Vanessa dos Santos
Iunes, Denise Hollanda
Carvalho, Emília Campos de
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Natiele Favarão da
Silva, Natália Chantal Magalhães da
Ribeiro, Vanessa dos Santos
Iunes, Denise Hollanda
Carvalho, Emília Campos de
dc.subject.por.fl_str_mv Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
topic Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Instructional Films and Videos
Massage
Health Education
Nursing Care
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
Filmes e Vídeos Educativos
Massagem
Educação em Saúde
Cuidados de Enfermagem
description The aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324
10.5216/ree.v19.44324
url https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324
identifier_str_mv 10.5216/ree.v19.44324
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24942
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24943
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 19 (2017); a48
Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 19 (2017); a48
1518-1944
reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Revista Eletrônica de Enfermagem
collection Revista Eletrônica de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ree.fen@ufg.br
_version_ 1797049170347950080