Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096 |
Resumo: | Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects. |
id |
UFG-14_d70fc59fe568beb300a0920cbe3c5c62 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/50096 |
network_acronym_str |
UFG-14 |
network_name_str |
Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade socialAprendizagem significativaFormação integradoraProjetos na graduaçãoWork performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.Trabalhos desenvolvidos em equipes multidisciplinares devem ser rotina para os futuros egressos do curso de direito. O objetivo desse artigo é discutir algumas estratégias e planos de trabalho utilizados no Programa de Educação Tutorial Conexões de Saberes que envolve estudantes do curso de direito da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro no campus de Três Rios, interior do Rio de Janeiro. Nessa perspectiva, o engajamento dos estudantes em projetos do tem contribuído como um campo experimental para o desenvolvimento das habilidades necessárias aos bacharéis em direito, bem como para a percepção do papel social do futuro profissional. Desde 2014, a equipe desenvolve projetos que discutem a função da universidade junto à comunidade, abordando sobretudo questões relacionadas a grupos vulneráveis e a aspectos agroambientais.Palavras-chave: aprendizagem significativa; formação integradora; projetos na graduação. Abstract Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.Universidade Federal de Goiás2018-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliação por "double-blind review"application/pdfhttps://revistas.ufg.br/revfd/article/view/5009610.5216/rfd.v42i1.50096Revista Facultad de Derecho UFG; Vol. 42 Núm. 1 (2018); 65-79Magazine de la faculté de droit UFG; Vol. 42 No. 1 (2018); 65-79Revista da Faculdade de Direito da UFG; v. 42 n. 1 (2018); 65-790101-7187reponame:Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096/25627Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFGinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, FabiolaGrazinoli Garrido, Rodrigo2020-07-06T15:31:36Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/50096Revistahttps://revistas.ufg.br/revfdPUBhttps://revistas.ufg.br/revfd/oaimcvidotte@gmail.com || rfdufg@gmail.com2317-67330101-7187opendoar:2020-07-06T15:31:36Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
title |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
spellingShingle |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola Aprendizagem significativa Formação integradora Projetos na graduação |
title_short |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
title_full |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
title_fullStr |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
title_full_unstemmed |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
title_sort |
Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social |
author |
de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola |
author_facet |
de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola Grazinoli Garrido, Rodrigo |
author_role |
author |
author2 |
Grazinoli Garrido, Rodrigo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola Grazinoli Garrido, Rodrigo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem significativa Formação integradora Projetos na graduação |
topic |
Aprendizagem significativa Formação integradora Projetos na graduação |
description |
Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliação por "double-blind review" |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096 10.5216/rfd.v42i1.50096 |
url |
https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096 |
identifier_str_mv |
10.5216/rfd.v42i1.50096 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096/25627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFG info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFG |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Facultad de Derecho UFG; Vol. 42 Núm. 1 (2018); 65-79 Magazine de la faculté de droit UFG; Vol. 42 No. 1 (2018); 65-79 Revista da Faculdade de Direito da UFG; v. 42 n. 1 (2018); 65-79 0101-7187 reponame:Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) |
collection |
Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
mcvidotte@gmail.com || rfdufg@gmail.com |
_version_ |
1796798170221510656 |