Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Grazinoli Garrido, Rodrigo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096
Resumo: Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.
id UFG-14_d70fc59fe568beb300a0920cbe3c5c62
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/50096
network_acronym_str UFG-14
network_name_str Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)
repository_id_str
spelling Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade socialAprendizagem significativaFormação integradoraProjetos na graduaçãoWork performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.Trabalhos desenvolvidos em equipes multidisciplinares devem ser rotina para os futuros egressos do curso de direito. O objetivo desse artigo é discutir algumas estratégias e planos de trabalho utilizados no Programa de Educação Tutorial Conexões de Saberes que envolve estudantes do curso de direito da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro no campus de Três Rios, interior do Rio de Janeiro. Nessa perspectiva, o engajamento dos estudantes em projetos do tem contribuído como um campo experimental para o desenvolvimento das habilidades necessárias aos bacharéis em direito, bem como para a percepção do papel social do futuro profissional. Desde 2014, a equipe desenvolve projetos que discutem a função da universidade junto à comunidade, abordando sobretudo questões relacionadas a grupos vulneráveis e a aspectos agroambientais.Palavras-chave: aprendizagem significativa; formação integradora; projetos na graduação. Abstract Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.Universidade Federal de Goiás2018-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliação por "double-blind review"application/pdfhttps://revistas.ufg.br/revfd/article/view/5009610.5216/rfd.v42i1.50096Revista Facultad de Derecho UFG; Vol. 42 Núm. 1 (2018); 65-79Magazine de la faculté de droit UFG; Vol. 42 No. 1 (2018); 65-79Revista da Faculdade de Direito da UFG; v. 42 n. 1 (2018); 65-790101-7187reponame:Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096/25627Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFGinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, FabiolaGrazinoli Garrido, Rodrigo2020-07-06T15:31:36Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/50096Revistahttps://revistas.ufg.br/revfdPUBhttps://revistas.ufg.br/revfd/oaimcvidotte@gmail.com || rfdufg@gmail.com2317-67330101-7187opendoar:2020-07-06T15:31:36Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
title Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
spellingShingle Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola
Aprendizagem significativa
Formação integradora
Projetos na graduação
title_short Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
title_full Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
title_fullStr Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
title_full_unstemmed Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
title_sort Envolvendo estudantes de Direito em uma equipe multidisciplinar: ensino, pesquisa, extensão e responsabilidade social
author de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola
author_facet de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola
Grazinoli Garrido, Rodrigo
author_role author
author2 Grazinoli Garrido, Rodrigo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Sampaio Rodrigues Grazinoli Garrido, Fabiola
Grazinoli Garrido, Rodrigo
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem significativa
Formação integradora
Projetos na graduação
topic Aprendizagem significativa
Formação integradora
Projetos na graduação
description Work performed in multidisciplinary teams should be routine for future graduates of the law courses. The aim of this paper is to discuss some strategies and work plans used in the Connections of Knowledge Tutorial Program that involves law students of the Federal Rural University of Rio de Janeiro on the campus of Três Rios, in the interior of Rio de Janeiro. In this perspective, students' engagement in projects has contributed as an experimental field for the development of the skills required by law graduates, as well as for the perception of the social role of the professional future. Since 2014, the team has developed projects that discuss the role of the university in the community, addressing issues related to vulnerable groups and agro-environmental aspects.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliação por "double-blind review"
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096
10.5216/rfd.v42i1.50096
url https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096
identifier_str_mv 10.5216/rfd.v42i1.50096
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/revfd/article/view/50096/25627
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFG
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista da Faculdade de Direito da UFG
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Revista Facultad de Derecho UFG; Vol. 42 Núm. 1 (2018); 65-79
Magazine de la faculté de droit UFG; Vol. 42 No. 1 (2018); 65-79
Revista da Faculdade de Direito da UFG; v. 42 n. 1 (2018); 65-79
0101-7187
reponame:Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)
collection Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Faculdade de Direito da UFG (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv mcvidotte@gmail.com || rfdufg@gmail.com
_version_ 1796798170221510656