BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032 |
Resumo: | This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies. |
id |
UFG-3_c4dfdc6a8e29bba3d20782388d8bef7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/15032 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIODPOLÍTICA DE FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRA: UM BALANÇO CRÍTICO DA PRODUÇÃO ESCRITA NO PERÍODO DE 1996 A 2009This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies.O artigo expõe resultados da primeira etapa da pesquisa “Política de financiamento na expansão da Educação Superior no Brasil pós-LDB” e se propõe a apresentar uma análise crítica sobre a produção escrita acerca da temática política de financiamento da educação superior, no período de 1996 a 2009. Para o desenvolvimento do trabalho foram selecionados textos publicados em cinco periódicos nacionais. Os resultados apontam que as pesquisas sobre a temática têm sido escassas, evidenciando a necessidade de ampliação dos estudos sobre financiamento da Educação Superior devido à relevância desse assunto para a compreensão das políticas educacionais.Faculdade de Educação (UFG)2011-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1503210.5216/ia.v36i1.15032Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-1181981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032/9318Chaves, Vera Lúcia JacobGuimarães, André RodriguesMachado, Nabiha Haddad Simõesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:48:49Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15032Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:28.251244Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD POLÍTICA DE FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR BRASILEIRA: UM BALANÇO CRÍTICO DA PRODUÇÃO ESCRITA NO PERÍODO DE 1996 A 2009 |
title |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
spellingShingle |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD Chaves, Vera Lúcia Jacob |
title_short |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
title_full |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
title_fullStr |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
title_full_unstemmed |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
title_sort |
BRAZILIAN HIGHER EDUCATION FUNDING POLICIES: A CRITICAL ASSESSMENT OF SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE 1996-2009 PERIOD |
author |
Chaves, Vera Lúcia Jacob |
author_facet |
Chaves, Vera Lúcia Jacob Guimarães, André Rodrigues Machado, Nabiha Haddad Simões |
author_role |
author |
author2 |
Guimarães, André Rodrigues Machado, Nabiha Haddad Simões |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chaves, Vera Lúcia Jacob Guimarães, André Rodrigues Machado, Nabiha Haddad Simões |
description |
This article presents results of the first phase of the ongoing research entitled ‘Funding policies for Higher Education expansion in post-LDB Brazil’, and presents a critical assessment of the scientific production on the theme of higher education funding policies, in the 1996-2009 period. Articles published in five national journals were selected for the research. The results indicate that there is a scarcity of research on the theme and point to the need for further studies on higher education funding because of its relevance for the understanding of educational policies. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-09-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032 10.5216/ia.v36i1.15032 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v36i1.15032 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15032/9318 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118 Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118 Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 101-118 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874761911697408 |