Nursing care integrating teaching: problems in its construction?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/8035 |
Resumo: | The integral formation of Health Professionals, in particular Nursing Professionals, constitutes a fundamental task, since in addition to the theoretical aspects we found the practice, and that is because they have to give priority to the Teaching – Welfare Integration. With the purpose of evaluating the dimension of the welfare integration teaching nursing care, an exploratory study was made, applying an open questionnaire to the Supervisor Nurses of a Hospital in Chile. It was detected that the nurses are conscious of this integration, they agree in its existence, but have little clarity on its principles. Also they detect deficiencies: lack of information, absence of the teacher for evaluating the student and lack of motivation by the side of the academy towards the welfare nurses. It was concluded the necessity for Nursing on counting with a renewed Teaching – Welfare Integration, in order to fulfill suitable conditions for the integral development of the Nursing students.Key words: Teaching Care Integration Services, Nursing Education, Nursing Faculty Practice. |
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Nursing care integrating teaching: problems in its construction?Integración docente asistencial en enfermería: problemas en su construcción?Cuidados de enfermagem integrando ensino: problemas na sua construção?Teaching Care Integration ServicesNursing EducationNursing Faculty Practice.Servicios de integración docente asistencialEducación en enfermeríaPráctica del docente de enfermería.Serviços de integração docente asistencialEducação em EnfermagemPrática do docente de enfermagem.The integral formation of Health Professionals, in particular Nursing Professionals, constitutes a fundamental task, since in addition to the theoretical aspects we found the practice, and that is because they have to give priority to the Teaching – Welfare Integration. With the purpose of evaluating the dimension of the welfare integration teaching nursing care, an exploratory study was made, applying an open questionnaire to the Supervisor Nurses of a Hospital in Chile. It was detected that the nurses are conscious of this integration, they agree in its existence, but have little clarity on its principles. Also they detect deficiencies: lack of information, absence of the teacher for evaluating the student and lack of motivation by the side of the academy towards the welfare nurses. It was concluded the necessity for Nursing on counting with a renewed Teaching – Welfare Integration, in order to fulfill suitable conditions for the integral development of the Nursing students.Key words: Teaching Care Integration Services, Nursing Education, Nursing Faculty Practice.La integralidad en la formación de los profesionales de la salud, en particular de los profesionales de Enfermería, constituye un requisito fundamental, donde, junto a los aspectos teóricos transite la práctica, en la cual se debe dar prioridad a la Integración Docente Asistencial. Con el propósito de evaluar la dimensión asistencial de la Integración Docente Asistencial en Enfermería (IDA), se realizó un estudio exploratorio, aplicando un cuestionario abierto a las Enfermeras Supervisoras de un Hospital de Chile. Se detectaron ciertos obstáculos en su ejercicio, básicamente referidos a poca claridad en sus principios operativos así como también deficiencias relacionadas a: falta de información academia-clínica, ausencia del docente en la evaluación de los estudiantes y falta de estímulo por parte de la academia hacia las enfermeras asistenciales. Por otro lado, se detecta que las enfermeras clínicas reconocen la necesidad de que esta integración funcione. Se concluye la necesidad para Enfermería de trabajar en una renovada IDA, que proporcione las condiciones adecuadas para el desarrollo integral de los alumnos de Enfermería.Palabras clave: Servicios de integración docente asistencial; Educación en enfermería; Práctica del docente de enfermería.A formação integral dos Profissionais da Saúde, em especial Enfermagem, constitui uma tarefa fundamental, uma vez que para além dos aspectos teóricos, descobrimos a prática, e isso é porque eles têm que dar prioridade ao Ensino - Previdência Social Integration. Com o objetivo de avaliar a dimensão do bem-estar integração ensino cuidados de enfermagem, foi realizado um estudo exploratório, mediante a aplicação de um questionário aberto ao Supervisor Enfermeiros de um Hospital no Chile. Foi detectado que os enfermeiros estão conscientes desta integração, eles concordam em sua existência, mas têm pouca clareza sobre os seus princípios. Eles também detectar deficiências: falta de informação, a ausência do professor para avaliar o aluno e falta de motivação por parte lateral da academia para o bem-estar dos enfermeiros. Concluiu-se a necessidade de Enfermagem em contar com um renovado Ensino - Integração Previdência Social, a fim de cumprir as condições adequadas para o desenvolvimento integral dos alunos de Enfermagem.Palavras chave: Serviços de integração docente asistencial; Educação em Enfermagem; Prática do docente de enfermagem.Faculdade de Enfermagem da UFG2009-11-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/803510.5216/ree.v10i2.8035Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 10 No. 2 (2008)Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 10 n. 2 (2008)1518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporspahttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/8035/5814https://revistas.ufg.br/fen/article/view/8035/5815Brevis-Urrutia, IvonneSanhueza-Alvarado, Oliviainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-11T00:34:30Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/8035Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2020-08-11T00:34:30Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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