WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schneider, Elmir Jorge
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64914
Resumo: This text proposes the construction of knowledge about traffic from the school space as a means to form a more conscious society. The objective is to reflect on traffic education as a contribution to citizen education. The theoretical and methodological support of the present study is based on bibliographic and documentary studies, considering the current legislation, as well as researchers who can assist in the reflections. As for the results, the possibilities of developing this theme at school are presented, working on the rules, values and respect for others, without proposing a specific discipline on traffic education, but the inclusion of this knowledge based on the idea that they are all part of this context.
id UFG-3_286d2cff2df87e9bada90f98cce9755a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64914
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?¿POR QUÉ LA EDUCACIÓN PARA EL TRÁFICO EN LA ESCUELA?ARTIGO RETRATADO - POR QUE EDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO NA ESCOLA?This text proposes the construction of knowledge about traffic from the school space as a means to form a more conscious society. The objective is to reflect on traffic education as a contribution to citizen education. The theoretical and methodological support of the present study is based on bibliographic and documentary studies, considering the current legislation, as well as researchers who can assist in the reflections. As for the results, the possibilities of developing this theme at school are presented, working on the rules, values and respect for others, without proposing a specific discipline on traffic education, but the inclusion of this knowledge based on the idea that they are all part of this context.Este texto propone la posibilidad de construir conocimiento sobre el tráfico desde el espacio escolar como un medio para formar una sociedad más consciente. El objetivo es reflexionar sobre la educación vial como una contribución a la educación ciudadana. El apoyo teórico y metodológico del presente estudio se basa en estudios bibliográficos y documentales, teniendo en cuenta la legislación vigente, así como los investigadores que pueden ayudar en las reflexiones. En cuanto a los resultados, se presentan las posibilidades de desarrollar este tema, trabajando con reglas, valores y respeto por los demás en la escuela, sin proponer una disciplina específica sobre educación vial, pero incluyendo este conocimiento basado en la idea de que todos son parte de este contexto.Este texto propõe a construção do conhecimento sobre o trânsito a partir do espaço escolar como um meio para formar uma sociedade mais consciente. O objetivo é refletir sobre a educação para o trânsito como contribuição para a formação cidadã. A sustentação teórico-metodológica do presente estudo está pautada em estudos bibliográficos e documentais, considerando a legislação vigente, bem como em pesquisadores que podem auxiliar nas reflexões. Quanto aos resultados, apresentam-se as possibilidades de desenvolver este tema na escola, trabalhando as regras, os valores e o respeito ao próximo, sem propor uma disciplina específica sobre educação para o trânsito, mas a inclusão desse conhecimento a partir da ideia de que todos fazem parte desse contexto.Faculdade de Educação (UFG)2021-01-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6491410.5216/ia.v45i3.64914Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-953Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-953Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-9531981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64914/36656Copyright (c) 2021 Elmir Jorge Schneiderinfo:eu-repo/semantics/openAccessSchneider, Elmir Jorge2021-05-27T20:08:50Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64914Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:58.765048Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
¿POR QUÉ LA EDUCACIÓN PARA EL TRÁFICO EN LA ESCUELA?
ARTIGO RETRATADO - POR QUE EDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO NA ESCOLA?
title WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
spellingShingle WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
Schneider, Elmir Jorge
title_short WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
title_full WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
title_fullStr WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
title_full_unstemmed WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
title_sort WHY EDUCATION FOR TRAFFIC IN SCHOOL?
author Schneider, Elmir Jorge
author_facet Schneider, Elmir Jorge
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schneider, Elmir Jorge
description This text proposes the construction of knowledge about traffic from the school space as a means to form a more conscious society. The objective is to reflect on traffic education as a contribution to citizen education. The theoretical and methodological support of the present study is based on bibliographic and documentary studies, considering the current legislation, as well as researchers who can assist in the reflections. As for the results, the possibilities of developing this theme at school are presented, working on the rules, values and respect for others, without proposing a specific discipline on traffic education, but the inclusion of this knowledge based on the idea that they are all part of this context.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64914
10.5216/ia.v45i3.64914
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64914
identifier_str_mv 10.5216/ia.v45i3.64914
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64914/36656
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Elmir Jorge Schneider
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Elmir Jorge Schneider
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-953
Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-953
Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 940-953
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874764132581376