O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/725 |
Resumo: | ABSTRACT: This work shows how students of UFSC’s Master’s Course in Nursing Assistance, 96/1 class, succeeding in keeping the group together and mentally healthy during the elaboration phase of the conclusion’s course work. In monthly meetings in locals that were chosen by the group in advance, we had informality and happy moments, with a facing strategy, group integration, experiences exchange and a reinforcement of the “self”. That even not having all the group participation in the meetings, it has being possible to build a relationship based on friendship, companionship, respect, and the valuing of others, which has been contributing in our healthy living process. KEYWORDS: students group, healthy living, feeling, facing. |
id |
UFG-13_d0d0ccda48ecd98caf729b3e18caca10 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/725 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVELGrupos de AlunosViver SaudávelSentimentoEnfretamentoABSTRACT: This work shows how students of UFSC’s Master’s Course in Nursing Assistance, 96/1 class, succeeding in keeping the group together and mentally healthy during the elaboration phase of the conclusion’s course work. In monthly meetings in locals that were chosen by the group in advance, we had informality and happy moments, with a facing strategy, group integration, experiences exchange and a reinforcement of the “self”. That even not having all the group participation in the meetings, it has being possible to build a relationship based on friendship, companionship, respect, and the valuing of others, which has been contributing in our healthy living process. KEYWORDS: students group, healthy living, feeling, facing.O trabalho mostra como alunas do Curso de Mestrado em Assistência de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Catarina, turma 96/01, conseguem manter o grupo unido e mentalmente saudável, durante a fase de elaboração do trabalho de conclusão de curso. Em encontros mensais, em locais pré-estabelecidos, vivem momentos de descontração e alegria, numa estratégia de enfrentamento, integração do grupo, troca de experiências e reforço do self. Mesmo não havendo participação efetiva de todo grupo nos encontros, está sendo possível construir uma relação baseada na amizade, companheirismo, respeito e valorização do outro, que vem contribuindo sobremaneira no processo de viver saudável.Faculdade de Enfermagem da UFG2006-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/72510.5216/ree.v3i2.725Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 3 No. 2 (2001); 725Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 3 n. 2 (2001); 7251518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/725/785Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Maria Emilia deFenilli, Rosangela MariaBrüggemann, Odaléa Maria2024-02-02T14:51:23Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/725Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2024-02-02T14:51:23Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
title |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
spellingShingle |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL Oliveira, Maria Emilia de Grupos de Alunos Viver Saudável Sentimento Enfretamento |
title_short |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
title_full |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
title_fullStr |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
title_full_unstemmed |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
title_sort |
O DESAFIO DE UM GRUPO DE ALUNOS DE MESTRADO EM BUSCA DE UM VIVER SAUDÁVEL |
author |
Oliveira, Maria Emilia de |
author_facet |
Oliveira, Maria Emilia de Fenilli, Rosangela Maria Brüggemann, Odaléa Maria |
author_role |
author |
author2 |
Fenilli, Rosangela Maria Brüggemann, Odaléa Maria |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Maria Emilia de Fenilli, Rosangela Maria Brüggemann, Odaléa Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Grupos de Alunos Viver Saudável Sentimento Enfretamento |
topic |
Grupos de Alunos Viver Saudável Sentimento Enfretamento |
description |
ABSTRACT: This work shows how students of UFSC’s Master’s Course in Nursing Assistance, 96/1 class, succeeding in keeping the group together and mentally healthy during the elaboration phase of the conclusion’s course work. In monthly meetings in locals that were chosen by the group in advance, we had informality and happy moments, with a facing strategy, group integration, experiences exchange and a reinforcement of the “self”. That even not having all the group participation in the meetings, it has being possible to build a relationship based on friendship, companionship, respect, and the valuing of others, which has been contributing in our healthy living process. KEYWORDS: students group, healthy living, feeling, facing. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/725 10.5216/ree.v3i2.725 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/725 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v3i2.725 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/725/785 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 3 No. 2 (2001); 725 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 3 n. 2 (2001); 725 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049163156815872 |