USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Jaqueline de Morais
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521
Resumo: This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives.
id UFG-3_4d523ee14a75af02d3369547a13ddb59
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/13521
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACYO USO DE TEMAS GERADORES NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO DE ADULTOSAlfabetização de AdultosPaulo Freire.This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives.O presente artigo tem como objetivo relatar o processo de investigação realizado com alunos de um programa de alfabetização de adultos, ocorrido por meio de um estudo de caso. A pesquisa relatada teve como base o desenvolvimento de atividades com uso da metodologia proposta por Paulo Freire, utilizando-se o trabalho com temas geradores. Observou-se que o ensino por meio de temáticas ligadas ao cotidiano influencia diretamente no envolvimento dos alunos com as aulas e, por consequência, no êxito da aprendizagem. Verificou-se que essa proposta vem ao encontro das necessidades dos educandos, uma vez que proporciona a aquisição do conhecimento da leitura e da escrita, além de proporcionar um conhecimento relacionado com suas vidas.Faculdade de Educação (UFG)2012-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1352110.5216/ia.v37i2.13521Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 417-428Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-4281981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521/12432Costa, Jaqueline de Moraisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13521Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:27.860110Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
O USO DE TEMAS GERADORES NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃO DE ADULTOS
title USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
spellingShingle USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
Costa, Jaqueline de Morais
Alfabetização de Adultos
Paulo Freire.
title_short USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
title_full USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
title_fullStr USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
title_full_unstemmed USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
title_sort USE OF GENERATOR THEMES IN THE PROCESS OF ADULT LITERACY
author Costa, Jaqueline de Morais
author_facet Costa, Jaqueline de Morais
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Jaqueline de Morais
dc.subject.por.fl_str_mv Alfabetização de Adultos
Paulo Freire.
topic Alfabetização de Adultos
Paulo Freire.
description This article set out to describe the process of research undertaken with students in an adult literacy program, through a case study. The research involved activities using the Paulo Freire methodology of using generator themes. It was seen that teaching through themes related to everyday life directly influences students’ involvement in the classroom, and consequently, a successful learning outcome. It was found that this proposal meets the needs of learners, in the sense that it leads to knowing how to read and write and provides them with knowledge relevant to their lives.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521
10.5216/ia.v37i2.13521
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521
identifier_str_mv 10.5216/ia.v37i2.13521
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13521/12432
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 417-428
Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428
Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 417-428
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874761900163072