Escolas flutuante sujeitos transaprendentes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: GUIMARÃES, Alexandre José
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFG
dARK ID: ark:/38995/00130000051mj
Texto Completo: http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2762
Resumo: The Virtual Learning Environment (VLE) of the School of Visual Arts Distance Education (FAV-EaD) is the search field of this work. It consists an ethnographic experience called virtual ethnography and its focus is the representation of teaching in the VLE, whose job performance is directly linked to the tutor. Thus, this research also had a character self-ethnographic therefore I build reports of my experiences as a tutor at VLE, immersed in other matters involving: a) displacements and encounters between the teacher and the graphic designer, b) review of my teaching experience and remeaning to the Art Education, c) analysis of subject´s positions of the teaching´s actors at VLE.
id UFG-2_0bacb94b5b5fd270a458a30423414c8f
oai_identifier_str oai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2762
network_acronym_str UFG-2
network_name_str Repositório Institucional da UFG
repository_id_str
spelling GUIMARÃES, Leda Maria de Barroshttp://lattes.cnpq.br/1491866271915819http://lattes.cnpq.br/7394897517329183GUIMARÃES, Alexandre José2014-07-29T16:27:47Z2011-05-262011-04-13GUIMARÃES, Alexandre José. Floating Schools, Trans Learners Subjects. 2011. 183 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2011.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2762ark:/38995/00130000051mjThe Virtual Learning Environment (VLE) of the School of Visual Arts Distance Education (FAV-EaD) is the search field of this work. It consists an ethnographic experience called virtual ethnography and its focus is the representation of teaching in the VLE, whose job performance is directly linked to the tutor. Thus, this research also had a character self-ethnographic therefore I build reports of my experiences as a tutor at VLE, immersed in other matters involving: a) displacements and encounters between the teacher and the graphic designer, b) review of my teaching experience and remeaning to the Art Education, c) analysis of subject´s positions of the teaching´s actors at VLE.Este trabalho tem como campo de pesquisa o Ambiente Virtual de Aprendizagem (AVA) da Licenciatura em Artes Visuais Modalidade a Distância (FAV-EaD), da Faculdade de Artes Visuais (FAV) da UFG. Consta de uma experiência etnográfica denominada etnografia virtual e seu foco é a representação do trabalho docente no AVA, cuja performance profissional está diretamente ligada ao tutor. Nesse sentido, esta pesquisa também teve um caráter autoetnográfico, pois construí relatos de minhas experiências como tutor no AVA, imersas em outras questões que envolvem: a) deslocamentos e encontros entre o professor e o designer gráfico; b) revisão de minha experiência docente e ressignificações do arte/educar; c) análise de posições dos sujeitos que realizam o trabalho docente no ambiente virtual de aprendizagem.Made available in DSpace on 2014-07-29T16:27:47Z (GMT). No. of bitstreams: 1 dissertacao_alexandre_guimaraes_2011.pdf: 1448953 bytes, checksum: af799b059a020763de1229e1f70e1919 (MD5) Previous issue date: 2011-04-13application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/TEDE/retrieve/5669/dissertacao_alexandre_guimaraes_2011.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásMestrado em Cultura VisualUFGBRProcessos e Sistemas Visuais, Educação e VisualidadeRepresentação docenteArtes visuaisAmbiente virtual de aprendizagemEtnografia virtual.1.Artes Visuais- Representação docente 2. Artes Visuais - Licenciatura 3. Ambiente Virtual- AprendizagemTeaching representationVisual artsVirtual Environment of LearningVirtual ethnography.CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::EDUCACAO ARTISTICAEscolas flutuante sujeitos transaprendentesFloating Schools, Trans Learners Subjectsinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGORIGINALdissertacao_alexandre_guimaraes_2011.pdfapplication/pdf1448953http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5c665a14-0cd2-4ae6-9db7-571c0ee8066b/downloadaf799b059a020763de1229e1f70e1919MD51THUMBNAILdissertacao_alexandre_guimaraes_2011.pdf.jpgdissertacao_alexandre_guimaraes_2011.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4056http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5a3dd673-bca0-44b0-9e34-ae3520ad81de/download9bcf2953fe3b376effd093b5d6e1c037MD52tde/27622014-07-30 03:22:54.552open.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tde/2762http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2014-07-30T06:22:54Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.por.fl_str_mv Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Floating Schools, Trans Learners Subjects
title Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
spellingShingle Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
GUIMARÃES, Alexandre José
Representação docente
Artes visuais
Ambiente virtual de aprendizagem
Etnografia virtual.
1.Artes Visuais- Representação docente 2. Artes Visuais - Licenciatura 3. Ambiente Virtual- Aprendizagem
Teaching representation
Visual arts
Virtual Environment of Learning
Virtual ethnography.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::EDUCACAO ARTISTICA
title_short Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
title_full Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
title_fullStr Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
title_full_unstemmed Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
title_sort Escolas flutuante sujeitos transaprendentes
author GUIMARÃES, Alexandre José
author_facet GUIMARÃES, Alexandre José
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv GUIMARÃES, Leda Maria de Barros
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/1491866271915819
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/7394897517329183
dc.contributor.author.fl_str_mv GUIMARÃES, Alexandre José
contributor_str_mv GUIMARÃES, Leda Maria de Barros
dc.subject.por.fl_str_mv Representação docente
Artes visuais
Ambiente virtual de aprendizagem
Etnografia virtual.
1.Artes Visuais- Representação docente 2. Artes Visuais - Licenciatura 3. Ambiente Virtual- Aprendizagem
topic Representação docente
Artes visuais
Ambiente virtual de aprendizagem
Etnografia virtual.
1.Artes Visuais- Representação docente 2. Artes Visuais - Licenciatura 3. Ambiente Virtual- Aprendizagem
Teaching representation
Visual arts
Virtual Environment of Learning
Virtual ethnography.
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::EDUCACAO ARTISTICA
dc.subject.eng.fl_str_mv Teaching representation
Visual arts
Virtual Environment of Learning
Virtual ethnography.
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::EDUCACAO ARTISTICA
description The Virtual Learning Environment (VLE) of the School of Visual Arts Distance Education (FAV-EaD) is the search field of this work. It consists an ethnographic experience called virtual ethnography and its focus is the representation of teaching in the VLE, whose job performance is directly linked to the tutor. Thus, this research also had a character self-ethnographic therefore I build reports of my experiences as a tutor at VLE, immersed in other matters involving: a) displacements and encounters between the teacher and the graphic designer, b) review of my teaching experience and remeaning to the Art Education, c) analysis of subject´s positions of the teaching´s actors at VLE.
publishDate 2011
dc.date.available.fl_str_mv 2011-05-26
dc.date.issued.fl_str_mv 2011-04-13
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2014-07-29T16:27:47Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv GUIMARÃES, Alexandre José. Floating Schools, Trans Learners Subjects. 2011. 183 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2011.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2762
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/38995/00130000051mj
identifier_str_mv GUIMARÃES, Alexandre José. Floating Schools, Trans Learners Subjects. 2011. 183 f. Dissertação (Mestrado em Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2011.
ark:/38995/00130000051mj
url http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tde/2762
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.publisher.program.fl_str_mv Mestrado em Cultura Visual
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFG
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Processos e Sistemas Visuais, Educação e Visualidade
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFG
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Repositório Institucional da UFG
collection Repositório Institucional da UFG
bitstream.url.fl_str_mv http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5c665a14-0cd2-4ae6-9db7-571c0ee8066b/download
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/5a3dd673-bca0-44b0-9e34-ae3520ad81de/download
bitstream.checksum.fl_str_mv af799b059a020763de1229e1f70e1919
9bcf2953fe3b376effd093b5d6e1c037
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv tasesdissertacoes.bc@ufg.br
_version_ 1815172563018448896