Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFG |
Texto Completo: | http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/5901 |
Resumo: | The unbundling of the Brazilian electric sector in 2004 significantly impacted the sale of power in the country. Since then, a number of measures were progressively implemented, making the market for buying and selling energy competitive and challenging. The generation companies and energy traders had to adapt to new market segmentation, while seeking to retain old customers and attract new contracts. In this context, Eletrobras Eletronorte, a public energy generation and transmission company, defined excellence in management as its strategy by aligning its processes to MEG and to have continuous participation in the PNQ, which evaluates and ranks the best companies in Brazil. The company's relationship with customers and the market is made by means of the criterion "Customers". In the energy market, this criterion expresses the degree of excellence of the marketing process. It is therefore hoped that its score is supposed to represent the measure of success in the pursuit of customer retention and maintenance of the organization. Starting from the historic score obtained by the company in editions of PNQ to the criterion "Customers", the results of satisfaction surveys of the area and financial results recorded during the study period, this work intends to evaluate the impact of having MEG used in the process of commercialization of Eletrobras Eletronorte, considering that the organization was the winner of “World Class” prize from FNQ. |
id |
UFG-2_b43fb391eb5ee1ec79d66aba9a470e58 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.bc.ufg.br:tede/5901 |
network_acronym_str |
UFG-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFG |
repository_id_str |
|
spelling |
Cruz Júnior, Gelson dahttp://lattes.cnpq.br/4370555454162131Cruz Júnior, Gelson daGuedes, Leonardo Guerra de RezendeLemos, Rodrigo Pintohttp://lattes.cnpq.br/1768267326113263Detoni, Geronimo Carlos de Meira2016-08-10T12:12:58Z2013-09-02DETONI, G. C. M. Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte. 2013. 130 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia Elétrica e da Computação) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2013.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/5901ark:/38995/0013000006gg7The unbundling of the Brazilian electric sector in 2004 significantly impacted the sale of power in the country. Since then, a number of measures were progressively implemented, making the market for buying and selling energy competitive and challenging. The generation companies and energy traders had to adapt to new market segmentation, while seeking to retain old customers and attract new contracts. In this context, Eletrobras Eletronorte, a public energy generation and transmission company, defined excellence in management as its strategy by aligning its processes to MEG and to have continuous participation in the PNQ, which evaluates and ranks the best companies in Brazil. The company's relationship with customers and the market is made by means of the criterion "Customers". In the energy market, this criterion expresses the degree of excellence of the marketing process. It is therefore hoped that its score is supposed to represent the measure of success in the pursuit of customer retention and maintenance of the organization. Starting from the historic score obtained by the company in editions of PNQ to the criterion "Customers", the results of satisfaction surveys of the area and financial results recorded during the study period, this work intends to evaluate the impact of having MEG used in the process of commercialization of Eletrobras Eletronorte, considering that the organization was the winner of “World Class” prize from FNQ.A desverticalização do setor elétrico brasileiro em 2004 impactou a comercialização de energia no país de maneira significativa. Desde então, uma série de medidas foi implementada progressivamente, tornando o mercado de compra e venda de energia competitivo e desafiador. Fez-se necessário que as geradoras e comercializadoras de energia se adaptassem a uma nova segmentação do mercado, buscando ao mesmo tempo a retenção dos clientes antigos e a captação de novos contratos. Nesse contexto, a Eletrobras Eletronorte, empresa pública de geração e transmissão de energia, definiu como estratégia a excelência na gestão, por meio do alinhamento de seus processos ao MEG e da contínua participação no PNQ, que avalia e classifica as melhores empresas do país. A relação da empresa com clientes e mercado é feita por meio do critério “Clientes”. No mercado de energia, esse critério expressa o grau de excelência do processo de comercialização. Espera-se, portanto que sua pontuação represente a medida do sucesso na busca da retenção e manutenção dos clientes da organização. Partindo do histórico da pontuação obtida pela empresa nas edições do PNQ para o critério “Clientes”, dos resultados das pesquisas de satisfação internas da área e dos resultados econômico-financeiros verificados no período do estudo, este trabalho pretende avaliar o impacto da utilização do MEG no processo de Comercialização da Eletrobras Eletronorte, haja vista o cenário de obtenção, pela organização, do prêmio “Classe Mundial” conferido pela FNQ.Submitted by Cássia Santos (cassia.bcufg@gmail.com) on 2016-08-09T15:19:07Z No. of bitstreams: 2 Dissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf: 2178811 bytes, checksum: 38c96596d85db8bf692e4715f8dc4f4f (MD5) license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)Approved for entry into archive by Luciana Ferreira (lucgeral@gmail.com) on 2016-08-10T12:12:58Z (GMT) No. of bitstreams: 2 Dissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf: 2178811 bytes, checksum: 38c96596d85db8bf692e4715f8dc4f4f (MD5) license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)Made available in DSpace on 2016-08-10T12:12:58Z (GMT). No. of bitstreams: 2 Dissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf: 2178811 bytes, checksum: 38c96596d85db8bf692e4715f8dc4f4f (MD5) license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Previous issue date: 2013-09-02application/pdfhttp://repositorio.bc.ufg.br/tede/retrieve/30423/Disserta%c3%a7%c3%a3o%20-%20Geronimo%20CArlos%20de%20Meira%20Detoni%20-%202013.pdf.jpgporUniversidade Federal de GoiásPrograma de Pós-graduação em Engenharia Elétrica e da Computação (EMC)UFGBrasilEscola de Engenharia Elétrica, Mecânica e de Computação - EMC (RG)http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSetor elétricoExcelência em gestãoClientesMercadoPNQFNQMEGEnergyManagement excellenceClientsMarketPNQFNQMEGENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICAAvaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras EletronorteImpact assessment of the implmentation of the model of excellence in management of National Foundation of Quality in case of energy trading of a public company: a case study of Eletrobras Eletronorteinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-5088589215393046129600600600-7705723421721944646-1431013593610671097reponame:Repositório Institucional da UFGinstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGLICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/dd3b7c21-e7a6-41ec-acf1-a47125481eb1/downloadbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51CC-LICENSElicense_urllicense_urltext/plain; charset=utf-849http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/b6caf31b-a1ca-44e4-8f35-f4011350384b/download4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2fMD52license_textlicense_texttext/html; charset=utf-80http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7c977d2c-8f6a-4df5-bad5-7d586998c4a8/downloadd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD53license_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-80http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/b0b32087-d018-4171-84dc-d1ecee37d50d/downloadd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD54ORIGINALDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdfDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdfapplication/pdf2178811http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/be75d6e6-5ada-4879-b105-f2358f0160d8/download38c96596d85db8bf692e4715f8dc4f4fMD55TEXTDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf.txtDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf.txtExtracted Texttext/plain213104http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/2465e588-e6a8-4dfb-b7e2-8299fd5f1e36/downloadcd69d51c077f556ba1c33f272b203c61MD56THUMBNAILDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf.jpgDissertação - Geronimo CArlos de Meira Detoni - 2013.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2104http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/ff5dd429-f9d0-4b97-a6cd-8ef453ea7d27/downloadc4715912a635b5fbde63d2a9b070733fMD57tede/59012016-08-11 03:02:15.614http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acesso Abertoopen.accessoai:repositorio.bc.ufg.br:tede/5901http://repositorio.bc.ufg.br/tedeRepositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.bc.ufg.br/oai/requesttasesdissertacoes.bc@ufg.bropendoar:2016-08-11T06:02:15Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG)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 |
dc.title.por.fl_str_mv |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Impact assessment of the implmentation of the model of excellence in management of National Foundation of Quality in case of energy trading of a public company: a case study of Eletrobras Eletronorte |
title |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
spellingShingle |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte Detoni, Geronimo Carlos de Meira Setor elétrico Excelência em gestão Clientes Mercado PNQ FNQ MEG Energy Management excellence Clients Market PNQ FNQ MEG ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA |
title_short |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
title_full |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
title_fullStr |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
title_full_unstemmed |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
title_sort |
Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte |
author |
Detoni, Geronimo Carlos de Meira |
author_facet |
Detoni, Geronimo Carlos de Meira |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Cruz Júnior, Gelson da |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4370555454162131 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Cruz Júnior, Gelson da |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Guedes, Leonardo Guerra de Rezende |
dc.contributor.referee3.fl_str_mv |
Lemos, Rodrigo Pinto |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1768267326113263 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Detoni, Geronimo Carlos de Meira |
contributor_str_mv |
Cruz Júnior, Gelson da Cruz Júnior, Gelson da Guedes, Leonardo Guerra de Rezende Lemos, Rodrigo Pinto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Setor elétrico Excelência em gestão Clientes Mercado PNQ FNQ MEG |
topic |
Setor elétrico Excelência em gestão Clientes Mercado PNQ FNQ MEG Energy Management excellence Clients Market PNQ FNQ MEG ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Energy Management excellence Clients Market PNQ FNQ MEG |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA |
description |
The unbundling of the Brazilian electric sector in 2004 significantly impacted the sale of power in the country. Since then, a number of measures were progressively implemented, making the market for buying and selling energy competitive and challenging. The generation companies and energy traders had to adapt to new market segmentation, while seeking to retain old customers and attract new contracts. In this context, Eletrobras Eletronorte, a public energy generation and transmission company, defined excellence in management as its strategy by aligning its processes to MEG and to have continuous participation in the PNQ, which evaluates and ranks the best companies in Brazil. The company's relationship with customers and the market is made by means of the criterion "Customers". In the energy market, this criterion expresses the degree of excellence of the marketing process. It is therefore hoped that its score is supposed to represent the measure of success in the pursuit of customer retention and maintenance of the organization. Starting from the historic score obtained by the company in editions of PNQ to the criterion "Customers", the results of satisfaction surveys of the area and financial results recorded during the study period, this work intends to evaluate the impact of having MEG used in the process of commercialization of Eletrobras Eletronorte, considering that the organization was the winner of “World Class” prize from FNQ. |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-09-02 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-08-10T12:12:58Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
DETONI, G. C. M. Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte. 2013. 130 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia Elétrica e da Computação) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/5901 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/38995/0013000006gg7 |
identifier_str_mv |
DETONI, G. C. M. Avaliação do impacto da aplicação do modelo de excelência em gestão da Fundação Nacional da Qualidade no processo de comercialização de energia de uma empresa pública: estudo de caso da Eletrobras Eletronorte. 2013. 130 f. Dissertação (Mestrado em Engenharia Elétrica e da Computação) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2013. ark:/38995/0013000006gg7 |
url |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/5901 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
-5088589215393046129 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
600 600 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-7705723421721944646 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-1431013593610671097 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Engenharia Elétrica e da Computação (EMC) |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFG |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Escola de Engenharia Elétrica, Mecânica e de Computação - EMC (RG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFG instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFG |
collection |
Repositório Institucional da UFG |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/dd3b7c21-e7a6-41ec-acf1-a47125481eb1/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/b6caf31b-a1ca-44e4-8f35-f4011350384b/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/7c977d2c-8f6a-4df5-bad5-7d586998c4a8/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/b0b32087-d018-4171-84dc-d1ecee37d50d/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/be75d6e6-5ada-4879-b105-f2358f0160d8/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/2465e588-e6a8-4dfb-b7e2-8299fd5f1e36/download http://repositorio.bc.ufg.br/tede/bitstreams/ff5dd429-f9d0-4b97-a6cd-8ef453ea7d27/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e 38c96596d85db8bf692e4715f8dc4f4f cd69d51c077f556ba1c33f272b203c61 c4715912a635b5fbde63d2a9b070733f |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFG - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
tasesdissertacoes.bc@ufg.br |
_version_ |
1811721417388982272 |