THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bezerra, Maria Irinilda da Silva
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358
Resumo: This study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials.
id UFG-3_04f15165dfd7c1b2bfc0a43f4605f18f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64358
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRELA IMPLANTACIÓN DEL GRUPO ESCOLAR EN EL MUNICIPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE: CONTRIBUICIONESA IMPLANTAÇÃO DO GRUPO ESCOLAR NO MUNICÍPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACREThis study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials.El presente estudio tiene como objetivo analizar la implantación del grupo escolar Barão do Rio Branco en el municipio de Cruzeiro do Sul-Acre, resaltando las contribuciones de la institución para el desarrollo sociocultural de la población local. Se utilizó el abordaje cualitativo, por medio de las investigaciones bibliográfica, documental y de campo, con el uso de la entrevista semiestructurada. Los resultados evidencian que la implantación del grupo escolar en el municipio de Cruzeiro do Sul, tuvo como meta principal atender la búsqueda educacional de la región, que sufría con la inexistencia de instituciones que ofrecen condiciones físicas y pedagógicas a la población en edad escolar. Aún así, esta institución sufrió la indiferencia de las autoridades del Estado, cuanto a la falta de materiales didácticos y pedagógicos.Não tem resumo em Francês. O editorial não determinava esta lingua como obrigatória.O presente estudo tem como objetivo analisar a implantação do grupo escolar Barão do Rio Branco no município de Cruzeiro do Sul - Acre, ressaltando as contribuições da instituição para o desenvolvimento sociocultural da população local. Utilizou-se a abordagem qualitativa, por meio das pesquisas bibliográfica, documental e de campo, com o uso da entrevista semiestruturada. Os resultados evidenciam que a implantação do grupo escolar no município de Cruzeiro do Sul teve como meta principal atender à demanda educacional da região, que sofria com a inexistência de instituições que oferecessem condições físicas e pedagógicas à população em idade escolar. Ainda assim, conclui-se que esta instituição sofreu o descaso das autoridades do Estado, quanto à falta de materiais didáticos e pedagógicos.  Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6435810.5216/ia.v45i3.64358Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-8551981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358/36188Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costainfo:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Maria Irinilda da SilvaCosta, Ademárcia Lopes de Oliveira2021-01-14T17:59:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64358Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:58.070478Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
LA IMPLANTACIÓN DEL GRUPO ESCOLAR EN EL MUNICIPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE: CONTRIBUICIONES
A IMPLANTAÇÃO DO GRUPO ESCOLAR NO MUNICÍPIO DE CRUZEIRO DO SUL/ACRE
title THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
spellingShingle THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
Bezerra, Maria Irinilda da Silva
title_short THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
title_full THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
title_fullStr THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
title_full_unstemmed THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
title_sort THE IMPLEMENTATION OF THE SCHOOL GROUP IN THE MUNICIPALITY OF CRUZEIRO DO SUL/ACRE
author Bezerra, Maria Irinilda da Silva
author_facet Bezerra, Maria Irinilda da Silva
Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira
author_role author
author2 Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bezerra, Maria Irinilda da Silva
Costa, Ademárcia Lopes de Oliveira
description This study aims to analyze the implementation of the Barão do Rio Branco school group in the municipality of Cruzeiro do Sul-Acre, highlighting the institution's contributions to the socio-cultural development of the local population. The qualitative approach was used, through bibliographic, documentary and field research, with the use of semi-structured interviews. The results show that the implementation of the school group in the municipality of Cruzeiro do Sul, had as main goal to meet the educational demand of the region, which suffered from the lack of institutions that offered physical and pedagogical conditions to the school-age population. Even so, it is concluded that this institution suffered the neglect of the State authorities, regarding the lack of didactic and pedagogical materials.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358
10.5216/ia.v45i3.64358
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358
identifier_str_mv 10.5216/ia.v45i3.64358
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64358/36188
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costa
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Maria Irinilda da Silva Bezerra, Ademárcia Lopes de Oliveira Costa
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855
Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855
Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 841-855
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874764107415552