AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955 |
Resumo: | This article aims at analyzing the contributions of the curricular internship in school management and educational coordination for the training of the education teacher in Marajó. The research is characterized as bibliographic and documentary research. Bibliographical research consists mainly of books, dissertations, and scientific articles. The documentary research involved the following documents: internship reports of the students of the 7th semester of the education degree, educational Project of college degree in education and Law nº 11.788 / 2008. The study shows that the curricular internship in school management and educational coordination is a formative activity that allows the apprehension of the reality of the schools in Marajó and brings the student closer to one of the fields of action of the education teacher. Keywords: Teacher training. Curricular internship. School field. Educational coordination. |
id |
UFG-3_1f4211eae986b742c961efba4b189f89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/56955 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓThis article aims at analyzing the contributions of the curricular internship in school management and educational coordination for the training of the education teacher in Marajó. The research is characterized as bibliographic and documentary research. Bibliographical research consists mainly of books, dissertations, and scientific articles. The documentary research involved the following documents: internship reports of the students of the 7th semester of the education degree, educational Project of college degree in education and Law nº 11.788 / 2008. The study shows that the curricular internship in school management and educational coordination is a formative activity that allows the apprehension of the reality of the schools in Marajó and brings the student closer to one of the fields of action of the education teacher. Keywords: Teacher training. Curricular internship. School field. Educational coordination. Esto artículo tiene como objetivo analizar las contribuciones de la Etapa curricular en gestión en la escuela y coordinación pedagógica para la formación del pedagogo en el Marajó. La investigación se caracteriza como pesquisa bibliográfica y documental. La investigación bibliográfica es constituida principalmente de libros, disertaciones, artículos científicos. La pesquisa documental involucró los siguientes documentos: Informes de prácticas de los alumnos del 7º semestre del curso de la pedagogía, Proyecto Pedagógico del Curso de Licenciatura en Pedagogía y Ley nº 11.788 / 2008. El estudio apunta que la Etapa curricular en gestión en la escuela y coordinación pedagógica se configura como una actividad formativa que posibilita la aprehensión de la realidad de las escuelas en el Marajó y aproxima al alumno con uno de los campos de actuación del pedagogo. Palabras- clave: Formación del profesor. Etapa curricular, Escuela campo. Coordinación pedagógica. Este artigo tem como objetivo analisar as contribuições do Estágio curricular em gestão na escola e coordenação pedagógica para formação do pedagogo no Marajó. A pesquisa se caracteriza como pesquisa bibliográfica e documental. A pesquisa bibliográfica é constituída principalmente de livros, dissertações e artigos científicos. A pesquisa documental envolveu os seguintes documentos: Relatórios de estágio dos alunos do 7º semestre do curso da pedagogia, Projeto Pedagógico do Curso de Licenciatura em Pedagogia e a Lei nº 11.788/2008. O estudo aponta que o Estágio curricular em gestão na escola e coordenação pedagógica se configura como uma atividade formativa que possibilita a apreensão da realidade das escolas no Marajó e aproxima o aluno com um dos campos de atuação do pedagogo.Faculdade de Educação (UFG)2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/5695510.5216/ia.v44i3.56955Journal Inter-Ação; Vol. 44 No. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-650Revista Inter Ação; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-650Revista Inter-Ação; v. 44 n. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-6501981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955/34166Copyright (c) 2020 CLEIDE CARVALHO MATOS, Manuelle Espindola dos Reisinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatos, Cleide Carvalhodos Reis, Manuelle Espindola2020-02-29T23:45:21Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/56955Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:54.249081Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
title |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
spellingShingle |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ Matos, Cleide Carvalho |
title_short |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
title_full |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
title_fullStr |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
title_full_unstemmed |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
title_sort |
AS CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO CURRICULAR EM GESTÃO E COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA PARA A FORMAÇÃO DO PEDAGOGO NO MARAJÓ |
author |
Matos, Cleide Carvalho |
author_facet |
Matos, Cleide Carvalho dos Reis, Manuelle Espindola |
author_role |
author |
author2 |
dos Reis, Manuelle Espindola |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos, Cleide Carvalho dos Reis, Manuelle Espindola |
description |
This article aims at analyzing the contributions of the curricular internship in school management and educational coordination for the training of the education teacher in Marajó. The research is characterized as bibliographic and documentary research. Bibliographical research consists mainly of books, dissertations, and scientific articles. The documentary research involved the following documents: internship reports of the students of the 7th semester of the education degree, educational Project of college degree in education and Law nº 11.788 / 2008. The study shows that the curricular internship in school management and educational coordination is a formative activity that allows the apprehension of the reality of the schools in Marajó and brings the student closer to one of the fields of action of the education teacher. Keywords: Teacher training. Curricular internship. School field. Educational coordination. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955 10.5216/ia.v44i3.56955 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v44i3.56955 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/56955/34166 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 CLEIDE CARVALHO MATOS, Manuelle Espindola dos Reis info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 CLEIDE CARVALHO MATOS, Manuelle Espindola dos Reis |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 44 No. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-650 Revista Inter Ação; Vol. 44 Núm. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-650 Revista Inter-Ação; v. 44 n. 3 (2019): Reflexões sobre os 50 anos de estágio na intersecção entre universidade e escola campo.; 635-650 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874763984732160 |