YOUTH EDUCATION AND ADULT AND RURAL EDUCATION: PUBLIC POLICIES AND THE MEANING OF THE RIGHT TO EDUCATION
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/16714 |
Resumo: | As an ongoing research this study aims to explore the relationship between youth education and adult and rural education, as fields of knowledge under construction, and struggles which are part of the lives of youth and adult workers, who have been denied their right to education. This case study analyses the Espírito Santo State experience of the Projovem Campo Saberes da Terra Program, through the study of official documents, data from field observations, and onsite focus group interviews with students and educators participating in 14 class groups from the Program. As its theoretical framework, it uses historical resources, law and studies which problematize the paths, concepts and advances in rural and youth and adult education in order to build public policies. As a result of the study the challenges for putting into practice a policy for rural education, aimed at young and adult rural workers, are indicated. |
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YOUTH EDUCATION AND ADULT AND RURAL EDUCATION: PUBLIC POLICIES AND THE MEANING OF THE RIGHT TO EDUCATIONEDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS E EDUCAÇÃO DO CAMPO: POLÍTICAS PÚBLICAS E OS SENTIDOS DO DIREITO À EDUCAÇÃOEducação de jovens e adultosEducação do campoPolíticas públicasAs an ongoing research this study aims to explore the relationship between youth education and adult and rural education, as fields of knowledge under construction, and struggles which are part of the lives of youth and adult workers, who have been denied their right to education. This case study analyses the Espírito Santo State experience of the Projovem Campo Saberes da Terra Program, through the study of official documents, data from field observations, and onsite focus group interviews with students and educators participating in 14 class groups from the Program. As its theoretical framework, it uses historical resources, law and studies which problematize the paths, concepts and advances in rural and youth and adult education in order to build public policies. As a result of the study the challenges for putting into practice a policy for rural education, aimed at young and adult rural workers, are indicated.Como pesquisa em andamento este estudo tem o objetivo de explorar aproximações entre a educação de jovens e adultos (EJA) e a educação do campo, como campos de conhecimento em construção, e de lutas que integram os jovens e adultos trabalhadores a quem têm sido negadas as condições para a efetivação do direito à educação. Utiliza-se de um estudo de caso para análise da experiência desenvolvida no ES com o Programa Projovem Campo Saberes da Terra, envolvendo neste recorte a análise de documentos oficiais bem como dados oriundos de registros de campo e procedimentos de escuta de educadores e educandos(as) envolvidos, através de grupos focais realizados durante acompanhamento in loco a 14 turmas do Programa. Toma como referencial teórico fontes históricas, de legislação e estudos que problematizam trajetórias, concepções e avanços da educação do campo e da EJA na construção de políticas públicas, apontando como resultados os desafios para a efetivação de uma política de educação do campo voltada para os sujeitos jovens e adultos camponeses.Faculdade de Educação (UFG)2011-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1671410.5216/ia.v36i2.16714Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 2 (2011): Educação de Jovens e Adultos; 413-432Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 2 (2011): Educação de Jovens e Adultos; 413-432Revista Inter-Ação; v. 36 n. 2 (2011): Educação de Jovens e Adultos; 413-4321981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/16714/10705Oliveira, Edna Castro deBarbosa Filho, Custódio Jovêncioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:32:25Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/16714Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:29.377229Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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