THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358 |
Resumo: | This study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials. |
id |
UFG-3_04f15165dfd7c1b2bfc0a43f4605f18f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64358 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRELA IMPLANTACIÓN DEL GRUPO ESCOLAR EN EL MUNICIPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE: CONTRIBUICIONESA IMPLANTAÇÃO DO GRUPO ESCOLAR NO MUNICÍPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACREThis study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials.El presente estudio tiene como objetivo analizar la implantación del grupo escolar Barão do Rio Branco en el municipio de Cruzeiro do Sul-Acre, resaltando las contribuciones de la institución para el desarrollo sociocultural de la población local. Se utilizó el abordaje cualitativo, por medio de las investigaciones bibliográfica, documental y de campo, con el uso de la entrevista semiestructurada. Los resultados evidencian que la implantación del grupo escolar en el municipio de Cruzeiro do Sul, tuvo como meta principal atender la búsqueda educacional de la región, que sufría con la inexistencia de instituciones que ofrecen condiciones físicas y pedagógicas a la población en edad escolar. Aún así, esta institución sufrió la indiferencia de las autoridades del Estado, cuanto a la falta de materiales didácticos y pedagógicos.Não tem resumo em Francês. O editorial não determinava esta lingua como obrigatória.O presente estudo tem como objetivo analisar a implantação do grupo escolar Barão do Rio Branco no município de Cruzeiro do Sul - Acre, ressaltando as contribuições da instituição para o desenvolvimento sociocultural da população local. Utilizou-se a abordagem qualitativa, por meio das pesquisas bibliográfica, documental e de campo, com o uso da entrevista semiestruturada. Os resultados evidenciam que a implantação do grupo escolar no município de Cruzeiro do Sul teve como meta principal atender à demanda educacional da região, que sofria com a inexistência de instituições que oferecessem condições físicas e pedagógicas à população em idade escolar. Ainda assim, conclui-se que esta instituição sofreu o descaso das autoridades do Estado, quanto à falta de materiais didáticos e pedagógicos. Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6435810.5216/ia.v45i3.64358Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-8551981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358/36188Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costainfo:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Maria Irinilda da SilvaCosta, Ademárcia Lopes de Oliveira2021-01-14T17:59:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64358Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:58.070478Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE LA IMPLANTACIÓN DEL GRUPO ESCOLAR EN EL MUNICIPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE: CONTRIBUICIONES A IMPLANTAÇÃO DO GRUPO ESCOLAR NO MUNICÍPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
title |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
spellingShingle |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE Bezerra, Maria Irinilda da Silva |
title_short |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
title_full |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
title_fullStr |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
title_full_unstemmed |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
title_sort |
THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE |
author |
Bezerra, Maria Irinilda da Silva |
author_facet |
Bezerra, Maria Irinilda da Silva Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bezerra, Maria Irinilda da Silva Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira |
description |
This study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358 10.5216/ia.v45i3.64358 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v45i3.64358 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358/36188 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855 Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855 Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874764107415552 |