USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521 |
Resumo: | This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives. |
id |
UFG-3_4d523ee14a75af02d3369547a13ddb59 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/13521 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACYO USO DE TEMAS GERADORES NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO DE ADULTOSAlfabetização de AdultosPaulo Freire.This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives.O presente artigo tem como objetivo relatar o processo de investigação realizado com alunos de um programa de alfabetização de adultos, ocorrido por meio de um estudo de caso. A pesquisa relatada teve como base o desenvolvimento de atividades com uso da metodologia proposta por Paulo Freire, utilizando-se o trabalho com temas geradores. Observou-se que o ensino por meio de temáticas ligadas ao cotidiano influencia diretamente no envolvimento dos alunos com as aulas e, por consequência, no êxito da aprendizagem. Verificou-se que essa proposta vem ao encontro das necessidades dos educandos, uma vez que proporciona a aquisição do conhecimento da leitura e da escrita, além de proporcionar um conhecimento relacionado com suas vidas.Faculdade de Educação (UFG)2012-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1352110.5216/ia.v37i2.13521Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 417-428Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-4281981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521/12432Costa, Jaqueline de Moraisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13521Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:27.860110Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY O USO DE TEMAS GERADORES NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO DE ADULTOS |
title |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
spellingShingle |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY Costa, Jaqueline de Morais Alfabetização de Adultos Paulo Freire. |
title_short |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
title_full |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
title_fullStr |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
title_full_unstemmed |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
title_sort |
USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY |
author |
Costa, Jaqueline de Morais |
author_facet |
Costa, Jaqueline de Morais |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Jaqueline de Morais |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alfabetização de Adultos Paulo Freire. |
topic |
Alfabetização de Adultos Paulo Freire. |
description |
This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521 10.5216/ia.v37i2.13521 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v37i2.13521 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521/12432 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 417-428 Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428 Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874761900163072 |