Construction and validation of an educational video on foot reflexology
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324 |
Resumo: | The aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge. |
id |
UFG-13_166b1bafc5db01bdab2d0ebf10275a6e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/44324 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Construction and validation of an educational video on foot reflexologyConstrução e validação de um vídeo educativo sobre a reflexologia podalInstructional Films and VideosMassageHealth EducationNursing CareInstructional Films and VideosMassageHealth EducationNursing CareFilmes e Vídeos EducativosMassagemEducação em SaúdeCuidados de EnfermagemFilmes e Vídeos EducativosMassagemEducação em SaúdeCuidados de EnfermagemThe aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge.Este estudo teve como objetivo construir e validar um vídeo educativo sobre a reflexologia podal. Estudo metodológico, desenvolvido em uma Instituição de Ensino Superior do sudeste brasileiro, em que foram percorridas as fases de pré-produção, produção e pós-produção do vídeo, seguidas da avaliação da compreensão e da abrangência do conteúdo abordado. A versão final do vídeo educativo apresenta duração de 12 minutos e sete segundos. Os peritos o avaliaram como um recurso educativo que apresenta a temática de forma clara e objetiva. Os alunos consideraram o material educativo adequado e apontaram boa aceitação do mesmo. As etapas adotadas permitiram construir e validar o vídeo proposto, um material educativo claro, objetivo e adequado. Espera-se, em estudo posterior, avaliar o impacto do vídeo educativo na construção do conhecimento da reflexologia podal.Faculdade de Enfermagem da UFG2017-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/4432410.5216/ree.v19.44324Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 19 (2017); a48Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 19 (2017); a481518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24942https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24943Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Natiele Favarão daSilva, Natália Chantal Magalhães daRibeiro, Vanessa dos SantosIunes, Denise HollandaCarvalho, Emília Campos de2022-05-18T18:35:03Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/44324Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2022-05-18T18:35:03Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology Construção e validação de um vídeo educativo sobre a reflexologia podal |
title |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
spellingShingle |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology Silva, Natiele Favarão da Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem |
title_short |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
title_full |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
title_fullStr |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
title_full_unstemmed |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
title_sort |
Construction and validation of an educational video on foot reflexology |
author |
Silva, Natiele Favarão da |
author_facet |
Silva, Natiele Favarão da Silva, Natália Chantal Magalhães da Ribeiro, Vanessa dos Santos Iunes, Denise Hollanda Carvalho, Emília Campos de |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Natália Chantal Magalhães da Ribeiro, Vanessa dos Santos Iunes, Denise Hollanda Carvalho, Emília Campos de |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Natiele Favarão da Silva, Natália Chantal Magalhães da Ribeiro, Vanessa dos Santos Iunes, Denise Hollanda Carvalho, Emília Campos de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem |
topic |
Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Instructional Films and Videos Massage Health Education Nursing Care Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem Filmes e Vídeos Educativos Massagem Educação em Saúde Cuidados de Enfermagem |
description |
The aim of this study was to construct and validate an educational video about foot reflexology. A methodological study was conducted at a higher education institution in southeastern Brazil, where the video pre-production, production and post-production stages were performed, followed by an evaluation of content understanding and comprehensiveness. The duration of the final version of the educational video is 12’7” (12 minutes and 7 seconds). The experts considered it an educational resource that presents the theme in a clear and objective way. The students considered it a proper educational material and showed good acceptance. The stages adopted for video construction and validation produced a clear, objective and proper educational material. Further studies should evaluate the impact of an educational video on the construction of foot reflexology knowledge. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324 10.5216/ree.v19.44324 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v19.44324 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24942 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/44324/24943 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 19 (2017); a48 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 19 (2017); a48 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049170347950080 |