Nursing orientation given to children in antineoplastic chemotherapy treatment
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/27009 |
Resumo: | A qualitative descriptive study carried out in a public pediatric hospital using semi-structured interviews with nine nursing professionals. It aims to identify orientation given by the nursing staff to school-aged children regarding antineoplastic chemotherapy and the aspects which difficult and facilitate such orientation. The results point to the fact that children receive little information about the side effects of their treatment, for all other information is directed to parents. The child’s relationship with their peers and family members facilitates orientation and such relationship serves as a mediator for better acceptance of treatment on the child’s behalf. The fact that the children do not understand the language used by nursing professionals during orientation was pointed out as a hindering factor. In conclusion, professionals recognize that children are capable of understanding the given orientation, but find it difficult to communicate with them using accessible language, in accordance with the child’s development.doi: doi: 10.5216/ree.v16i2.27009. |
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Nursing orientation given to children in antineoplastic chemotherapy treatmentOrientaciones de enfermería al niño en tratamiento quimioterápico antineoplásicoOrientações de enfermagem junto à criança em tratamento quimioterápico antineoplásicoPediatric NursingDrug TherapyNeoplasmsHealth CommunicationPediatric NursingDrug TherapyNeoplasmsHealth CommunicationEnfermería PediátricaQuimioterapiaNeoplasiasComunicación en SaludEnfermería PediátricaQuimioterapiaNeoplasiasComunicación en SaludEnfermagem PediátricaQuimioterapiaNeoplasiasComunicação em SaúdeEnfermagem PediátricaQuimioterapiaNeoplasiasComunicação em SaúdeA qualitative descriptive study carried out in a public pediatric hospital using semi-structured interviews with nine nursing professionals. It aims to identify orientation given by the nursing staff to school-aged children regarding antineoplastic chemotherapy and the aspects which difficult and facilitate such orientation. The results point to the fact that children receive little information about the side effects of their treatment, for all other information is directed to parents. The child’s relationship with their peers and family members facilitates orientation and such relationship serves as a mediator for better acceptance of treatment on the child’s behalf. The fact that the children do not understand the language used by nursing professionals during orientation was pointed out as a hindering factor. In conclusion, professionals recognize that children are capable of understanding the given orientation, but find it difficult to communicate with them using accessible language, in accordance with the child’s development.doi: doi: 10.5216/ree.v16i2.27009.Investigación cualitativa, descriptiva, desarrollada en hospital público pediátrico mediante entrevistas semiestructuradas aplicas a nueve profesionales de enfermería. Se objetivó identificar las orientaciones efectuadas por la enfermería a los niños en edad escolar sobre la quimioterapia antineoplásica y discutir las dificultades y facilidades de realización de tales orientaciones. Los resultados expresaron que los niños reciben escasas informaciones sobre efectos colaterales del tratamiento, siendo tales informaciones dirigidas a sus padres. La relación del niño con pares y familiares facilita la orientación, y dicha relación es mediadora de una mejor aceptación del tratamiento por parte del niño. Los profesionales determinaron como dificultad el hecho de que el niño puede no entender el lenguaje utilizado por ellos durante la orientación. Se concluye en que los profesionales reconocen que los niños son capaces de comprender las orientaciones, aunque encuentran dificultades en comunicarse en un lenguaje accesible, de acuerdo al desarrollo infantil.doi: doi: 10.5216/ree.v16i2.27009.Pesquisa qualitativa descritiva, desenvolvida em um hospital público pediátrico, a partir de entrevista semiestruturada realizada com nove profissionais de enfermagem. Os objetivos foram identificar as orientações feitas pela enfermagem junto às crianças em idade escolar sobre a quimioterapia antineoplásica e discutir as dificuldades e facilidades na realização dessas orientações. Os resultados apontaram que as crianças recebem poucas informações sobre os efeitos colaterais do tratamento, pois as demais orientações são direcionadas aos seus pais. A relação da criança com seus pares e familiares é facilitadora da orientação e tal relação é mediadora da melhor aceitação do tratamento por parte da criança. Os profissionais apontaram como dificuldade o fato de a criança não entender a linguagem utilizada por eles durante a orientação. Conclui-se que os profissionais reconhecem que as crianças são capazes de compreender as orientações, porém encontram dificuldades em se comunicar em linguagem acessível de acordo com o desenvolvimento infantil. doi: doi: 10.5216/ree.v16i2.27009.Faculdade de Enfermagem da UFG2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/2700910.5216/ree.v16i2.27009Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 16 No. 2 (2014); 378-85Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 16 n. 2 (2014); 378-851518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/27009/17254Cruz, Elaine FreireSilva, Liliane Faria daGoes, Fernanda Garcia BezerraAguiar, Rosane Cordeiro BurlaMoraes, Juliana Rezende Montenegro Medeiros deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-24T21:22:44Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/27009Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2019-09-24T21:22:44Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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A qualitative descriptive study carried out in a public pediatric hospital using semi-structured interviews with nine nursing professionals. It aims to identify orientation given by the nursing staff to school-aged children regarding antineoplastic chemotherapy and the aspects which difficult and facilitate such orientation. The results point to the fact that children receive little information about the side effects of their treatment, for all other information is directed to parents. The child’s relationship with their peers and family members facilitates orientation and such relationship serves as a mediator for better acceptance of treatment on the child’s behalf. The fact that the children do not understand the language used by nursing professionals during orientation was pointed out as a hindering factor. In conclusion, professionals recognize that children are capable of understanding the given orientation, but find it difficult to communicate with them using accessible language, in accordance with the child’s development.doi: doi: 10.5216/ree.v16i2.27009. |
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