BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chaves, Vera Lúcia Jacob
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Guimarães, André Rodrigues, Machado, Nabiha Haddad Simões
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032
Resumo: This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies.
id UFG-3_c4dfdc6a8e29bba3d20782388d8bef7a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/15032
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIODPOLÍTICA DE FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRA: UM BALANÇO CRÍTICO DA PRODUÇÃO ESCRITA NO PERÍODO DE 1996 A 2009This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies.O artigo expõe resultados da primeira etapa da pesquisa “Política de financiamento na expansão da Educação Superior no Brasil pós-LDB” e se propõe a apresentar uma análise crítica sobre a produção escrita acerca da temática política de financiamento da educação superior, no período de 1996 a 2009. Para o desenvolvimento do trabalho foram selecionados textos publicados em cinco periódicos nacionais. Os resultados apontam que as pesquisas sobre a temática têm sido escassas, evidenciando a necessidade de ampliação dos estudos sobre financiamento da Educação Superior devido à relevância desse assunto para a compreensão das políticas educacionais.Faculdade de Educação (UFG)2011-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1503210.5216/ia.v36i1.15032Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-1181981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032/9318Chaves, Vera Lúcia JacobGuimarães, André RodriguesMachado, Nabiha Haddad Simõesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:48:49Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15032Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:28.251244Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
POLÍTICA DE FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRA: UM BALANÇO CRÍTICO DA PRODUÇÃO ESCRITA NO PERÍODO DE 1996 A 2009
title BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
spellingShingle BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
Chaves, Vera Lúcia Jacob
title_short BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
title_full BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
title_fullStr BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
title_full_unstemmed BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
title_sort BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
author Chaves, Vera Lúcia Jacob
author_facet Chaves, Vera Lúcia Jacob
Guimarães, André Rodrigues
Machado, Nabiha Haddad Simões
author_role author
author2 Guimarães, André Rodrigues
Machado, Nabiha Haddad Simões
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chaves, Vera Lúcia Jacob
Guimarães, André Rodrigues
Machado, Nabiha Haddad Simões
description This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032
10.5216/ia.v36i1.15032
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032
identifier_str_mv 10.5216/ia.v36i1.15032
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032/9318
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118
Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118
Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874761911697408