Continuing health care education: concepts and practices of nurses in basic health units
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/22020 |
Resumo: | Continuing education in health care is a strategy for constructing new health care and nursing practices. This study aimed to identify the concepts and practices of continuing education in health held by primary care nurses in the municipalities of the 19th Regional Health Coordination of Rio Grande do Sul, Brazil. It was a descriptive exploratory study of quantitative approach. Data were collected through semi-structured interviews with 28 nurses and analyzed using Thematic Analysis. The results displayed that nurses have questions about the meaning and practice involved in continuing health care education, continuing education and health care education. Although continuing health care education is a public policy, it is still carried out in a fragmented and inflexible way. Professionals must have a clear idea this policy’s directionality in order for health care practices to be transformed.doi: 10.5216/ree.v16i3.22020. |
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Continuing health care education: concepts and practices of nurses in basic health unitsCapacitación permanente en salud: concepciones y prácticas de enfermeros de unidades básicas de saludEducação permanente em saúde: concepções e práticas de enfermeiros de unidades básicas de saúdeNurse's RoleHealth EducationContinuing EducationHealth PersonnelPrimary Health CareNurse's RoleHealth EducationContinuing EducationHealth PersonnelPrimary Health CareRol de la EnfermeraEducación en SaludEducación ContinuaPersonal de SaludAtención Primaria de SaludRol de la EnfermeraEducación en SaludEducación ContinuaPersonal de SaludAtención Primaria de SaludPapel do Profissional de EnfermagemEducação em SaúdeEducação ContinuadaProfissionais da SaúdeAtenção PrimáriaPapel do Profissional de EnfermagemEducação em SaúdeEducação ContinuadaProfissionais da SaúdeAtenção PrimáriaContinuing education in health care is a strategy for constructing new health care and nursing practices. This study aimed to identify the concepts and practices of continuing education in health held by primary care nurses in the municipalities of the 19th Regional Health Coordination of Rio Grande do Sul, Brazil. It was a descriptive exploratory study of quantitative approach. Data were collected through semi-structured interviews with 28 nurses and analyzed using Thematic Analysis. The results displayed that nurses have questions about the meaning and practice involved in continuing health care education, continuing education and health care education. Although continuing health care education is a public policy, it is still carried out in a fragmented and inflexible way. Professionals must have a clear idea this policy’s directionality in order for health care practices to be transformed.doi: 10.5216/ree.v16i3.22020.La Capacitación Permanente en Salud es una estrategia de construcción de nuevas prácticas en salud y enfermería. Se objetivó conocer las concepciones y prácticas de Capacitación Permanente en Salud de enfermeros de Atención Básica de la 19? Coordinadora Regional de Salud de Rio Grande do Sul, Brasil. Investigación descriptiva, exploratoria, con base cualitativa. Datos recolectados mediante entrevistas semiestructuradas con 28 enfermeros, analizadas por Análisis Temático. Los resultados demostraron que los enfermeros tienen dudas acerca de los significados y las prácticas que involucra la Capacitación Permanente en Salud, Educación Continua y Educación en Salud. A pesar de que la Capacitación Permanente en Salud constituye una política pública, se realiza aún de modo fragmentario y poco flexible. Es necesario que los profesionales tengan en claro la direccionalidad de tal política hacia la transformación de las prácticas de salud.doi: 10.5216/ree.v16i3.22020.A Educação Permanente em Saúde é uma estratégia para a construção de novas práticas em saúde e enfermagem. Este estudo objetivou conhecer as concepções e práticas de Educação Permanente em Saúde de enfermeiros da Atenção Básica dos municípios da 19ª Coordenadoria Regional de Saúde do Rio Grande do Sul, Brasil. Trata-se de uma pesquisa descritiva exploratória com base qualitativa. Os dados foram coletados por meio de entrevistas semiestruturadas com 28 enfermeiros e analisadas pela Análise Temática. Os resultados mostraram que os enfermeiros têm dúvidas sobre os significados e as práticas que envolvem a Educação Permanente em Saúde, a Educação Continuada e a Educação em Saúde. A Educação Permanente em Saúde, mesmo sendo uma política pública, ainda é realizada de forma fragmentada e pouco flexível. É necessário que os profissionais tenham clareza da direcionalidade dessa política para a transformação das práticas de saúde. doi: 10.5216/ree.v16i3.22020.Faculdade de Enfermagem da UFG2014-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/2202010.5216/ree.v16i3.22020Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 16 No. 3 (2014); 604-11Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 16 n. 3 (2014); 604-111518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/22020/17542Barth, Priscila OrlandiAires, MarinesSantos, José Luis Guedes dosRamos, Flávia Regina Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-24T21:23:07Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/22020Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2019-09-24T21:23:07Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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