TEACHING KNOWLEDGE IN THE FORMATION PROJECT OF AGRICULTURAL ENGINEERING IN THE UFC AGRONOMY COURSE IN FORTALEZA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13514 |
Resumo: | The aim of this study is to analyze the teaching knowledge practiced in the formation project of the Universidade Federal do Ceará (UFC) agronomy course. What gave rise to the study was the opportunity to penetrate a little explored professional environment, namely academic formation. A qualitative research, in the form of a case study, was undertaken with a descriptive approach, using a semi-structured interview as a tool. According to 81% of the interviewees, the results highlighted the fact that the formation has technical leanings and that the project does not impart the necessary professional skills to meet the current emerging challenges and demands of the rural environment. |
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TEACHING KNOWLEDGE IN THE FORMATION PROJECT OF AGRICULTURAL ENGINEERING IN THE UFC AGRONOMY COURSE IN FORTALEZASABERES DOCENTES NO PROJETO FORMATIVO DO ENGENHEIRO AGRÔNOMO NO CURSO DE AGRONOMIA DA UFC EM FORTALEZASaberes agronômicos. Formação do agrônomoTendência tecnicistaProfissionalidadeThe aim of this study is to analyze the teaching knowledge practiced in the formation project of the Universidade Federal do Ceará (UFC) agronomy course. What gave rise to the study was the opportunity to penetrate a little explored professional environment, namely academic formation. A qualitative research, in the form of a case study, was undertaken with a descriptive approach, using a semi-structured interview as a tool. According to 81% of the interviewees, the results highlighted the fact that the formation has technical leanings and that the project does not impart the necessary professional skills to meet the current emerging challenges and demands of the rural environment.Este trabalho tem como objetivo investigar os saberes docentes praticados no projeto formativo do curso de Agronomia da UFC. O estudo teve como motivação a oportunidade de penetrar em um ambiente profissional pouco explorado, a formação acadêmica. Para tanto, foi realizada uma pesquisa qualitativa, delineada no estudo de caso, com abordagem descritiva, utilizando o instrumento de entrevista semiestruturada. Da conclusão, destacam-se a formação influenciada pela tendência tecnicista e que o projeto formativo não possibilita a profissionalidade necessária para atender aos desafios e demandas atuais e emergentes do meio rural, segundo 81% dos entrevistados.Faculdade de Educação (UFG)2012-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1351410.5216/ia.v37i2.13514Journal Inter-Ação; Vol. 37 No. 2 (2012): Philosophy and formation; 397-416Revista Inter Ação; Vol. 37 Núm. 2 (2012): Filosofia e formação; 397-416Revista Inter-Ação; v. 37 n. 2 (2012): Filosofia e formação; 397-4161981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/13514/12431Silveira Filho, Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:44:53Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/13514Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:27.806124Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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